Skip to main content

Campanie antidiscriminare cu mesaje şocante

 

Publicitate

Când voi fi mare o să mă fac ciorditor. Acesta este textul care apare în dreptul unei fotografii cu un copil rom pe mai multe panouri din ţară. Este o campanie antidiscriminare cu un mesaj îndrăzneţ ce a început să ruleze în România, sub numele “Copiii romi visează ce-i lăsăm noi să viseze”, organizată de ActiveWatch-Agenţia de Monitorizare a Presei.

Detalii despre campanie, în continuare:

Mircea Toma, preşedintele ActiveWatch – Agenţia de Monitorizare a Presei, pentru Paginademedia.ro:

Este o campanie care se adresează nonromilor, majorităţii publicului. Campania încearcă să-i pună pe români în faţa efectelor pe care le are percepţia stereotipă negativă faţă de romi. Pentru că dacă eu privesc acest copil ca pe un cuţitar rom, şansele acelui copil sunt în mod real limitate”, explică .

Propaganda este agenţia care a fost selectată, în urma unei licitaţii, pentru a se ocupa de campanie. Bugetul ce include creaţie, producţie publicitară, media şi evenimente este de maximum 180.000 de euro. Proiectul este cofinanţat din Fondul Social European şi face parte dintr-un program ce vizează acordarea de burse pentru tinerii romi ce visează să ajungă doctori.

Campania are şi o componentă de evenimente speciale. Luna trecută au fost instalate în zone importante din Bucureşti, Iaşi şi Cluj nişte studiouri lângă care au fost lăsaţi să se joace câţiva copii romi. Trecătorii au fost întrebaţi ce cred ei că vor ajunge acei copii. Răspunsurile, în filmul de mai jos.

Campania va avea şi spoturi TV şi radio, ce vor fi lansate în următoarele săptămâni.

Detalii despre campanie

  • Mesajul campaniei Copiii romi visează ce-i lăsăm noi să viseze a plecat de la o constatare generală: dacă majoritatea oamenilor văd în tine un rebut, şansele tale de a depăşi această condiţie sunt limitate. Percepţia socială are o contribuţie importantă la destinul profesional al oamenilor.
  • Programul Profesionişti romi în domeniul medical are misiunea de a combate prejudecăţile despre persoanele de etnie romă, îndoiala cu privire la capacitatea acestora de a învăţa.
    • Campania este dezvoltată şi implementată în cadrul proiectului O generaţie de specialişti romi în domeniul medical, implementat de ActiveWatch – Agenţia de Monitorizare a Presei în parteneriat cu Fundaţia Roma Education Fund Romania, Asociaţia Medicilor Rezidenţi, Centrul Romilor pentru Politici de Sănătate – SASTIPEN şi Open Society Institute şi cofinanţat din Fondul Social European prin Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007 – 2013. Investeşte în oameni!

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • dariam dariam
    Asta este printre putinele campanii antidiscriminatorii care consider ca au ajuns sa se remarce. Are un mesaj care e aproape imposibil sa nu te lase cu ceva intrebari.
    E foarte posibil ca anumite comportamente, prezente la adultii de o anumita etnie sa nu mai poata fii schimbate acum, insa copiii se afla la varsta la care pot fi usor modelati, educati si integrati.
    Tine de noi ce alegem sa facem? Vrem sa discriminam in continuare, ca pentru mai apoi tot noi sa ne plangem de cei ce ne inconjoara, sau dam o sansa unor oameni ca si noi, niste fiinte umane, care merita sansa de a incerca sa se integreze?
    In speranta unui viitor mai bun..
  • Mirela Mirela
    Mesajul campaniei nu e rau. In sine, ideea ca tinerii sunt ceea ce il lasam noi sa viseze sa fie. Unui copil care se lupta cu discriminarea si segregarea inca din scoala nu i se dau prea multe sanse de reusita.
    Ideea e sa ne uitam la noi cand vedem mesajele campaniei asteia si sa ne intrebam care sunt atitudinile noatre fata de romi.
  • Popescu Popescu
    esti aiurea, pe camp, tataie!
  • catalin catalin
    invidia invidia invidia te roadeee!!!
  • drogbanel drogbanel
    O alta modalitate de a irosi bani.Provenienta acestora nu are importanta pentru ca destinatia lor este cu totul alta decat atingerea scopului pentru care au fost alocati.
    Risipa inutila pentru ca romanii nu discrimineaza tiganii care vor sa munceasca sau sa invete.
  • moceanu moceanu
    cat despre "numele" corect pt aceasta "etnie", hai lasa-ma. uite chiar de ce nu pot eu sa dorm noaptea, ca unui grup de cetateni li se zice "romi" in loc sa li se zice "tigani"

    pfoai corectitudinea politica e scapata de sub control! eu daca nu pot sa spun cuvinte ca "tigan, jidan, poponar" etc., pai nu ma simt liber. ce, traim in comunism?!
  • cristian marinescu cristian marinescu
    Inca ceva,

