Skip to main content

BILANŢ. Posturile Pro, venituri de 208 milioane de dolari în 2013

 

Capturaţi ecranul complet 28.02.2014 155010.bmp

Publicitate

Pro TV SA a fost  cea mai profitabilă pentru Central European Media Enterprises, potrivit datelor financiare publicate astăzi. Compania care deţine mai multe posturi de televiziune în România, în frunte cu Pro TV, a avut în 2013 venituri totale de 208 milioane de dolari, în creştere faţă de anul precedent.

Operaţiunile din România includ posturile PRO TV, PRO TV International, Acasă, Acasă Gold, PRO Cinema, Sport.ro, MTV România, PRO TV Chişinău şi Acasă în Moldova.

În total, compania care are operaţiuni în şase ţări din Europa a înregistrat venituri de aproape 700 de milioane de dolari în 2013, în scădere faţă de anul precedent, când avea 772 de milioane de dolari.

Profitul operaţional înainte de depreciere şi amortizare (OIBDA) este pe minus, potrivit datelor financiare prezentate de companie: 46,5 milioane de dolari. În România, OIBDA a fost, în 2013, a fost de 6,08 milioane de dolari, faţă de 17,6 milioane cât avea în 2012 grupul pentru operaţiunile din România.

Cehia, o altă ţară în care este prezentă CME şi care în anii trecuţi aducea cei mai mulţi bani companiei, a avut şi cea mai mare scădere la capitolul venituri. Astfel, dacă în 2012 operaţiunile din Cehia au înregistrat venituri de 278 de milioane de dolari, în 2013 acestea au coborât la 191 de milioane de dolari.

Cei doi preşedinţi ai CME, care în toamna anului trecut i-au luat locul lui Adrian Sârbu, s-au arătat optimişti în declaraţii:

Michael Del Nin, co-Chief Executive Officer:„Deşi a fost un an dificil pentru companie din punct de vedere financiar, suntem încurajaţi de de progresul pe care l-am făcut. În plus, astăzi am anunţat că urmează tranzacţii financiare care, odată încheiate, vor rezolva problema nevoilor de lichidităţi pe care le are grupul astfel încât să ajungă la un cash flow pozitiv din 2015.”

Christoph Mainusch, co-Chief Executive Officer: „Rezultatele din 2013 arată că suntem lideri detaşaţi în audienţe în toate teritoriile şi ne aşteptăm să ne menţinem pe aceeaşi poziţie şi în 2014. Ne menţinem obiectivul de eficientiza operaţiunile prin identificarea oportunităţilor de a reduce costurile operaţionale şi cele pentru conţinut. Cu toate acestea nu vom pune în pericol poziţia de lider.”

Veniturile Central European Media Enterprises în 2013:

Tara Venituri 2013 (dolari) Venituri 2012
Bulgaria 87.448.000 85.241.000
Croatia 61.864.000 59.299.000
Cehia 191.824.000 278.097.000
Romania 208.077.000 195.551.000
Slovacia 82.404.000 96.174.000
Slovenia 66.656.000 68.895.000

Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • Andrei Andrei
    Oare Antenele ce venituri au obtinut in 2013?
  • mirceA mirceA
    "Profitabil" e atunci cand mai raman bani dupa cheltuieli. Faptul ca au incasat mult nu inseamna nimic, atat timp cat au cheltuit mai mult.
    Mare atentie la cuvinte ! Cautati definitia cuvantului "profitabil".
  • vlad vlad
    Vrem audientele pt Las fierbinti de aseara.
  • eu eu
    uite asa cresc actiunile cu 50%

Trimite un comentariu

sus