Cei mai bogaţi oameni din publicitate sunt, conform topului Forbes 500 Miliardari, Mihaela Nicola şi Zoltan Szigeti, care conduc holdingul de comunicare The Group.
Iată, în continuare, topul publicitarilor din România.
- 1. Mihaela Nicola şi Zoltan Szigeti
45-47 milioane de euro
Holdingul de comunicare The Group (17 firme) a reuşit în 2010 să atingă o cifră de afaceri de 107 milioane de euro şi un profit net de 6,2 milioane de euro. Grupul condus de Mihaela Nicola şi Zoltan Szigeti este cel mai puternic de pe piaţa românească.
- 2. Ştefan Iordache şi Ioana Iordache
14 – 15 milioane de euro
Afacerile celor doi fraţi Ştefan şi Ioana Iordache s-au menţinut la un nivel constant în 2010 dacă ar fi să le raportăm la cele din 2009 (cel mai dificil de pe piaţa de publicitate). Leo Burnett România are trei agenţii de publicitate online, semn că grupul se pregăteşte pentru „revoluţia digitală” în comunicare.
- 3. Radu Florescu
13-14 milioane de euro
În acest an, Radu Florescu, fondatorul Centrade Saatchi&Saatchi, a primit despăgubire pentru bunurile deţinute de familia sa, în calitate de acţionar majoritar la uzinele Vulcan, Laromet din Bucureşti şi Astra Vagoane din Arad.
- 4. Bogdan Enoiu
13-14 milioane de euro
Cele două victorii importante din acest an ale agenţiei McCann-Erickson sunt câştigarea a două trofee „Leul de Aur” la festivalul de la Cannes (pentru ciocolata Rom Tricolor) şi dobândirea contului de media al operatorului de comunicaţii Vodafone. Grupul condus de Bogdan Enoiu a atins anul trecut o cifră de afaceri de 49,6 milioane de euro.
- 5. Veronica Savanciuc
11-12 milioane de euro
Grupul de comunicare Lowe România (cinci agenţii) a înregistrat în 2010 o cifră de afaceri de 49,5 milioane de euro, cu un profit net de 590.000 de euro. Cea mai puternică entitate a holdingului este Initiative Media, agenţie care s-a clasat pe locul trei în topul celor mai firme de media din ţară.
- 6.Teddy Dumitrescu
7-8 milioane de euro
Principala mutare din grupul condus de Teddy Dumitrescu, după vânzarea a jumătate din firma sa de publicitate Focus Advertising către reţeaua internaţională Publicis, a fost înfiinţarea companiei Grupul Publicis Communication Services Bucureşti.
- 7. Dragoş Grigoriu
7 milioane de euro
Tempo Advertising, principala agenţie a grupului deţinut de Dragoş Grigoriu, a avut o cifră de afaceri, în 2010, de 2,7 milioane de euro, cu un profit de 100.000 de euro. Afacerile lui Tempo Advertising au scăzut cu 11% faţă de anul precedent.
Foto: Adplayers
Autor: Cristiana Constantinescu cristiana_conyahoo.com
o să inveți si de cipru, poate, daca-ti faci firma
;)