Ziarele nord-americane au reuşit în 2012 să-şi menţină veniturile la un nivel destul de bun, cu o scădere de numai 2%, graţie diversificării surselor de venit, scrie Huffington Post, care citează un studiu publicat de Asociaţia Americană a Presei scrise (NAA).
Veniturile întregii industrii de presă scrisă au ajuns la 38,6 miliarde de dolari în 2012, în scădere cu 2%, faţă de 39,5 miliarde de dolari în 2011.
Înregistrările online au ajutat venitul din tiraj să crească cu 5% până la 10,4 miliarde de dolari. Aceasta este prima creştere a veniturilor din tiraj după 2003.
Compoziţia generală a cifrei de afaceri a evoluat: tirajul reprezintă în prezent 27% din venituri, publicitatea online 11%, publicitatea clasică 46%, noile surse de venituri (e-commerce şi consiliere) 8%, iar marketingul direct online 8%.
Circa 400 de ziare din Statele Unite au introdus plata pentru conţinutul online. În unele cazuri, abonaţii online îi depăşesc pe cei ai ediţiei tipărite. Astfel, veniturile din tiraj au ajuns la nivelul anului 2007, la 10,3 miliarde de dolari.
Comentarii