Compania Forbes Media, care editează revista Forbes, va fi scoasă la vânzare, proprietarii grupului de presă urmărind să atragă o sumă de cel puţin 400 de milioane de dolari prin această tranzacţie, scrie Mediafax, care citează Boomberg.com.
Forbes Media LLC, faimoasă pentru urmărirea averilor miliardarilor din întreaga lume, vrea să afle cât valorează brandul său care are o istorie de 96 de ani, însă care a fost afectat de scăderea pieţei de publicitate în print şi de dezvoltarea presei online.
În România, licenţa revistei Forbes se află la BP Publishing, după ce această companie a preluat-o de la grupul Adevărul Holding, în octombrie 2012, după cum Paginademedia.ro a scris AICI.
BP Publishing este deţinută de Raluca Badea (50%) şi Magdalena Popescu (50%).
Forbes Media - care publică revista Forbes şi deţine platforma Forbes.com - a angajat Deutsche Bank AG pentru a examina posibilitatea unei tranzacţii. Compania cu sediul central în New York a făcut acest demers ca urmare a interesului arătat de anumite persoane în achiziţia grupului de presă, conform unui mesaj intern transmis angajaţilor Forbes de către Mike Perlis, Chief Executive Officer al companiei.
Anunţul vine după ani de scădere a profiturilor companiei, perioadă în care familia Forbes - un pionier în businessul media - a încercat să îşi stabilizeze veniturile prin vânzarea unui pachet de acţiuni în 2006, prin strângerea de fonduri ca urmare a vânzării unor proprietăţi, inclusiv clădirea de birouri din Manhattan, şi prin concentrarea atenţiei în zona de media digitală.
Citând surse apropiate companiei, bloomberg.com precizează că proprietarii Forbes Media urmăresc să atragă prin această tranzacţie o sumă de cel puţin 400 de milioane de dolari.
Miliardarii din topurile Forbes, posibili cumpărători ai revistei
Printre potenţialii cumpărători ai Forbes Media s-ar putea număra chiar miliardarii care apar în topurile publicate de revista Forbes, mai scrie bloomberg.com, care îl citează pe Stewart Pinkerton, autorul cărţii "The Fall of the House of Forbes", publicată în 2011.
Pe de altă parte, familia Forbes a primit pentru Forbes Media o ofertă de 400 de milioane de dolari, în anul 2004, din partea companiei de publishing Conde Nast Inc., pe care însă a respins-o considerând că suma nu este suficient de mare, conform volumului scrie de Pinkerton.
CONTEXT. Forbes Media a vândut un pachet minoritar de acţiuni în 2006 fondului de investiţii Elevation Partners, condus de Roger McNamee şi susţinut de Bono, liderul trupei U2. Grupul a plătit aproximativ 240 de milioane de dolari pe 45% din acţiunile Forbes, potrivit unor persoane apropiate tranzacţiei, citate de Bloomberg.
În anul 2010, Mike Perlis a fost angajat să conducă Forbes Media, fiind prima persoană din afara familiei Forbes adusă la conducerea companiei. Potrivit lui Perlis, este de aşteptat ca în acest an Forbes Media să înregistreze cele mai bune rezultate financiare din ultimii şase ani, datorită operaţiunilor sale digitale, licenţelor Forbes şi evenimentelor derulate sub acest brand.
Despre Forbes Media
Compania Forbes Media a fost înfiinţată în anul 1917, de B. C. Forbes, şi deţine, pe lângă revista Forbes, una dintre emblemele mass-media din SUA, şi alte publicaţii, precum şi site-ul Forbes.com. De asemenea, Forbes Media deţine Forbes Asia, ForbesLife, ForbesLife Executive Woman şi ForbesLife MountainTime. În ultimii ani, Forbes, alături de parteneri locali, a lansat ediţii în mai multe limbi, inclusiv în română.
Despre licenţa Forbes în România
Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.roAdevărul a renunţat la licenţa Forbes în luna septembrie a anului trecut. Oficiali internaţionali ai Forbes au declarat la 1 octombrie 2012, în exclusivitate pentru paginademedia.ro, AICI că licenţa a fost preluată de Raluca Badea, fost director al diviziei reviste în trustul Adevărul Holding, prin compania BP Publishing. Raluca Badea părăsise grupul de presă cu o săptămână înainte.
Revista de business Forbes România a fost lansată de Adevărul Holding în martie 2009.
Trimite un comentariu