Tabloidele Click şi Libertatea sunt în continuare cele mai vândute ziare din România, potrivit ultimelor date publicate de BRAT pentru perioada iulie-septembrie 2011.
Topul general al vânzărilor medii pe apariţie este completat de România liberă - pe locul trei şi Gazeta Sporturilor, care a urcat pe locul patru în locul publicaţiei Adevărul.
Cotidianul deţinut de Dinu Patriciu a coborât pe locul şase, după ce vânzările acestuia au scăzut de trei ori în intervalul iulie -septembrie 2010, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut.
Alte concluzii, în continuare.
- Adevărul a înregistrat o scădere de aproape trei ori în perioada iulie-septembrie 2011, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Cotidianul lui Dinu Patriciu este şi ziarul cu cea mai mare scadere de pe piaţă, adică 57.300 de exemplare vândute în medie pe ediţie.
- Vânzările Jurnalului Naţional (21.300 de exemplare pe ediţie) au scăzut la mai puţin de jumătate comparativ cu trimestrul al treilea din 2010, când cotidianul deţinut de Intact vindea circa 46.000 de exemplare.
- Scăderi considerabile, de peste 25.000 de exemplare, au mai înregistrat publicaţiile Click şi Libertatea.
- Ziarul Puterea este singura publicaţie care a înregistrat o creştere (+ 1864 de exemplare) în trimestrul trei din 2011, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut.
- Săptămâna Financiară, publicaţie a cărei apariţie pe hârtie a fost suspendată recent, a avut în iulie-septembrie vânzări medii pe apariţie de 12.000 de exemplare, cu circa 5.000 mai puţin decât în al treilea trimestru din 2010.
Vânzările medii zilnice ale principalelor publicaţii în perioada iulie – septembrie 2011, comparativ cu aceeaşi perioadă din 2010:
Nume Publicatie | Total vanzari iul-sept 2011 | Total vanzari iul - sep 2010 | Diferenta |
---|---|---|---|
Click | 166.763 | 193.222 | -26.459 |
Libertatea | 98.582 | 126.475 | -27.893 |
Romania Libera | 39.010 | 40.308 | -1.298 |
Gazeta Sporturilor | 37.008 | 44.524 | -7.516 |
CANCAN | 36.731 | 55.519 | -18.788 |
Adevarul | 33.706 | 91.006 | -57.300 |
PRO Sport | 29.226 | 39.039 | -9.813 |
Jurnalul National | 21.295 | 46.074 | -24.779 |
Academia Catavencu | 15.973 | 22.111 | -6.138 |
Evenimentul Zilei | 15.269 | 20.003 | -4.734 |
Saptamana Financiara | 12.041 | 17.402 | -5.361 |
Capital | 10.471 | 12.250 | -1.779 |
Ziarul Financiar | 9.983 | 12.223 | -2.240 |
Business magazin | 6.707 | 8.494 | -1.787 |
Forbes | 5.336 | 6.104 | -768 |
Kamikaze | 5.024 | 6.551 | -1.527 |
Curierul National | 3.197 | 3.206 | -9 |
Puterea | 3.069 | 1.205 | 1.864 |
Financiarul | 3.786 | -3.786 | |
Gandul | 12.238 | -12.238 |
Cum au evoluat ziarele în perioada iulie-septembrie 2011, faţă de trimestrul trecut?
- Ziarele de sport Gazeta Sporturilor şi Pro Sport au trecut înaintea publicaţiilor cotidiene Adevărul şi Jurnalul Naţional în perioada iulie- septembrie 2011, faţă de trimestrul anterior al acestui an. Astfel, Adevărul a picat de pe locul patru pe locul şase, cu 33.706 de exemplare vândute în medie pe ediţie. Iar Jurnalul Naţional a coborât o poziţie, ajungând pe locul opt, cu circa 21.300 de exemplare vândute pe ediţie.
- Singurele publicaţii cotidiene care au înregistrat creşteri ale vânzărilor în perioada iul-sept 2011, faţă de trimestrul anterior, sunt Gazeta Sporturilor (+1868) şi Pro Sport (+2216). La capitolul creşteri se mai înscriu şi publicaţiile Capital (+331), Business Magazin (+347) şi Forbes (+636).
- Cele mai mari scăderi au fost înregistrate de Click (-13.500), Jurnalul Naţional (-9.900) şi Adevărul (-6.800).
Vânzările medii zilnice ale principalelor publicaţii în perioada iulie – septembrie 2011, comparativ cu trimestrul anterior:
Nume Publicatie | Total vanzari iul-sept 2011 | Total vanzari apr - iun 2011 | Diferenta |
---|---|---|---|
Click | 166.763 | 180.280 | -13.517 |
Libertatea | 98.582 | 103.100 | -4.518 |
Romania Libera | 39.010 | 40.820 | -1.810 |
Gazeta Sporturilor | 37.008 | 35.140 | 1.868 |
CANCAN | 36.731 | 37.250 | -519 |
Adevarul | 33.706 | 40.555 | -6.849 |
PRO Sport | 29.226 | 27.010 | 2.216 |
Jurnalul National | 21.295 | 31.170 | -9.875 |
Academia Catavencu | 15.973 | 17.070 | -1.097 |
Evenimentul Zilei | 15.269 | 15.850 | -581 |
Saptamana Financiara | 12.041 | 18.290 | -6.249 |
Capital | 10.471 | 10.140 | 331 |
Ziarul Financiar | 9.983 | 10.220 | -237 |
Business magazin | 6.707 | 6.360 | 347 |
Forbes | 5.336 | 4.700 | 636 |
Kamikaze | 5.024 | 5.379 | -355 |
Curierul National | 3.197 | 3.230 | -33 |
Puterea | 3.069 | n/a |
Comentarii
Dar in alte tari printul am vazut ca o duce bine.Ma uitam la emisiunea lui Mircea Badea,cand a facut-o din Londra,unde am vazut foarte multe ziare cu multe pagini,si nu foarte ieftine.Acolo publicul inca mai cumpara presa scrisa.Oarecum e la fel ca orice alt produs.Nu te poti astepta ca oamenii sa cumpere acelasi produs zi de zi,el fiind din ce in ce mai prost si mai slab.Sigur ca se vor reorienta.
Problema cea mai mare e la presa,ziare nu la oameni.Chiar nu suntem asa saraci incat sa nu ne permitem cativa lei pe un ziar.Dar daca il iau macar sa stiu ca e de calitate si am ce citi.
Vom vedea cate ziare vor mai disparea si in 2012.
In rest, tendinta descrescatoare e oarecum normala. La unii e foarte clar ca exact perioada de inertie specifica BRAT-ului (si a pietei) a expirat: Adevarul Holding nu mai vinde nimic, dupa un an si jumatate dupa schimbarea managementului. Si se va duce mai tare in cap, oamenii de acolo nu au viziune, perspectiva si dorinta de a performa. Ce pretentii sa ai de la ziarul Adevarul cand redactorul sau sef e preocupat doar sa faca bani de pe urma unor carti scrise de altii?! Ca sa nu mai vorbim de managementul acestei companii care poate fi suspectat de orice, numai de profesionalism si know how nu.
Cat despre aventuri publicistice precum Puterea, Curierul sau Kamikaze,nu sunt comentarii de facut atata timp cat din vanzare nu fac bani nici cat sa plateasca tiparirea ziarelor.