Skip to main content

Click!, cel mai citit ziar. Audienţe mai mici după schimbarea metodei de colectare a datelor

 

BRAT a publicat astăzi primele cifre de audienţă ale publicaţiilor pe baza unei noi metodologii. Dacă până acum cercetarea BRAT se făcea prin completarea unor chestionare pe hârtie, datele noului studiu au fost culese de pe teren cu laptopul.

Publicitate

În noul studiu, niciunul dintre ziare nu a reuşit să depăşească milionul de cititori. De menţionat că actualul val de audienţă nu poate fi comparat cu studiile din trecut pentru că metodologiile sunt diferite.

Cifrele, în continuare:

Cel mai citit ziar din România este Click!, care a avut în perioada mai 2011 - ianuarie 2012 o medie de 647.000 de cititori pe apariţie.

  • Tabloidele Click! şi Libertatea conduc la capitolul audienţă, cu o medie de 647.000, respectiv 498.000 de cititori.
  • Jurnalul Naţional lipseşte din Studiul de Audienţă pentru că nu au plătit contribuţia, potrivit informaţiilor paginademedia.ro.
  • România liberă are 49.000 de cititori.

SNA mai 2011 - ianuarie 2012
1.Click 647.000
2.Libertatea 498.000
3.Cancan 381.000
4.Gazeta Sporturilor 374.000
5.Pro Sport 303.000
6.Adevarul 194.000
7.Evenimentul zilei 133.000
8.Ziarul Financiar 74.000
9. România liberă 49.000

Studiul a fost realizat  în perioada 2 mai 2011 - 22 ianuarie 2012 pe un eşantion de 12.726 de persoane.

Arina Ureche, director general BRAT:

Mai multe aspecte au dus la decizia de a modifica Studiul de Audienţă din punct de vedere al metodologiei. Deciziile importante au fost luate pe parcursul a doi ani în urma a diferite teste şi analize ale studiilor similare ale studiilor din alte ţări.

În mai anul trecut s-a început măsurarea noului studiu pe teren utilizând o nouă metodologie de colectare a datelor, metoda CAPI. Metoda permite noi dezvoltări, adaptări la ce se întâmplă nou în piaţă.

În metoda CAPI, ne-am concentrat pe diminuarea confuziei cu citirea online a publicaţiilor sau cu confuzia cu titluri similare.

În total, efectul pe care îl veţi vedea nu va fi unul plăcut, dar consider că este unul corect. Va fi o descreştere în general a rezultatelor. Pentru reviste va fi o scădere uşoară şi variaţii. Sunt şi reviste care au o creştere a audienţei. În ceea ce priveşte cotidienele, tendinţa de descreştere este accentuată.

Principalele modificări ale metodologiei

Extinderea universului cu segmentul de vârstă 65 - 74 de ani, astfel studiul acoperă populaţia urbană cu vârste cuprinse între 17 şi 74 de ani.

Modificarea modului de colectare a datelor de la PAPI (Paper and Pencil), la CAPI - interviu asistat de calculator.

Modificarea metodei de măsurare a audienţei, a modalităţii de prezentare a publicaţiilor în faţa respondenţilor şi a stimulilor vizuali ajutători.

Valurile trecute, care aveau altă metodologie, arătau aşa:

ian. 2010 - dec. 2010 apr. 2009 - apr. 2010 iul. 2009 - iul. 2010 oct. 2009 - oct. 2010
Click 1,159,000 1,226,000 1,258,000 1,210,000
Libertatea 1,007,000 1,255,000 1,183,000 1,073,000
Cancan 899,000 905,000 850,000 855,000
Gazeta Sporturilor 688,000 731,000 716,000 706,000
Adevarul 550,000 638,000 631,000 559,000
Jurnalul National 576,000 615,000 588,000 561,000
PRO Sport 506,000 592,000 578,000 562,000
Evenimentul Zilei 301,000 449,000 391,000 338,000
Ziarul Financiar 183,000 197,000 185,000 183,000
Romania Libera 145,000 218,000 185,000 154,000
Financiarul 151,000 160,000 171,000 156,000
Gandul 132,000 180,000 149,000 129,000

Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • cici cici
    Gazeta de Sud nu e a lui Ispas? Ca asta explica tirajele. Bratul masoara ziarele brat-ului. Fiti seriosi, nu va mai crede nimeni.
  • Dudu Dudu
    @Gusti Roman - pai si cifrele ziarului tau sunt aberante. Observi f bine paiul din ochii altora.
  • Robert Robert
    Ca tot veni vorba, GdS e prima la distanta mare de celelalte :)
    Are tiraje mai mari decat Evenimentul Zilei si Romania Libera.
  • Robert Robert
    Stimate concitadin GdS este un cotidian regional, in lista din acest articol sunt cuprinse doar (o parte din) cotidienele centrale (indiferent de formatul lor).
  • Gusti Roman Gusti Roman
    Red - cei care au participat la studiu au asociat revista Promotor cu emisiunea tv, de aici cifrele aberante ...

    Adrian - ar fi interesant un top al audientei ziarelor din provincie
  • Adrian Voinea Adrian Voinea
    Stimate coleg, inaintea Romaniei libere, ca audienta, este Gazeta de Sud. O ignorati. Trebuia?
  • some1 some1
    e o diferenta intre cel mai cumparat si cel mai citit.
  • ionel ionel
    pt agentia
    astia cu agentiile mai usor ca ati ajuns sa luati comisioane de 30% ca sa mutati o macheta dintr-un loc in altul. nu uitati vca voi traiti din banii clientilor.
  • zorro zorro
    Doamna Ureche, chiar nu va e rusine sa luati salariu din banii caselor de editura si sa va prezentati cu asemenea rezultate? cum are promotor 268000 de cititori cu o medie de 3500 de exemplare vandute? e cea mai slab vanduta revista din domeniul auto si are cel mai mare numar de cititori. ams, Top gear si auto bild vind de 3-4 ori mai mult decat pro motor. cum e posibil? ati declarat ca ati schimbat metoda si mai ne-ati si cerut pdf-uri cu layouturile. numai ca promotor are cel mai impersonal layout plus ca designul s-a schimbat de zece ori in ultimii 5 ani. Unde sunt elementele de identificare care sa fie recunoscute de cititori? In schimb, Top Gear, AMS sau Auto Bild au un layout caracteristic usor de recunoscut.
    Cu aceasta metoda idioata distrugeti business-ul si cariera unor oameni. Chiar nu va e rusine?
    Ar trebui ca nici o casa de editura sa nu mai plateasca cotizatia si atunci o sa va duceti acasa pt ca dumneata si colegii tai traiesc din banii caselor de editura. Si atunci o sa cautam pe altii mai competenti care se pricep la ce trebuie sa faca. NU e totul sa preiei un mod de sondaj, trebuie sa stii si cum sa il aplici. Rusine sa va fie !
  • trefla trefla
    ...si sa nu uitam de ProTV Magazin si Playboy. Legendare titluri, legendara audienta.
  • agentia agentia
    "efectul pe care îl veți vedea nu va fi unul plăcut, dar consider că este unul corect". Multumim, Arina! D'aia te iubim, d'aia te platim! :)))) Mai da-ne d'astea, sa mai luam si noi discounturi de la presa, ca am cam ramas fara argumente. :)
  • Red Red
    in conditiile in care se confunda in continuare CSID, Promotor, Top Gear, National Geographic, Plafar etc cu emisiunea/canalul TV sau plafarul de pe vremea parintilor/bunicilor, cat de credibila este noua metodologie care exact asta si-a propus sa rezolve?
  • Red Red
    uite ca la noi se poate ca un cartier intreg sa citeasca un ziar sau o revista :))
  • Robert Robert
    Inteleg ca doua numere ale aceleiasi reviste pot fi teoretic cumparate si de multimi distincte de cititori si asta ar explica cum o revista ca ProMotor ar putea avea atatia cititori (ocazionali) desi tirajul per editie este mic, insa acolo s-a intamplat o mare prostie, oamenii intervievati au confundat o revista cu o emisiune TV.
  • unul de pe strada unul de pe strada
    Audientele astea sunt umflate rau de tot. E imposibil ca un ziar sa fie citit, in medie, de peste 10 insi. IMPOSIBIL.

Trimite un comentariu

sus