Pentru a doua oară anul acesta, agenţia ZenithOptimedia îşi revizuieşte în minus previziunea pentru piaţa globală de publicitate în 2013, ca urmare a recesiunii din zona euro şi a preocupărilor privind securitatea sporită în Coreea de Sud, scrie Reuters.
ZenithOptimedia, parte a Publicis Groupe, al treilea cel mai mare grup de publicitate după WPP şi Omnicom, a declarat într-un raport că vânzarea de publicitate la nivel global va creşte cu 3,5 procente anul acesta.
În decembrie aceeaşi agenţie previziona o creştere de 4,1 %, iar apoi, în aprilie, a scăzut la 3,9 procente.
Ameninţarea Nord Coreeană de atacuri nucleare împotriva vecinilor i-a făcut pe publicitari mai precauţi în privinţa investiţiilor în publicitate, se arată în raport.
Cheltuielile în zona euro se vor stabiliza în 2014, iar în 2015 va avea loc o recuperare uşoară.
Ţările cu creştere rapidă din Asia, cum ar fi: China, India şi Indonezia vor avea parte de cea mai mare creştere în 2013, potrivit raportului ZenithOptimedia.
Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.ro
Trimite un comentariu