Publicaţiile găsite cu diferenţe de tiraj între cel verificat de BRAT în teren şi comenzile date în tipar ar putea arunca un val de neîncredere asupra întregii industrii a presei scrise.
DailyBusiness.ro a stat de vorbă cu mai mulţi oameni din industria de media despre verificările făcute de BRAT, publicate în premieră de paginademedia.ro încă de săptămâna trecută..
La nivel individual, publicaţiile cu probleme "s-au făcut de râs", fiind posibil să înregistreze scăderi ale veniturilor din publicitate.
Silviu Ispas, preşedintele Biroului Român de Audit al Tirajelor (BRAT), a declarat că sancţiunile pentru publicaţiile care în urma controalelor au înregistrat diferenţe între tirajele declarate şi cele verificate, pot merge până la excluderea din BRAT, dacă nu se fac corecţii.
Potrivit acestuia, BRAT nu va mai publica decât tirajul verificat şi nu va mai admite explicaţii din partea publisherilor.
Motivul controalelor
Silviu Ispas a afirmat că rezultatele controalelor arată că acţiunea este necesară în continuare. Reprezentantul BRAT a spus însă că, în viitor, instituţia nu va mai admite astfel de explicaţii, şi oricum, publicaţiile cu probleme "s-au făcut de râs", existând acum o "îndoială" în ceea ce le priveşte.
Nu de aceeaşi părere este însă Mihnea Vasiliu, general manager Ringier România, care susţine că încrederea clienţilor de publicitate în presa tipărită nu va scădea, pentru că nu se poate vorbi de un fenomen al diferenţelor de tiraje, ci doar de câteva cazuri.
Cum se văd lucrurile din punct de vedere al agenţiilor de media?
Emil Maican, media buying director Universal McCann România, a afirmat că pe termen scurt, suspiciunile iscate de rezultatele controalelor BRAT asupra publicaţiilor vor pune un semn de întrebare atât asupra printului, dar şi a presei în general, ceea ce ar putea duce la scăderea încrederii clienţilor de publicitate.
Citiţi şi:
Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.ro
Comentarii