Cine va măsura audienţele TV începând din 2016? Două oferte au fost depuse la licitaţia pentru alegerea viitorului măsurător al audienţelor TV, iar câştigătorul va fi anunţat în ianuarie, anul viitor.
Paginademedia.ro vă prezintă care sunt companiile înscrise la licitaţie:
Au fost depuse două oferte:
1. Kantar Media, compania care se ocupă, în prezent, de audienţele TV, a depus ofertă pentru licitaţia de acum. Actualul contract al Kantar Media este până la sfârşitul anului 2015.
2. A doua ofertă vine din partea unui joint-venture. Este vorba de companiile Mediaresearch (din Cehia) şi Nielsen.
Care sunt următorii paşi ai licitaţiei?
Oficialii Asociaţiei Române pentru Măsurarea Audienţelor (ARMA) au precizat pentru Paginademedia.ro că ofertele primite vor fi analizate de către membrii Comisiei licitaţiei pînă la data de 17.09.2014, cînd este programată o întîlnire a Comisiei pentru discutarea acestora.
- Ulterior, companiile participante îşi vor prezenta ofertele în faţa membrilor Comisiei, existînd posibilitatea pentru Comisie de a adresa întrebări în vederea lămuririi aspectelor tehnice ale ofertelor. După lămurirea tuturor aspectelor de natura tehnica, Comisia va trece la evaluarea acestor oferte.
- Comisia se va întruni pentru discutarea rezultatelor pînă la jumătatea lunii decembrie 2014.
Anunţarea cîştigătorului procedurii este prevăzută pentru data de 12.01.2015.
Comisia pentru licitaţie este formată din 15 membri, câte cinci din partea agenţiilor de publicitate, posturilor TV şi Consiliului Naţional al Audiovizualului.
Din partea CNA:
Laura Georgescu
Răsvan Popescu
Viorel Vasile Buda
Monica Gubernat
Lorand TurosDin partea posturilor TV:
Lucia Antal – Pro TV
Cristina Morar – Antena TV Group
Anca Gheorghe – TVR
Nora Marcovici – Prima TV
Iosif Kălăuz – Kanal DDin partea agenţiilor de publicitate:
Alexandra Olteanu – Initiative
Maria Tudor – Zenith
Liviu Boitan – MediaCom
Roxana Panturoiu – Media Direction
Nicu Laită – Omnicom MediaGroup
Comisia a aprobat ca la lucrări să existe şi observatori:
Dana Bursuc – Cosmote
Giulia Burlui – Coca-cola
Anca Stroe – Danone
Solange Albu – România TV
Rareş Aniţa – B1 TV
Tudor Stamin – Naţional TV
Şi Realitatea TV va avea un reprezentant ca observator.
Cum se măsoară acum audienţa TV în prezent, în materialul video de mai jos, realizat de Paginademedia.ro. Mai multe detalii, AICI:
Citeşte şi:
Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro
Comentarii
2000 de peoplemetre fata de cateva sute de mii de abonati la un furnizor de televiziunea digitala... eu cred ca rezultatele/audientele ar fi mai exacte in cel de-al doilea caz.