BRAT a publicat astăzi primele cifre de audienţă ale publicaţiilor pe baza unei noi metodologii. Dacă până acum cercetarea BRAT se făcea prin completarea unor chestionare pe hârtie, datele noului studiu au fost culese de pe teren cu laptopul.
În noul studiu, niciunul dintre ziare nu a reuşit să depăşească milionul de cititori. De menţionat că actualul val de audienţă nu poate fi comparat cu studiile din trecut pentru că metodologiile sunt diferite.
Cifrele, în continuare:
Cel mai citit ziar din România este Click!, care a avut în perioada mai 2011 - ianuarie 2012 o medie de 647.000 de cititori pe apariţie.
- Tabloidele Click! şi Libertatea conduc la capitolul audienţă, cu o medie de 647.000, respectiv 498.000 de cititori.
- Jurnalul Naţional lipseşte din Studiul de Audienţă pentru că nu au plătit contribuţia, potrivit informaţiilor paginademedia.ro.
- România liberă are 49.000 de cititori.
SNA
mai 2011 - ianuarie 2012
1.Click
647.000
2.Libertatea
498.000
3.Cancan
381.000
4.Gazeta Sporturilor
374.000
5.Pro Sport
303.000
6.Adevarul
194.000
7.Evenimentul zilei
133.000
8.Ziarul Financiar
74.000
9. România liberă
49.000
Studiul a fost realizat în perioada 2 mai 2011 - 22 ianuarie 2012 pe un eşantion de 12.726 de persoane.
Arina Ureche, director general BRAT:
Mai multe aspecte au dus la decizia de a modifica Studiul de Audienţă din punct de vedere al metodologiei. Deciziile importante au fost luate pe parcursul a doi ani în urma a diferite teste şi analize ale studiilor similare ale studiilor din alte ţări.
În mai anul trecut s-a început măsurarea noului studiu pe teren utilizând o nouă metodologie de colectare a datelor, metoda CAPI. Metoda permite noi dezvoltări, adaptări la ce se întâmplă nou în piaţă.
În metoda CAPI, ne-am concentrat pe diminuarea confuziei cu citirea online a publicaţiilor sau cu confuzia cu titluri similare.
În total, efectul pe care îl veţi vedea nu va fi unul plăcut, dar consider că este unul corect. Va fi o descreştere în general a rezultatelor. Pentru reviste va fi o scădere uşoară şi variaţii. Sunt şi reviste care au o creştere a audienţei. În ceea ce priveşte cotidienele, tendinţa de descreştere este accentuată.
Principalele modificări ale metodologiei
Extinderea universului cu segmentul de vârstă 65 - 74 de ani, astfel studiul acoperă populaţia urbană cu vârste cuprinse între 17 şi 74 de ani.
Modificarea modului de colectare a datelor de la PAPI (Paper and Pencil), la CAPI - interviu asistat de calculator.
Modificarea metodei de măsurare a audienţei, a modalităţii de prezentare a publicaţiilor în faţa respondenţilor şi a stimulilor vizuali ajutători.
Valurile trecute, care aveau altă metodologie, arătau aşa:
ian. 2010 - dec. 2010
apr. 2009 - apr. 2010
iul. 2009 - iul. 2010
oct. 2009 - oct. 2010
Click
1,159,000
1,226,000
1,258,000
1,210,000
Libertatea
1,007,000
1,255,000
1,183,000
1,073,000
Cancan
899,000
905,000
850,000
855,000
Gazeta Sporturilor
688,000
731,000
716,000
706,000
Adevarul
550,000
638,000
631,000
559,000
Jurnalul National
576,000
615,000
588,000
561,000
PRO Sport
506,000
592,000
578,000
562,000
Evenimentul Zilei
301,000
449,000
391,000
338,000
Ziarul Financiar
183,000
197,000
185,000
183,000
Romania Libera
145,000
218,000
185,000
154,000
Financiarul
151,000
160,000
171,000
156,000
Gandul
132,000
180,000
149,000
129,000
Comentarii
Are tiraje mai mari decat Evenimentul Zilei si Romania Libera.
Adrian - ar fi interesant un top al audientei ziarelor din provincie
astia cu agentiile mai usor ca ati ajuns sa luati comisioane de 30% ca sa mutati o macheta dintr-un loc in altul. nu uitati vca voi traiti din banii clientilor.
Cu aceasta metoda idioata distrugeti business-ul si cariera unor oameni. Chiar nu va e rusine?
Ar trebui ca nici o casa de editura sa nu mai plateasca cotizatia si atunci o sa va duceti acasa pt ca dumneata si colegii tai traiesc din banii caselor de editura. Si atunci o sa cautam pe altii mai competenti care se pricep la ce trebuie sa faca. NU e totul sa preiei un mod de sondaj, trebuie sa stii si cum sa il aplici. Rusine sa va fie !