Skip to main content

Peter Imre: “Adevărul de Seară a intrat la cheltuieli de marketing”. Presa pe net: “Informaţia trebuie vândută pe bani”

 

peter-imre-bogdan-maran“Informaţia trebuie vândută pe bani, indiferent de suport”, spune Peter Imre, director general Adevărul Holding, într-un interviu acordat paginademedia.ro.

Publicitate

Grupul lui Dinu Patriciu este hotărât să treacă la conţinut online plătit. Ce se va întâmpla cu gratuitul Adevărul de Seară? Va fi plătit, la un moment dat?

Răspunde Peter Imre, pentru paginademedia.ro:

Adevărul de Seară a intrat la cheltuieli de marketing. Poţi să faci două lucruri: să arunci din avion flyere pe care să scrie “Citeşte Ziarul Adevărul” sau să faci Adevărul de Seară. Adevărul de Seară a făcut parte din zona de investiţii de marketing a companiei. Ce se va întâmpla cu Adevărul de Seară? Vă pot spune că va merge mai departe, va exista, numai că profitabilitatea ziarului trebuie să crească.”

Adevărul de Seară a avut două misiuni strategice (…): Să crească brandul Adevărul, să-l facă cunoscut într-o zonă mult mai largă, deci să susţină produsul şi să pună ţăruşul în pământ în afara Bucureştiului, respectiv să ne facă redacţiile locale de o dimensiune de unde să putem merge mai departe către televiziune, radio ş.a.”

Va fi Adevărul de Seară pe bani?

„Nu pot să vă spun nici da, nici nu.”

Cât despre site-urile accesibile pe bani:

“Este absolut normal ca un produs ca informaţia să fie vândută pe bani, indiferent de suport.”

Despre informaţie şi preţul ei, dar şi despre rolul ziarului Adevărul de Seară, în continuare.

Interviul, pe larg:

Paginademedia.ro: De ce veţi trece site-urile Adevărul Holding la un sistem cu plată al conţinutului online?
Peter Imre
: Atâta vreme cât trustul Adevărul Holding nu a făcut un anunţ oficial că va lua o măsură comercială, până atunci este la nivel de zvonistică şi de bârfotecă. Nu am probleme cu asta, dar dacă mă întrebaţi modalitatea prin care va fi făcută, faptul că vă confirm că strategia comercială este în această direcţie ajunge.

În momentul în care voi face anunţul public şi oficial „de mâine, Adevărul Holding trece la plata conţinutului online”, în acel moment vom vorbi despre modalitate, atunci va fi metodologia determinată. Putem să discutăm principial, acum, că este absolut normal ca un produs ca informaţia să fie vândut pe bani, indiferent de suport.

Indiferent de suport?
Da, indiferent de suport. S-a născut un spaţiu virtual acum câţiva ani, în care fiecare dintre noi trăim din ce în ce mai mult. Cumpărăm pe spaţiul virtual, vindem, ne căsătorim, divorţăm, ne găsim destinaţii de călătorie, comandăm mâncare acasă. Informaţia nu e cu nimic diferită.

Aşa cum domnul Patriciu foarte bine a spus că “la început a fost culegătorul.” Ăla s-a dus şi a cules din natură ce a găsit pe acolo şi era pe gratis, după care au început schimburile: dai o capră pe două roşii. Apoi au venit fenicienii şi au reglementat puţin mai tare lucrurile şi au ieşit cu moneda de schimb. Informaţia nu are de ce să fie pe gratis şi eu nu pot să-mi permit şi nicio companie nu-şi va permite - nici compania dumneavoastră nu-şi va permite - să vândă informaţie pe gratis.

Orice produs pe care îl vinzi pe gratis nu are valoare, oamenii îl consumă fără discernământ. Aţi observat, lumea vine la petrecere. Mulţumesc că aţi venit la 1.000 de numere de la lansarea ziarului Click (interviul a fost realizat vineri, după evenimentul Click, n. red). Dacă aţi venit la o petrecere şi e mâncare multă şi pe gratis ai tendinţ să iei, fără discernământ, din toate până când îţi strici stomacul. Când e cu plată, te duci la alimentară cu lista de cumpărături şi iei exact cât îţi trebuie, produsul care ţi se potriveşte din punct de vedere calitativ.

Adevărul de seară a intrat la cheltuieli de marketing. Poţi să faci două lucruri: să arunci din avion flyere pe care să scrie “Citeşte Ziarul Adevărul” sau să faci Adevărul de Seară.

Credeţi că acest principiu se aplică şi conţinutului de pe internet?
Evident, aşa vorbim despre internet de parcă ar fi ieşit dintr-o altă galaxie. E parte din viaţa noastră, la fel ca pantofii, televizorul şi laptele. Are un preţ şi circulaţia, şi traficul pe net şi înregistrarea companiei pe net, şi site-ul şi operarea site-ului. Toate au costuri.

