După mai mulţi ani de criză care au constrâns cotidianul economic La Tribune să renunţe la ediţia tipărită şi să apară exclusiv online, titlul a devenit rentabil, scrie Ozap.com.
Societatea La Tribune Nouvelle estimează că va avea o cifră de afaceri de 6,5 milioane de euro în 2013. Pe lângă banii veniţi din publicitate, La Tribune mai are venituri de la cei 10.000 de abonaţi (faţă de 6.000 cât avea acum un an) şi din cele 5.000 de exemplare vândute la chioşc (pentru titlul săptămânal).
Stabilitatea sa financiară este datorată mai ales reducerilor considerabile de costuri. De la renunţarea la varianta tipărită, grupul a disponibilizat mai bine de 100 de angajaţi (din 165 de oameni care lucrau la ediţia pe print) păstrând doar 30 de jurnalişti.
Grupul a făcut, de asemenea, o majorare de capital de 1,7 milioane de euro, odată cu sosirea lui Alexandru Lawrence, co-fondator al site-ului Doctissimo. Grupul vrea să finanţeze mai multe proiecte printre care o nouă formulă a publicaţiei economice, o revistă tipărită pentru un segment precis de public şi trei site-uri de informaţii economice pentru Bordeaux, Toulouse şi Lyon. Conducerea grupului de presă nu exclude renunţarea definită la ediţiile vândute la chioşcuri în câţiva ani.
Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.roLa Tribune a tipărit ultima ediţie pe hârtie la începutul lui 2012, după 27 de ani de apariţie ca publicaţie cotidiană.
Trimite un comentariu