Valoarea totală a pieţei de digital marketing din România s-a ridicat, anul trecut, la 36-38 milioane de euro, estimează HyperActive, agenţia de digital a grupului de comunicare Lowe.
Publicitate Aceasta ia în calcul, în evaluarea sa, cheltuielile media totale din 2010, inclusiv prin Google, Yahoo! sau Facebook, comisioanele plătite agenţiilor de digital, precum şi bugetele investite în mobile marketing, scrie HotNews. HyperActive a lansat, ieri, studiul Digital FactBook, în care estimează că în 2011 piaţa de profil ar putea creşte până la 50 milioane euro.
Luni, IAB România şi PwC România estimau, în ultimul lor studiu privind piaţa de publicitate online, că anul trecut aceasta a atins valoarea de 20,4 milioane euro, ce nu include, însă, decât parţial bugetele alocate campaniilor prin Google sau Facebook.
Digital FactBook, HyperActive: Piaţa totală de digital din România - 36-38 milioane euro în 2010, 50 de milioane euro în 2011
Grosul publicităţii TV în România provine de la 20 de companii (multinaţionale şi corporaţii), scrie Forbes într-o amplă analiză. Acestea au obţinut, în perioada amintită, 47% din volumul total de puncte de audienţă pentru reclamele difuzate (Gross Rating Point - GRP) livrat de întreaga piaţă de televiziune. Cifra arată că avem o piaţă puternic polarizată: pe de-o parte, 20 de giganţi (cu bugete de milioane de dolari şi zeci de braduri) şi, pe de altă parte, clienţi mici şi foarte mici, care au consumat „după puterile" lor financiare.
Trăgând linie sub cei 20 de giganţi, avem următorul raport: Pro TV a fost prima opţiune (ca volum de GRP-uri livrate) pentru 15 clienţi, Acasă TV pentru doi clienţi, iar Antena 1, Kanal D şi Naţional TV au fost pe primul loc în preferinţele unui singur client. Poziţia de lider autoritar al Pro TV se vede şi din numărul total de puncte de audienţă pe care le-a furnizat pentru toate reclamele difuzate: 157.403 GRP-uri, cu 57% mai mare decât Antena 1, situată pe locul secund. Demn de remarcat este prezenţa pe locul trei a postului Kanal D, care a livrat 56.140 GRP-uri, cifră superioară televiziunilor Acasă TV, Realitatea TV şi Antena 3.
Cum îşi împart giganţii publicităţii bugetele TV
Iritat de insistenţele unui ziarist, Cristian Tabără, şeful Departamentului de Filme al TVR, a coborât din maşina personală şi i-a luat acestuia cardul de memorie din aparatul de fotografiat. Incidentul s-a întâmplat noaptea trecută, în apropiere de pasajul Lujerul din Sectorul 6 al Capitalei. Ziaristul a depus plângere la poliţie, scrie Adevărul.
Noaptea trecută, în jurul orei 22.00, Cristian Tabără a avut un conflict în trafic cu un jurnalist care încerca să-l fotografieze. Enervat de insistenţele ziaristului, vedeta TV a coborât din maşină, în plin trafic şi i-a smuls acestuia aparatul foto din mână.
Ulterior, şeful Departamentului de Film al TVR a demarat în trombă, luând cu el cardul de memorie din aparat.
Cristi Tabără face scandal în traficul din Bucureşti! Vedeta TV s-a luat la harţă cu un paparazzi şi i-a smuls aparatul foto din mână
Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.roTVR Cultural va difuza in fiecare saptamana, incepand de joi seara, emisiunea Netropolis, prezentata de Andreea Tincea si realizata de Cristian Cojanu si Vasile Ernu.
Potrivit reprezentantilor TVR, emisiunea este o productie culturala noua si "isi doreste sa fie un ghid al supravietuirii inteligente in jungla virtuala".
De asemenea, acestia sustin ca formatul editorial vine in contextul in care, aproximativ 1 milion de utilizatori romani cauta continut cultural pe Internet. Astfel, prima editie programeaza o analiza a literaturii virtuale, urmand ca in emisiunile viitoare sa dezbata pe marginea piatei de arta online, film, fotografie, muzee virtuale sau muzica nascuta pe Internet.
Cand televiziunea se infrupta din online: TVR Cultural lanseaza Netropolis
Trimite un comentariu