Paginademedia.ro publică, astăzi partea a doua a analizei de consum TV la ţară şi la oraşe. După ce, săptămâna trecută, am analizat câte ore se uită la televizor, comparativ, cei din mediul urban şi locuitorii satelor, astăzi materialul se concentrează pe audienţa posturilor TV, în fiecare oră. Concluziile sunt interesante.
Datele care au stat la baza analizei sunt audienţele posturilor TV în perioada ianuarie – august 2013. Cifrele au fost puse la dispoziţia Paginademedia.ro de către agenţia BPN.
Astăzi:
- Care sunt cele mai bune ore ale fiecărui post, la ţară şi la oraşe.
- La ce posturi se uită românii, în fiecare oră.
Datele arată audienţe diferite, pe ore, pentru fiecare post de televiziune generalist în parte. Ţăranii se uită altfel la televizor decât cei de la oraşe. Este vizibil şi la posturile de nişă. De exemplu, Disney TV este urmărit la ţară mai ales în jurul orelor 12.00-14.00. La oraşe, în schimb, se vede un vârf seara, la ora 22.00, oră la care copii de la sate sunt deja la culcare.
Posturile generaliste, oră cu oră:
Pro TV: Ştirile Pro TV sunt vârful zilei. Tăranii, mai mulţi decât orăşenii dimineaţa
În primele ore ale dimineţii, până la 9.00, audienţa Pro TV este mai mare la sate, decât la oraşe. Este, de altfel, singurul interval în care Pro TV este mai urmărit la sate, decât la oraşe.
După ora 9.00, raportul se schimbă. La ora 13.00, la ştiri, se observă un salt în audienţă, atât la sate, cât şi la oraşe. Până la sfârşitul zilei, Pro TV este urmărit mai mult la oraşe, decât la sate.
Cel mai bun interval al postului este 19.00-20.00, când sunt ştirile. Audienţa medie aici, în 2013: 942.000 de telespectatori pe minut la oraşe, 860.000 la ţară.
Antena 1: Capatos, preferat de orăşeni
Ca şi în cazul Pro TV, cea mai bună oră a Antenei 1 este 19.00, cu Observatorul: 627.000 de săteni pe minut, 477.000 de orăşeni. În fiecare oră, audienţa Antenei 1 este mai mare la oraşe, decât la sate, dar nu la mare distanţă. Diferenţe mai mari sunt dimineaţa, cu Răzvan şi Dani urmăriţi mai mult la oraşe, decât la ţară şi seara, după ora 21.00.
Intervalul 23.00-24.00, unde este Un show păcătos, cu Capatos, este preferat mai mult de orăşeni. În ora respectivă, pe post sunt 402.000 de orăşeni şi 238.000 de ţărani.
Kanal D: ţăranii se uită la turci mai mult decât orăşenii
Dacă pentru Antena 1 şi Pro TV cel mai bun interval este cel al ştirilor, pentru telespectatorii Kanal D preferinţele sun altele. Ora cu audienţa cea mai ridicată este 21.00-22.00: 589.000 de telespectatori de la sate, aproape tot atâţia (577.000 de la oraşe). Este ora la care rulează producţiile de forţă ale postului, precum serialul Suleyman Magnificul şi emisiunea Roata Norocului.
În cele mai multe ore, sătenii se uită mai mult la Kanal D decât cei de la oraşe, atât după-amiaza, cât şi seara. De la şase seara şi până la miezul nopţii, audienţa Kanal D este, în general, mai mare la ţară decât în mediul urban.
TVR 1: Interesul creşte la serialele coreene
Comparativ cu marile generaliste – Pro TV, Antena 1 şi Kanal D –postul public are o audienţă scăzută, atât la sate, cât şi la oraşe. Programele TVR 1 sunt urmărite diferit la sate, faţă de vizionarea la oraşe.
Interesul pentru postul public la oraşe este scăzut până la ora 18.00 (când încep serialele coreene). De altfel, cu 178.000 de telespectatori pe minut, intervalul 18.00-19.00 aduce cea mai mare audienţă a zilei la TVR 1 la oraşe.
În fiecare oră, audienţa la sate a postului public este mai mare decât cea din mediul urban. Ţăranii au un alt comportament de consum al postului public (multă vreme singurul pe care îl puteau recepţiona. Cea mai bună oră a TVR 1 la sate este opt seara (când sunt ştirile): 271.000 de ţărani media pe minut.
Prima TV: Audienţa sare după ora cinci
În peisajul generalistelor comerciale, Prima TV are un tip de vizionare diferit. Până la ora cinci, interesul pentru Prima TV a fost scăzut, atât la sate, cât şi la oraşe. Pe graficele de audienţă, programele postului încep cu adevărat la cinci după amiaza.
De la cinci după amiaza şi până la miezul nopţii, în fiecare oră, audienţa Prima TV este mai mare la ţară, decât la oraşe. Ora de vârf: 20.00-21.00, cu o medie de 304.000 de oameni la ţară şi 239.000 la oraşe.
Naţional TV: Serialele indiene ţin seara. Orăşenii, mai lipiţi de TV decât ţăranii
Tip de consum asemănător cu cel al Prima TV, dar mai “întârziat”. Până la ora 19.00, audienţa Naţional TV nu ajunge la 100.000 de persoane nici la sate, nici la oraşe. La ora 19.00, audienţa sare direct la 264.000 de persoane la oraşe şi 216.000 la sate. Vârful zilei este atins în ora următoare: 311.000 de orăşeni pe post, 266.000 de ţărani. Naţional are în grilă, la acea oră, seriale indiene.
De la ora 19.00 şi până la miezul nopţii, audienţa Naţional TV este mai mare la oraşe, decât la sate.
În episodul următor, vom analiza posturile de ştiri şi modul în care acestea sunt vizionate, în fiecare oră, la sate şi la oraşe.
Audienţa posturilor generaliste în fiecare oră, în 2013, în mediul RURAL (mii telespectatori pe minut):
Sursa: ARMA, date prelucrate de agenţia de media BPN
Audienţa posturilor generaliste în fiecare oră, în 2013 în mediul URBAN (mii telespectatori pe minut):
Sursa: ARMA, date prelucrate de agenţia de media BPN
Citeşte şi:
Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro
Comentarii
-la prima tv audienta incepe abia dupa ora 17 cand se difuzeaza traznitii in reluare si focus; national tv e mort pana la ora 19.
-dupa amiaza e castigata de kanal d si antena 1 pentru ca au un program mai bun pentru femei casnice (pro tv are tanar si nelinistit si un film de mana a 3-a la orele alea).
-prime time-ul e alui pro tv. "numarul 1 in divertisment" cam si-o ia in freza constant de la a 764-a reluare cu rambo, bruce willis sau van damme.
Acest lucru nu se intampla in tari cu media si bugete de pyublicitate mult mai mari, cum ar fi USA si UK, unde daca ar fi excluse suburbiile s-ar pierde de la afisarea mesajului publicitar sau evaluarea audientei un numar foarte mare de posibili consumatori/clienti. Poate ar trebui mensionat acest lucru in an update la articol.