România este cea mai mare ţară din Sud Estul Europei în ceea ce priveşte numărul de utilizatori de internet. În Decembrie 2013 s-au înregistrat 8,8 milioane de internauţi, conform raportului "Online Landscape : South East Europe" realizat de Gemius.
În ţările balcanice, numărul utilizatorilor de internet creşte sistematic. În Bulgaria şi în Serbia unul din opt locuitori este prezent online.
În România, Macedonia, Slovenia şi Croaţia, populaţia online a crescut în ultimul an cu 10%. Deşi se înregistrează un trend ascendent în ceea ce priveşte numărul de internauţi, rata de penetrare a internetului în regiune rămâne una dintre cele mai scăzute. În România, de exemplu, doar 48% din populaţie are acces la internet.
„Cu toate că rata de penetrare a internetului în România este una dintre cele mai scăzute din regiune, investiţiile străine în piaţa online cresc în mod vizibil. În ultimele 12 luni, investiţiile în publicitatea online se datorează în principal jucătorilor mari, globali, care se focuseaza pe generare de trafic şi de conversii” spune Victor Avram, Country Manager la Gemius în România şi Moldova.
Traficul de pe dispozitive mobile este în creştere
Traficul mobil creşte cu rapiditate în România. În Ianuarie 2013, doar 3% din tot traficul de internet era generat de dispozitivele mobile, în timp ce în Martie 2014 a ajuns la 7%. Această tendinţă de creştere va continua şi în 2014, prin urmare acoperirea acestui segment va deveni obligatorie în strategia online a oricărui advertiser.
Cele mai populare site-uri
România se înscrie în tendinţele din regiune, astfel încât site-urile mari, globale ocupă primele poziţii în clasament. Google, Facebook şi Yahoo se situează pe primele trei locuri, cu un reach de 86%, 80% şi respectiv 73%. Conţinutul de online video devine din ce în ce mai popular în toată Europa Centrală şi de Est, iar România nu e o excepţie, dovadă fiind faptul că YouTube înregistrează un reach de 68% şi se clasează al patrulea în topul popularităţii.
Cine sunt utilizatorii de internet din Romania?
Alte tendinte ale pietei online in 2014
- Google va creste in mod constant, iar Facebook va inregistra o crestere accelerata
- Vor intra pe piata din ce in ce mai multi jucatori globali (Shazam, Daily Motion, Facebook Premium)
- Va creste numarul companiilor care vor oferi platforme si sisteme de programmatic buying.
Informaţiile provin din raportul „Online Landscape: South East Europe”, care prezintă caracteristicile pieţelor online din Bulgaria, Croaţia, Macedonia, România, Serbia şi Slovenia. Datele folosite în raport sunt aferente lunii Decembrie 2013. La realizarea raportului din România, alături de echipa Gemius, au contribuit Dragoş Stanca, Managing Partner, Think Digital România şi Mihai Seceleanu, CEO Internet Corp.
Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.ro
Trimite un comentariu