Dar Adevărul de Seară este o publicaţie care se distribuie gratuit.
Am să vă spun povestea Adevărului de Seară. Adevărul de Seară a fost reflecţia directă a ceea ce face netul, în sensul că oferă informaţii pe gratis. Poţi să ajungi într-o situaţie în care ziarul vândut să nu mai fie vândut, pentru că vine unul care îl dă pe gratis. Pe de altă parte, Adevărul de Seară a avut două misiuni strategice pe care şi le-a îndeplinit precum Apollo 11. Să crească brandul Adevărul, să-l facă cunoscut într-o zonă mult mai largă, deci să susţină produsul şi să pună ţăruşul în pământ în afara Bucureştiului, respectiv să ne facă redacţiile locale de o dimensiune de unde să putem merge mai departe către televiziune, radio s.a.

Adevărul de Seară a intrat la cheltuieli de marketing. Poţi să faci două lucruri: să arunci din avion flyere pe care să scrie “Citeşte Ziarul Adevărul” sau să faci Adevărul de seară. Adevărul de Seară a făcut parte din zona de investiţii de marketing a companiei. Ce se va întâmpla cu Adevărul de Seară? Vă pot spune că va merge mai departe, va exista, numai că profitabilitatea ziarului trebuie să crească. Într-un an de zile, Adevărul de Seară va fi cel mai profitabil ziar din România.

"Deocamdată e pe gratis"

Va fi la un moment dat Adevărul de Seară plătit?
E o zonă unde nu vreau să intru, dar nu pot să vă spun nici da, nici nu. Pentru că orice aş face aş da o indicaţie despre strategia pe care o va urma ziarului.

Spuneaţi înainte de evenimentul Click că “deocamdată este gratis”.
Evident, deocamdată este gratis. Ceea ce nu exclude varianta ca la un moment dat să fie contra cost. Haideţi să vorbim despre Adevărul de Seară într-un an de zile. Lăsaţi-l acolo, uitaţi-vă la el şi haideţi să vedem ce o să se întâmple cu Adevărul de Seară.

Eu nu spun că 22 de milioane de români îşi vor face abonament pe site-ul Adevărul

În condiţiile în care există concurenţi care oferă conţinut online gratuit, nu credeţi că există riscul ca publicul să se ducă spre acea zonă?
Până acum au existat şi ziare gratuite şi ziare vândute pe bani şi totuşi alea vândute pe bani funcţionează foarte bine.

Dar ce va oferi în plus varianta plătită?
Nu pot să vorbesc şi mă puneţi în situaţia în care trebuie să vă spun. Daţi-mi şi mie voie să am micile mele secrete comerciale. Nu vă pot spune, dar în mod evident vreau să fac ceva.

V-aţi făcut un calcul, cam pe ce procent din numărul vizitatorilor actual al celor două site-uri mizaţi că vor rămâne pe varianta plătită?
Nu vreau să vă fac teorii economice, dar există o aşa numită elasticitate a preţului. Elasticitatea preţului determină intersecţia între cu cât creşti preţul şi cu cât scade consumul acelui produs. Dacă îl creşti cu 10%, îţi scad cu 5% vânzările. Din creşterea cu 10% a preţului acoperi şi îţi faci un profit suplimentar.

Nu pot să vă spun, dar bătrânul Murdoch a făcut un calcul în care a zis că dacă pleacă 90% dintre clickuitorii de pe site şi 10% rămân şi plătesc, profitul lui va fi mult mai mare decât cu 90% fără bani, doar din publicitate. Acum, nici Murdoch nu este un om lipsit de experienţă.

Modelul plătit va păstra publicitatea?
Este evident că publicitatea va fi pe portalul gratuit, la intrare. Eu nu spun că 22 de milioane de români îşi vor face abonament pe site-ul Adevărul. Deşi dacă pe site-ul Adevărul te vei putea căsători, organiza evenimente, comanda pizza acasă, cumpăra maşină, consulta un avocat, citi informaţie, downloada muzică, a-ţi face programul tău de filme pe telefonul mobil, s-ar putea să fie mulţi.

