Spotul care promovează crema Ivyss cu extract din melc a fost interzisă pe TV. Consiliul Naţional al Audiovizaulului a dat o decizie de intrare în legalitate în acest sens. Acest lucru înseamnă că spotul nu mai poate fi difuzat în actuala formă. CNA a considerat că spotul nu respectă principiul informării corecte.
Reclama la Ivyss a fost difuzată în cadrul calupurilor de teleshopping pe posturile PRO TV, Antena 1, Antena 3, Kanal D, Realitatea TV, Prima TV, România TV.
Comitetul etic al RAC (Consiliul Român pentru Publicitate) a considerat că afirmaţia “ingredientul antirid cel mai puternic folosit astăzi în industria cosmetica: extractul din melc” încalcă codul de practică în publicitate.
“Comunicarea trebuie să evite orice afirmaţie sau reprezentare care ar putea înşela consumatorii, inclusiv prin omisiune, sugerare, ambiguitate sau exagerare, în special în ceea ce priveşte:
a) caracteristicile sau efectele unui produs, cum ar fi: natura sa, compoziţia, metoda sau data fabricaţiei, modul de execuţie, domeniul de utilizare, eficienţa şi performanţa”
Un alt articol din codul de practică în publicitate care este încălcat:
“Anunţătorul trebuie să fie în măsură să probeze veridicitatea datelor, afirmaţiilor, ilustraţiilor şi testimonialelor folosite în comunicare. Probele trebuie să fie relevante şi documentare”.
Comentarii