Posturile de televiziune nu au voie să difuzeze “programe în care se fumează” sau materiale în care sunt promovate ţigările sau alte „produse pe bază de tutun”.
A apărut însă o situaţi inedită: mai multe posturi de televiziune difuzează programe de teleshopping în care este promovată o marcă de ţigarete electronice. Acestea din urmă fiind o alternativă “sănătoasă” la fumat. Cât este de legal?
Consiliul Naţional al Audiovizualului va lua în discuţie aceste programe de teleshopping şi va decide dacă televiziunile au voie să difuzeze astfel de clipuri publicitare.
„Consiliul Naţional al Audiovizualului s-a autosesizat şi a cerut serviciului de monitorizare să realizeze nişte rapoarte pe această temă. Într-una dintre şedinţele CNA de săptămâna viitoare, membrii Consiliului vor lua în discuţie aceste rapoarte şi apoi se va pronunţa asupra legalităţii acestor materiale video”, au declarat reprezentanţii CNA pentru paginademedia.ro.
Ce spune legislaţia audiovizuală?
Legea audiovizualului:
“Este interzisă difuzarea în intervalul orar 6,00 - 20,00 de programe audiovizuale de studio sau realizate în direct în care se fumează, se consumă băuturi alcoolice ori se prezintă acte de comportament obscen.”
Codul audiovizualului:
"Orice formă de comunicare comercială audiovizuală pentru ţigări şi alte produse pe bază de tutun este interzisă."
Sursa foto: Adevărul
Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.ro
Comentarii
http://www.regulations.gov/#!documentDetail;D=DOT-OST-2011-0044-0003