Posturile Antena 1 şi Antena 3 au primit 10 nominalizări în cadru lNew York Festivals World's Best TV&Films. Dintre acestea, şase sunt pentru „În premieră” Antena 3, trei pentru Observatorul Antenei 1, iar una pentru Promo&Grafică Antena 3.
Cele patru materiale ale echipei „În premieră” sunt: Infernul copiilor uitaţi (nominalizat la Best Investigative Report şi Current Affairs), Afaceri necurate (Best Investigative Report), România otrăvită (Environment & Ecology), Lungul drum spre casă (Biography/Profiles şi Current Affairs).
- Infernul copiilor uitaţi, realizat de Yevgeniya Kironaki (reporter), Mihai Dină (imagine), Liviu Dochiţa (imagine), Cristian Tamaş (imagine) şi Lenard Zsolt (montaj), vorbeşte despre sute de copii români abandonaţi prin spitale şi ignoraţi de stat. Din lipsa banilor pentru îngrijire şi a personalului, copiii sunt lăsaţi în camerele lor întunecate, obligaţi uneori să se hrănească singuri, chiar dacă au doar câteva luni de viaţă. Iar în tot acest timp, sute de familii luptă cu un sistem plin de defecte, încercând să adopte un copil.
- Cu mâinile murdare, realizat de Romana Puiuleţ (reporter), Mihai Dină (imagine) şi Lenard Zsolt (montaj), un material despre mafia gunoaielor din Romania. Prin toate vămile României, intră în ţară mii de tone de deşeuri, unele periculoase, pe care nu le verifică nimeni şi care apoi sunt aruncate la întâmplare. Afacerea e atât de prosperă, încât însăşi mafia siciliana e bănuită de implicare în acest import ilegal de gunoi.
- România otrăvită, realizat de Alex Nedea (reporter), Mihai Buzduga (imagine), Liviu Dochiţa (imagine), Lenard Zsolt (montaj), prezintă efectele ruinelor industriei comuniste, a legilor proaste şi a dezinteresului din ultimii 20 de ani, adică cum un miliard de tone de pământ plin cu otrăvuri şi sute de mii de români expuşi la boli cumplite.
- Lungul drum spre casă, realizat de Denisa Morariu (reporter), Cristian Tamaş (imagine), Liviu Dochiţa (imagine), Mihai Dină (imagine) şi Adrian Robe (montaj), spune povestea lui Petrică Câşlaru, băiatul care a crescut în lagărul groazei de la Siret. El şi-a făcut curaj să se întoarcă în România, ca să-l întâlnească pe omul care i-a salvat viaţa în orfelinat. Şi-a căutat şi mama ca să o întrebe de ce l-a abandonat, să-i povestească suferinţele îndurate în orfelinat şi să-i spună că a iertat-o.
La categoria Editing: Promotion/Open & IDs, Antena 3 a fost nominalizată cu promoul Antena 3 e aici, realizat de echipa Promo&Grafică Antena 3.
Campania Antena3 şi Observator, Copiii nu sunt invizibili, a fost nominalizată la categoria Human Interest.
O altă campanie realizată de Observator, Copiii nu sunt de vânzare, a fost nominalizată la două categorii: Best News Documentary/Special şi Investigative Report.
Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.roCâştigătorii sunt desemnaţi de un juriu format din regizori, producători şi scenarişti consacraţi, alături de profesionişti de media din întreaga lume.
Comentarii
Buuun, fiecare alege unde vrea sa se inscrie, la EMMY sau Promax (ati auzit de Promax? e un festival de tv si in mare parte pt publicitate/advertising daca tot ne dam cunoscatori si comentatori - stiti ce taxe sunt la inscriere?), in functie de materialul produs si de notorietatea acelui festival.
De exemplu, si cei din Londra au un festival - AIB - ati auzit de el? Google it!
Televiziunile din Romania au bugete reduse pt productie si cu greu se pot lupta cu granzii din occident sau din strainatate(aka Asia sau Rusia- stiati ca Rusia rupe cu investitiile in Grafica? au tehnologie, oameni si bani...). O scurta paranteza - Top Gear are buget 1 milion per emisiune. Stiti ce inseamna asta? probabil cat bugetul primelor 10 emisiuni de top, din Romania. Cum te poti compara cu ei? E aproape imposibil...
Din cate imi amintesc, Pro-ul a fost la Emmy in perioada lor de glorie cand americanii bagau bani in trust. Acum, din cate stiu, americanii taie in carne vie, reduc toate costurile indiferent de sacrificiu - uman sau tehnic. Deci, despre ce vorbim aici?
Digi, baga bani la greu, dar ei nu au, din ce vad, materiale de trimis - emisiuni, anchete cu impact social puternic... n-am vazut... probabil cand vor avea, sunt sigur ca le vor trimite...
B1, RTV - nici ei nu stau prea grozav cu fondurile...
Prima e in pom
Kanal D - sunt pe caterinca...
Sper ca putem privi intr-un mod obiectiv situatia, analiza contextul actual dpdv economic si sa venim cu pareri pertinente, argumentate.
in rest, numai de bine, fie ca toate televiziunile din Romania sa participe la cat mai multe concursuri si sa aduca o multime de premii in tara, pentru ca astfel, va vine sa credeti sau nu, va place sau nu, aratam ca si noi avem oameni talentati, idei bune, chiar daca nu prea avem bani...
Doar că au omis să spuna cum se obţin asemenea "premii"
ce imi place e cum se prezinta ei ca "finalisti" sau "nominalizati" desi oricine plateste taxa intra in concurs automat. dar trustul care isi face jurnalul de stiri din filmulete de pe youtube trebuie sa para cat mai premiat.
Conform site-ului oficial, inscrierea in competitie costa de la 375 USD in sus, mai putin pentru studenti, unde costa 50 USD.