Foto: Bogdan Maran, Mediafax Foto

Carmen Andronache, Petrişor Obae

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • sache sache
    uita-te te rog pe brat si zi-mi si mie care e cel mai vandut ziar local chuckie,ok?...surprise!!! e din oltenia...gazeta de sud?...bye!
  • liviu liviu
    chuckie, nu sunt de acord cu tine. din contra, adev. de seara din Galati este varza... eu stau in Galati si sincer va spun ca nu prea ai ce citi in el! in leg. insa cu ideea lui imre de a oferi informatii online contra cost, va dau doua exemple: agerpres si newsin. ambele au esuat in sistemul asta de abonament pentru ca imediat iti pleaca sponsorii pe care ii ai deja, nu mai zic ca nu iti mai vine niciun alt sponsor.
  • INSIDE MARKETER INSIDE MARKETER
    Strategia Adevarul va fi urmatoarea:
    - fiecare abonat al editiei platite (cca 10 lei pe luna accesul full) va primi la alegere cartile dintr-o anume colectie din respectiva luna: cioclopedii, rahan cu perje, 101 dalmatieni s.a.
    - adevarul de seara va fi gratuti in continuare, doar ca va contine flyerele comerciale de la kaufland, plus si alti discounteri acolo unde nu se face concurenta mic.ro
    - adevarul de seara nu va fi profitabil intr-un an, ci in 18 luni, potrivit estimarilro noastre;
    - imre habar n-are cu ce se mananca presa, e prea patruns de importanta lui. vorbiti cu oamenii de marketing, ei stiu mai bine.
  • CHUCKIE CHUCKIE
    Pai asta si spuneam, ca Oltenia si Moldova sunt varza la capitolul presa locala in ce priveste adevarul de seara, asa imi pare mie si poate ma insel. e doar parerea mea, iar de la Iasi, care e capitala Moldovei, am asteptari mai mari, nu numai crime, violuri si accidente . La Adevarul de seara cel mai ok sta zona banatului, zic si eu. adica timisoara rullz
  • Ionela Ionela
    Pt CHUCKIE: Maestre, imi pare rau s-o spun, dar habar nu ai de situatia presei locale din Romania, daca spui cele ce spui. In Moldova, de ex, Galatiul e unul din cele mai proaste exemple la capitolul presa locala. De Iasi ai auzit? Oltenia zici ca sta bine. Ha, asta-i buna! Afla apoi ceva sigur: Ardealul, cu cateva mici exceptii, este sigur varza!
    Scuze de observatii, nu obisnuiesc sa postez, dar stiu problema bine si nu m-am putut abtine.
  • CHUCKIE CHUCKIE
    pai daca ziarul nu prea are priza la tineri si vine cu stiri @fumate@ deci nu are succes, cum de a distrus concurenta locala. Eu stiu oameni care ar da bani pe adevarul de seara. ce/i drept, unele editii locale sunt jalnice, in special cele din zona moldovei (exceptie galatiul) si a olteniei
  • radu radu
    sa va mai spun un lucru. de cele mai multe ori, din lene sau din plictiseala, multe din informatiile adevarului de seara sunt deja fumate, sunt preluate din siteurile de stiri locale sau chiar din ziare, motiv pentru care nu are succes ziarul decat la batrani. cei tineri,care sunt de fapt targhetul vostru nu se sinchisesc sa scoata ziarul din cutii. asa ca oricum ar fi, ziarul nu pare sa aiba succes.
  • geo geo
    Adevarul de Seara a fost facut ptr a distruge presa locala din judete, aservita sau nu unor interese. A invatat lumea la "pomana" si a dezobisnuit omul sa mai cumpere gazeta lui de fiecare dimineata. Cititorii fideli ai Adevarului de Seara sunt pensionarii care fac coada la chichinete cu vreo ora inainte de sosirea publicatiei...iar unii nu iau doua-trei publicatii, ci poate o suta...ca e mocangeala iar hirtia e buna si ptr altceva. Asa ca e greu acum sau mai tirziu sa ceri bani, mai ales de la publicul tinta al carui venit este amputat cu 15 la suta.
  • mihai mihai
    Pai daca informatia costa cum ramane cu ziarul GRATUIT Adevarul de Seara sau cu ziarul Adevarul vandut ca SUPLIMENT la colectii de carte ,ghiduri etc . Ar trebui ca Adevarul sa se vanda pe piata ca ZIAR si atunci domnul IMRE probabil isi va nuanta declaratiile .Plus ca decat sa ceri bani pt online mai bine ai vinde onlineul mai bine si ai scoate bani din asta . Si ca sa fiu rautacios : tigarile aveau doar filtru sau timbru :-) si se bazau pe viciu. De citit nu stiu toti care cumpara tigari. Iar la scris ziare care sa se vanda singure se pricep putini. De manageriat nu mai zic ...
  • mad79 mad79
    uita ceva Mataluta asta!
    suntem in Romania,iar cei care isi vor permite,sunt tot atat de multi ca cei care au Yahct de 2 mil eu si isi fac concediul la Monte Carlo,adica foarte putini.Din start este o idee proasta!daca in State,unde e trafic la greu pe net,abia 8%dintre cei care citeau ziarul NY Times,cred,au preferat sa citeasca si varianta online pe bani,atunci asta spune ceva!
    inca o idee geniala a lui Patriciu!!!!

Trimite un comentariu

sus