Temeri pentru furnizorii de programe de sport în sistem Pay TV din America. Drepturile de difuzare foarte scumpe duc la scumpirea abonamentului, iar consumatorii ar putea migra pe net.
Convergence Consulting Group estimează că 1.05 milioane de americani au renunţat la abonamentele pay-TV pentru a viziona competiţiile online în 2011, scrie BusinessWeek.
(P) Vrei să explorezi pieţe noi şi mai riscante, dar cu un potenţial de creştere mai mare?
Odată cu deschiderea sezonului de baseball are loc creşterea anuală a taxelor percepute de cablişti. Cererea mare pentru sport a sprijint dintotdeauna sistemul pay-TV în SUA, mai ales pentru că taxele pentru difuzarea competiţiilor sunt uşor de acceptat pentru telespectatori. Sezonul acesta însă, sistemul pay-TV încearcă să găsească soluţii ca taxele pe programele de sport să nu-i îndepărteze pe consumatori.
Taxele pentru sporturile televizate cresc aproape de două ori mai mult decât celelalte taxe, adunând astfel profituri pentru companiile care practică pay-TV, precum DirecTV (DTV), Dish Network (DISH) şi Time Warner Cable (TWC).
Preţul de 2.3 miliarde de dolari pe care îl vor plăti investitorii Magic Jonson pentru Los Angeles Dodgers sună absurd având în vedere faptul că Fox Sports şi Time Warner Cable vor plăti pentru drepturile de difuzare ale meciurilor echipei.
"Haide să facem ca oamenii care vor sport să plătească pentru asta", spune Pat Doyle, directorul financiar al DirecTV, cel mai mare serviciu de satelit din US.
Directorii companiilor de cablu şi satelit se tem că abonaţii s-ar putea să opteze pentru Netflix, Hulu şi ale opţini bazate pe entertainment online.
Un abonat obişnuit al sistemului de cablu plătit la Walt Disney, cel mai scump operator, plăteşte 5,06 de dolari pe abonament lunar.
În medie, costul pentru reţeaua de sporturi regionale a crescut cu 52% în ultimii cinci ani, la 2,49 de dolari pe utilizator pe lună, estimează Kagan. Aceeaşi companie de cercetare estimează că taxa pe reţeaua de sporturi regionale va creşte la 8.3 % anul acesta.
Chiar dacă industria face eforturi să aducă tot mai multe programe sportive, numărul total de consumatori ai primelor patru companii care furnizează servicii pay-TV (Comcast, DirecTV, Time Warner Cable, şi Dish Network) a scăzut constant în ultimii doi ani.
Costurile mari pentru sporturi trag în jos profiturile, mai ales când reţelele forţează distribuitorii să ia la pachet mai multe competiţii sportive, spune directorul executiv al Warner Cable Glenn Britt, în luna martie. "Preţurile programelor pot creşte astfel mai repede decât preţul de distribuţie."
DirecTV, Cox Communications şi Time Warner Cable experimentează pachete de programe care exclud competiţiile sportive. "Dacă aş avea o baghetă magică, primul lucru la care aş renunţa ar fi reţeaua de sporturi regionale", spune CEO-ul Direct TV Mike White. "Preţul este mult prea mare."
Sursa foto: ProSport.ro.
Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.ro
Comentarii