PIAŢĂ ÎN SCĂDERE. Cu excepţia internetului, toate canalele de comunicare vor înregsitra un declin la capitolul publicitate în 2012. Potrivit Media Fact Book, valoarea totală a veniturilor din publicitate este estimată în acest an la 303 milioane de euro, o scădere de 2% faţă de 2011. Industria de publicitate a ajuns astfel aproape de nivelul lui 2005.
Internetul a ajuns în 2011 al doilea în topul investiţiilor şi a crescut anul trecut cu 30% faţă de 2010, urcând până la 34 de milioane de euro. Pentru anul acesta, investiţiile în online sunt estimate la 41 de milioane de euro.
Alexandra Olteanu, Initiative:
Motorul care ar declanşa creşterea pe partea de advertising este relansarea consumului. Odată cu creşterea încrederii populaţiei în relansarea economiei se va redresa şi consumul.
În 2011 TV-ul a rămas liderul pieţei cu cote în scădere, de la 66%, la 65%. Estimăm că în 2012 va ajuge la o cotă de 63%.
Telecomul este liderul de piaţă cu 42 de milioane de euro net, urmat de cosmetice şi îngrijire personală – 40 de milioane de euro şi Medical & Optical Product Services – 25 de milioane de euro. (cifrele sunt estimative).
Cheltuielile de publicitate în ultimii ani (milioane euro)
2012 | 2011 | 2010 | 2009 | 2008 | 2007 | 2006 | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TV | 190 | 198 | 209 | 222 | 337 | 306 | 229 |
23 | 24 | 26 | 37 | 82 | 79 | 71 | |
Radio | 19 | 20 | 21 | 25 | 35 | 30 | 23 |
OOH | 30 | 30 | 33 | 42 | 70 | 58 | 40 |
Internet, Cinema | 41 | 34 | 26 | 13 | 16 | 9 | 6 |
TOTAL | 303 | 306 | 316 | 339 | 540 | 482 | 369 |
Sursa: Media Fact Book
Citeşte şi:
Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro
Comentarii