Ce clienţi de publicitate au posturile de ştiri? Indiferent că vorbim de Antena 3, România TV, B1 sau Realitatea TV, cea mai vizibilă categorie este cea a produselor farmaceutice.
O analiză Paginademedia.ro arată că, anul trecut, cele mai multe reclame care au rulat pe canalele de ştiri au fost din domeniul farmaceutic/medicamente/sănătate. Este prima concluzie.
A doua concluzie a analizei: produsele anti gândaci, aparatele de exfoliat pielea, de spălat în urechi şi tot felul de alte dispozitive şi produse, într-un cuvânt – Teleshoppingul - au umplut spaţiile publicitare la mai toate canale de ştiri. Mai puţin la Antena 3.
Dacă primul material dedicat publicităţii TV în 2013 a tratat piaţa în ansamblu, Paginademedia.ro vă prezintă, în acest al doilea text, care au fost clienţii de publicitate pe posturile de ştiri anul trecut, ce domenii au fost vizibile şi care au fost cei mai importanţi advertiseri ai canalelor informative. O analiză realizată cu sprijinul agenţiei de media agenţiei de media BPN.
Câteva concluzii:
- posturile de ştiri au adunat, în 2013, mulţi clienţi din categoria farmaceutice/sănătate. A fost cea mai vizibilă categorie la fiecare dintre canale. De altfel, posturile de ştiri prezintă o afinitate mare pentru astfel de produse: publicul canalelor este îmbătrânit şi predomină categoriile peste 55 de ani.
- Antena 1 a avut peste 30.000 de reclame la produse farmaceutice şi, dat fiind ratingul postului, a obţinut cele mai multe puncte de audienţă pe această categorie. Romania TV, Realitatea şi B1 au avut, de asemenea, câteva zeci de mii de difuzări cu reclame din această zonă.
- Cu excepţia postului Antena 3, teleshoppingul este o prezenţă puternică pe toate posturile de ştiri. La România TV, cel mai important client de publicitate, după puncte de audienţă obţinute, este Studio Moderna (companie de teleshopping).
- Realitatea TV are cei mai mulţi clienţi de teleshopping: primii trei advertiseri ai postului TV, anul trecut, după numărul de puncte de audienţă, sunt astfel de companii – Telemarketing, Studio Moderna şi Telestore International.
- La Antena 3 şi la B1, prima poziţie la capitolul clienţi de publicitate este ocupată de companii de bunuri de larg consum (Unilever, respectiv Reckitt Benckiser). La România TV şi la Realitatea, locul 1 este al unui operator de teleshopping.
- La Antena 3 şi la B1, cea mai vizibilă marcă în 2013 a fost Vodafone. La România TV a fost Medosan – un produs vândut prin teleshopping.
- Cea mai vizibilă marcă promovată pe Realitatea TV a fost Pedi Spin, un aparat de curăţat şi exfoliat pielea de pe călcâie.
Analiza şi tabelele, în continuare:
DUPĂ CATEGORIE. Peste 120.000 de reclame la farmaceutice într-un an
Cumulat, posturile de ştiri au difuzat peste 120.000 de reclame la produse farmaceutice/sănătate anul trecut. Unde a fost categoria mai vizibilă?
- Antena 3, postul de ştiri cu cea mai mare audienţă, a cumulat cele mai multe GRP-uri pentru produsele din această categorie (de trei ori mai multe decât ale celorlate staţii). A difuzat peste 30.000 de reclame medicamentoase.
- B1 TV a difuzat cele mai multe spoturi – peste 40.000, dar punctele de audienţă cumulate au fost mai puţine, din cauza ratingului postului.
- România TV a avut, în 2013, aproape 30.000 de reclame din această categorie, iar Realitatea TV – 20.000.
Categoriile de clienţi cele mai vizibile pe posturile de ştiri în 2013, după punctele de audienţa cumulate (GRP) - Click pentru a mări fotografia:
GRP – Gross Rating Points, reprezintă punctele de audienţă cumulate obţinute de reclamele TV în mediul urban.
Sursa: agenţia de media BPN
DUPĂ CLIENŢI. Teleshoppingul a cucerit posturile de ştiri, mai puţin Antena 3
Produsele anti gândaci, aparatele de exfoliat pielea şi tot felul de alte dispozitive au umplut spaţiile publicitare ale canalelor de ştiri.
Singurul post rămas “necucerit” este Antena 3, unde Studio Moderna este în coada clasamentului clienţilor.
La polul opus este Realitatea TV, unde cele mai multe puncte de audienţă au fost obţinute de firmele de teleshopping: Telemarketing, Studio Moderna şi Telestore.
Şi la România TV, Studio Moderna este în topul clienţilor, după punctele de audienţă livrate, dar firma de teleshopping este urmată de companii precum Unilever, Rewe şi GlaxoSmithKline.
La B1 TV, cea mai mare audienţă au obţinut-o produsele clientului de bunuri de larg consum Reckitt Benckiser (cu mai multe mărci în portofoliu), urmat de Studio Moderna, Vodafone şi Orange.
O MENŢIUNE IMPORTANTĂ. Chiar dacă au mai puţine difuzări, produsele de teleshopping au obţinut mai multe puncte de audienţă decât mulţi dintre advertiserii clasici. Explicaţia? Calupurile de teleshopping sunt lungi, de câteva minute, ceea ce face ca audienţa cumulată (GRP 30 de secunde) să fie mai mare.
Clienţii de publicitate ai posturilor TV în 2013, după punctele de audienţa cumulate (GRP) - Click pentru a mări fotografia:
GRP – Gross Rating Points, reprezintă punctele de audienţă cumulate obţinute de reclamele TV în mediul urban.
Sursa: agenţia de media BPN
DUPĂ BRANDURI. Realitatea TV, dominată de teleshopping. Vodafone, primul la Antena 3 şi la B1
Diferenţe între posturile de ştiri şi la mărcile promovate.
- La Antena 3 şi la B1, mărcile cu cea mai mare audienţă din top 5 au venit din zona comercială clasică: pe primul loc, la ambele posturi, a fost Vodafone.
- La România TV, cele mai multe puncte de audienţă (GRP-uri) le-a obţinut Medosan (un produs vândut prin teleshopping), urmat de Penny, Vodafone şi Orange.
- Cel mai vizibil client de pe Realitatea TV a fost Pedi Spin, un aparat de curăţat şi exfoliat pielea de pe călcâie. Alte două produse vândute prin teleshopping completează top 3: Prostafix şi Prostavital. În top 20 sunt şi branduri precum Vodafone şi Lidl, dar Realitatea TV este postul cu cele mai multe mărci de teleshopping: Miracle Blade, Water Saver, Sew Whiz, Volume Max.
Mărcile cele mai vizibile pe posturile de ştiri, după punctele de audienţa cumulate (GRP) - Click pentru a mări fotografia:
GRP – Gross Rating Points, reprezintă punctele de audienţă cumulate obţinute de reclamele TV în mediul urban.
Sursa: agenţia de media BPN
Citeşte şi:
Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro
Comentarii