Operatorii UPC şi Orange, care recent a intrat pe piaţa cabliştilor, consideră că trecerea la televiziunea digitală terestră "nu va avea un impact semnificativ asupra pieţei asupra pieţei de retransmisie a programelor TV".
Motivul? Preţul relativ scăzut al actualelor servicii de televiziune, care în momentul de faţă sunt prezente în peste 90% din gospodării.
Această poziţii au fost exprimate, astăzi, în cadrul evenimentului ZF Digital '13.
"Suntem interesaţi de licitaţia pentru licenţele de televiziune digitală, dar, în opinia mea, operaţionalizarea acestora nu va avea un impact semnificativ asupra pieţei de retransmisie a programelor TV, motivul fiind actuala structură a pieţei, unde peste 90% din locuinţele din România au acces la 70, 80 sau chiar 100 de programe TV de calitate pentru mai puţin 10 euro/lună", a declarat Robert Redeleanu, directorul de marketing al UPC România.
Acesta a mai spus că nu se aşteaptă ca românii vor renunţa la serviciile cabliştilor în favoarea televiziunii digitale.
"Mi-e greu să cred că românii vor renunţa la actuala ofertă pentru a avea acces la 16-20 programe TV, care, probabil, vor fi generaliste. Din această perspectivă, nu mă aştept la un impact semnificativ asupra pieţei", a spus Redeleanu.
De aceeaşi opinie a fost şi directorul comercial al Orange România, Julien Ducarroz, care a spus că operatorul va analiza, totuşi, eventuala participare la licitaţie.
Julien Ducarroz, Chief Commercial Officer, Orange România:
"Dacă ne uităm la câte programe TV au acces românii, la preţul plătit pentru abonamente, la preţul plătit pentru televizoare, atunci nu mă aştept la un impact semnificativ asupra pieţei. Până la urmă, totul se reduce la preţ şi accesul la serviciile care vor fi disponibile prin intermediul licenţelor de TV digitală terestră presupune achiziţionarea unui echipament suplimentar. România este una dintre cele mai ieftine pieţe. Pentru doar 5-7 euro pe lună ai acces la un serviciu care îţi oferă foarte multe programe. Rămâne de văzut ce vom face."
Pe 12 iunie, Orange TV s-a lansat pe piata din Romania, prin servicii care pot fi recepţionate atât prin satelit, cât şi prin internet pe PC-uri, după cum paginademedia.ro a scris AICI. Din luna septembrie serviciul Orange TV este disponibil şi pe tablete, prin reţeaua mobila 4G.
Citeşte şi:
Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.ro
In 1999 au cumparat Seltron, Analog si in 2005 au cumparat Astral, TV Cablu, Delta Star si altele mai mici, inclusiv platforma Focus Sat.