    Acesti copii pot ajunge medici, pentru ca va fi in curand nevoie de tigani care sa stie exact unde sa taie pentru a scoate un rinichi, un organ transplantabil, ceva, caci fiecare generatie evolueaza la un nivel superior. Doar n-o sa se murdareasca si astia cu fiare vechi. Iata niste burse bine plasate. Sper sa termine astia mici facultatea rapid, ca altfel ciroza se alege de cei mai valorosi si mai empatici dintre traci. Noroc!
  • cristian marinescu cristian marinescu
    Sunt siderat.
    Cei care au conceput campania asta nu s-au gandit ca orice om care va vedea printul va zice: Da, normal ca asta visezi, pui de tigan, #tu-ti muma-n @#%. Asta te pun ai tai sa faci, asta fac neamurile tale in toata Europa, de ne fac poporul de ras, asta vrei si tu sa faci. Daca pun mana pe tine....
    Cineva il mentiona aici pe Mircea Toma. El sa fie autorul?
    Daca e asa, eu i-as zice sa stinga jointu, sa astepte sa-i treaca greata de la vodca si sa mai incerce un reality-check. Poate niste bromura n-ar strica...
  • meteor meteor
    Corect,corect,corect- plus votul meu !
  • dan dan
    Toata publicitatea trebuie reinventata pentru ca in actuala forma nu mai are niciun impact asupra consumatorilor. Ma uit la campania asta si-mi dau seama cat de trist este sa fii publicitar in aceste timpuri. De ani de zile vad aceleasi chestii reciclate.
  • Alex Goaga Alex Goaga
    Doua scurte observatii...nu ma pot abtine:

    1. Campaniile in acest stil nu fac decat sa MARGINALIZEZE (si) mai mult un anumit segment social, sa "arate cu degetul". E ca si cum am face, in anul Domnului 2012, o campanie "nu marginalizati afro-americanii! Si ei au dreptul la un job!". Nu faci decat sa arati cu degetul, sa "ii pui la colt". Ar trebui, din contra, sa nu existe discrepante clare, evidente, intre rase/religii/apartenente demografice etc.
    2. Nu sunt romi, nu sunt rromi. Sunt tigani. Nu ar trebui sa fie jignitor sa spui unei etnii pe nume.
  • Paul Cristian Stefanescu Paul Cristian Stefanescu
    Pentru sinecuristul basist Toma Mircea vamaiot batran:
    Am colege de facultate, la psihologie, multe invatatoare.
    Daca dau nota mai mica de noua unui tigan (in limba romana, care se vorbeste de mii de ani in tara asta, rom este o bautura distilata din trestie de zahar)vine parintele tigan la scoala, urla la ea ca e rasista, o scuipa, o ameninta.
    La televizor vedem zeci de cazuri cu intreaga satra de tigani batand doctorii si asistentele in spitale.
    Toma este un nesimtit care suge fonduri si creeaza haos al valorilor in societate.
    Ori pentru bani direct din fondurile respective, ori pentru bani indirect, fiind platit tocmai pentru a crea acest haos.
    Nu exista tigan care sa nu dispuna de absolut toate sansele de a ajunge orice, in orice domeniu si a fi respectat. Trebuie doar munca si seriozitate, exact ceea ce ii este necesar si unui roman si unui ungur si unui neamt si unui turc.
    Vezi cazul Banel Nicolita!
    Tiganilor le lipseste educatia din familie. Pentru ca din start sunt invatati, de parinti, sa NU munceasca, sa NU lupte, SA FIE CERSETORI!
    Proprii parinti ii invata aceste lucru, din primele luni de viata cand ii plimba pe la semafoare.
    Problema este la ei. Societatea romaneasca nu trebuie sa isi faca griji, din contra, sa se diferentieze TOTAL de cei co comportamnet antisocial (tigani, romani, unguri, nemti turci). Tiganii au si scoli si puscarii.
    Mircea Toma, Vanessa, Melissa, Bercea Mondialu' nu au ce cauta intr-o societate asezata, cu valori asezate.
  • dan dan
    in vremurile astea e chiar trist sa lucrezi in publicitate. n-am mai vazut o idee buna de muuult timp.
  • gadjo gadjo
    Mie verbul "a visa" mi se pare ales hazardat in contextul asta. Visele/ dorintele nu se impun. Fiecare e liber sa viseze. Macar in privinta viselor suntem cu totii egali, asa incat nu-i loc de discriminari. Aici e insa vorba despre alegeri. Alegerile pot fi gresite, nepotrivite. Alegerile pot fi la o adica directionate. Campania asta? Nu stiu ce efect are. Stiu insa copii de la tara, saraci in tara lor, care viseaza sa fie doctori, dar ei nu primesc burse, ca, deh, saracii nu-s discriminati, au toate sansele din lume. Alti bani cheltuiti aiurea... pentru a schimba cu tot dinadinsul niste oameni care nu vor sa se schimbe. Nu putem sa le impunem fortat "filozofia" noastra de viata,numai pentru ca noua ni se pare ca e inaltator sa muncesti, sa produci si consideram ca ei TREBUIE sa se adapteze la societatea moderna. Au si ei valorile lor... le stim, le intelegem, le respectam? Nu. Vrem doar sa-i aducem cu forta pe "calea cea buna".
  • da da
    mare dreptate ai!

    sad but truee!

Trimite un comentariu

sus