Divizia YouTube a Google a anunţat că intenţionează să lanseze un serviciu contra cost de streaming de muzică, care va exclude reclamele, pentru care a primit deja critici de la organizaţii ale producătorilor privind termenii nefavorabili ai contractelor impuse de companie, scrie Mediafax.
YouTube a intrat în parteneriat cu sute de producători de muzică, companii mari dar şi independenţi, pentru noul serviciu, a comunicat compania, confirmând astfel informaţii care circulau de mai mult timp.
Decizia vine în contextul criticilor unor organizaţii din domeniul muzical privind planurile YouTube de a bloca conţinutul unor case de producţie de pe site-ul de înregistrări video al companiei, accesat liber, dacă acestea nu semnează acorduri să participe la noul serviciu de streaming contra cost.
Propunerile YouTube sunt "foarte dezavantajoase şi nu sunt negociabile", a afirmat într-un comunicat în luna mai organizaţia Worldwide Independent Music Industry Network.
"Adăugăm funcţii pe bază de abonament pentru muzică pe YouTube pentru a aduce partenerilor noştri din industria muzicii noi venituri, suplimentar faţă de sutele de milioane de dolari pe care YouTube le generează pentru ei în fiecare an", a notat compania.
YouTube a semnat deja contracte cu 95% din casele de producţie cu care avea deja acorduri pentru distribuirea de conţinut muzical susţinut de reclame, a declarat o sursă apropiată situaţiei. Blocarea unor case de producţie să difuzeze prin serviciul gratuit al YouTube ar putea fi necesară pentru a asigura o experienţă unitară a serviciului plătit, a spus sursa.
Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.ro
Trimite un comentariu