Skip to main content

Vrei ca unele informaţii despre tine să nu mai apară pe Google? Acum este posibil

 
google-bloombiz
google-bloombiz

google-bloombizGoogle a lansat un serviciu care permite oricărui utilizator să îşi şteargă datele care sunt listate în căutările afişate de motorul de căutare. Acest serviciu a fost denumit informal "dreptul de a fi uitat".

Publicitate

În acest fel compania răspunde unei cerinţe a Curţii de Justiţie a Uniunii Europene care spune că cetăţenii trebuie să aibă dreptul de a şterge unele link-uri despre ei din rezultatele afişate de motorul de căutare.

Google a lansat un site unde cetăţenii europeni pot cere ca anumite link-uri cu informaţii despre ei să fie scoase din rezultatele afişate, primul pas pentru a se conforma unei hotărâri judecătoreşti, afirmarea "dreptului de a fi uitat".

"În punerea în aplicare a acestei decizii, vom evalua fiecare cerere individuală şi vom încerca să echilibrăm drepturile de confidenţialitate ale individului cu dreptul publicului de a cunoaşte şi de a distribui informaţii", spune Google pe site-ul dedicat ştergerii de informaţii.

"La evaluarea solicitării, rezultatele vor fi analizate pentru a se stabili dacă includ informaţii despre dvs., care nu mai sunt de actualitate, precum şi dacă aceste informaţii sunt de interes public (de ex., informaţii despre escrocherii financiare, despre malpraxis, despre condamnări penale sau despre comportamentul public al funcţionarilor guvernamentali)", mai precizeaza Google.

« Pentru ca Google să vă evalueze solicitarea, trebuie să:

  • (a) specificaţi adresa URL a fiecărui link care se afişează la căutarea numelui dvs. pe Google şi care solicitaţi să fie eliminat. (Puteţi să copiaţi adresa URL din bara browserului după ce daţi clic pe respectivul rezultat al căutării).
  • (b) explicaţi (dacă nu este clar) de ce se referă la dvs. pagina din link (sau dacă trimiteţi acest formular în numele altei persoane, de ce se referă la persoana respectivă);
  • (c) explicaţi de ce această adresă URL din rezultatele căutării este nerelevantă, învechită sau neadecvată », precizeaza Google.
Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.ro
viewscnt

Trimite un comentariu

sus