Românii au fost curioşi să vadă evoluţia trupei Mandinga la Eurovision. Aproape 2,3 milioane de români, din care aproape 1,5 milioane din mediul urban, au văzut în direct la TVR 1 piesa Zaleilah.
De altfel, evoluţia Mandinga a fost cel mai vizionat moment de pe TVR 1, dar postul public a fost pe primul loc pe toată durata transmisiei, între orele 22.00 şi 1.24.
Audienţele, în continuare:
Finala Eurovision, concurs câştigat de Suedia, a fost difuzată de TVR 1 între orele 22.00 şi 1.24. În fiecare minut, la TVR 1 s-au uitat 1,64 milioane de români, dintre care 1,13 milioane din mediul urban.
TVR 1 a avut o audienţă de aproape trei ori mai mare decât următorul clasat, atât la nivel naţional, dar şi în clasamentul urban.
Vârful de audienţă a fost la ora 23.09, când pe scenă evolua Mandinga: 2,29 milioane de români erau în faţa televizoarelor, dintre care 1,4 din mediul urban.
Segmentul comercial: În general o staţie cu un public bâtrăn, TVR 1 a avut medii foarte bune cu finala Eurovision pe segmentul de public comercial: din totalul publicului urban, aproape 550.000 de telespectatori pe minut au fost între 18 şi 49 de ani. Pe acelaşi interval, următoarele clasate, aproape la egalitate, erau Pro TV (193.000 de telespectatori "comerciali") şi Antena 1 (192.000).
Audienţa posturilor TV pe intervalul finalei Eurovision, sâmbătă 26 mai, la nivel NAŢIONAL:
1. TVR 1: 1.645.000 de telespectatori
2. Pro TV: 652.000
3. Antena 1: 580.000
4. Kanal D: 359.000
5. Antena 3: 160.000
Audienţa posturilor TV pe intervalul finalei Eurovision, sâmbătă 26 mai, în mediul URBAN:
Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro1. TVR 1: 1.131.000 de telespectatori (10,8 rating)
2. Antena 1: 398.000 (3,8)
3. Pro TV: 328.000 (3,1)
4. Kanal D: 150.000 (1,4)
5. Acasă TV: 115.000 (1,1)
Comentarii