Paul Ansfield, un acţionar al Omnicom, a depus o plângere la Curtea Supremă a statului New York pe motiv că fuziunea dintre cei doi giganţi ai publicităţii, anunţată pe 29 iulie, îi lezează pe micii acţionari ai Omnicom, scrie Le Figaro.
Micul acţionar Paul Ansfield consideră că din fuziunea dintre compania franceză Publicis şi cea americană Omnicom, descrisă drept o "unire egală" între două mari forţe din domeniul publicităţii, vor avea de câştigat doar liderii celor două grupuri, iar micii acţionari ai Omnicom vor avea de suferit, în beneficiul celor de Publicis.
Pe 29 iulie, când a fost anunţată fuziunea dintre compania franceză Publicis şi cea americană Ominicom, Maurice Lévy (Publicis Groupe) şi John Wren (Omnicom Group) au insistat asupra faptului că această operaţiune se va face între două companii egale.
Cu toate acestea, analiştii media susţin că grupul Publicis, datorită numeroaselor achiziţii din domeniul digital, este mai bine pregătit pentru a susţine o creştere în anii următori decât este Omnicom. În consecinţă, Publicis va avea un uşor avantaj în momentul alocării capitalului, obţinând 50,3% din acţiunile noului grup format, faţă de 49,7% cât va avea Omnicom.
Această împărţire a capitalului este contestată şi de Paul Ansfield.
"Se forţează mâna acţionarilor Omnicom, care trebuie să ofere mai mult în această fuziune decât cei de la Publicis", a explicat el în plângerea sa, potrivit Bloomberg.com.
Martin Sorrell, patronul grupului de publicitate WPP, a spus că în mod normal Omnicom trebuia să obţină 60% din noua companie rezultată în urma fuziunii, iar Publicis să se aleagă doar cu 40% acţiuni.
Companiile au împreună o valoare combinată pe bursă de 35 miliarde de dolari şi venituri cumulate de 23 miliarde de dolari, anul trecut. Alianţa va aduce sub acelaşi acoperiş agenţii precum BBDO Worldwide (Omnicom), Leo Burnett şi Saatchi & Saatchi (ambele Publicis), sporind prezenţa pe toate pieţele importante.
Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.ro
Trimite un comentariu