Consiliul Concurenţei a sancţionat 11 companii din industria media cu amenzi în valoare totală de 14.567.555 lei (aproximativ 3,2 milioane euro), anunţă Consiliul Concurenţei. Agenţiile au fost penalizate cu sume între 2,4% şi 2,6% din cifrele de afaceri.
Autoritatea de concurenţă a constatat că cele 11 companii au participat la o înţelegere anticoncurenţială având ca obiect eliminarea de pe piaţa comercializării serviciilor de comunicare prin media, a agenţiilor media concurente.
Bogdan Chiriţoiu, preşedintele Consiliului Concurenţei: „Acţiunile comune, prin care companii concurente îşi coordonează comportamentul comercial, constituie o încălcare a regulilor de concurenţă. Consiliul Concurenţei a ţinut cont, însă, de demersurile companiilor de a realiza şi promova un set de principii care să asigure transparenţa şi profesionalismul în piaţa media. Considerăm că existenţa unor norme de autoreglementare a profesiei, adaptate la cerinţele specifice pieţei, sunt bine venite în măsura în care contribuie la crearea unui mediu echitabil pentru toţi actorii din piaţă.”
În prezent, Consiliul Concurenţei colaborează cu companiile din domeniu, respectiv cu asociatia de profil, Uniunea Agenţiilor de Publicitate din România, pentru a elabora un set de principii care să asigure transparenţa şi profesionalismul pe această piaţă, astfel încât clienţii să poată beneficia de cea mai bună ofertă din punct de vedere al calităţii serviciilor şi preţul acestora.
Cele 11 companii implicate şi sancţionate sunt:
• B.V. McCann-Erickson S.R.L.: 3.218.755 lei (717.719 euro)
• Initiative Media S.A.: 2.498.443 lei (557.104 euro)
• Zenith Media Communications S.R.L.: 2.146.199 lei (478.560 euro)
Starcom Mediavest Group S.R.L.: 1.849.843 lei (412.479 euro)
• Mediacom Romania S.R.L.: 1.328.727 lei (296.280 euro)
• Mediaedgecia Romania S.R.L.: 967.226 lei (215.672 euro)
• Mindshare Media S.R.L.: 949.672 lei (211.758 euro)
• Opti Media S.R.L.: 599.636 lei (133.707 euro)
• United Media Services S.R.L.: 498.748 lei (111.211 euro)• Brand Programming Network S.A.: 280.296 lei (62.500 euro)
• Groupm Media Operations S.R.L.: 230.011 lei (51.288 euro)
Investigaţia Consiliului Concurenţei a început după o sesizare a The Group, condus de Mihaela Nicola şi Zoltan Szigeti.
În octombrie 2012, 10 agenţii de media româneşti se reuneau într-un club, după cum paginademedia.ro relata AICI. Clubul îşi propunea „să devină principalul for de reprezentare dedicat industriei de media, să promoveze corect şi constant industria de media şi să contribuie la creşterea profesionalismului şi conduitei etice de operare pe piaţa locală.”
La nicio lună după acest anunţ, Consiliul Concurenţei a demarat investigaţia faţă de cele 10 agenţii „în legătură cu o posibilă înţelegere între companiile active de pe piaţă, în vederea eliminării concurenţei la licitaţii pentru atribuirea conturilor de publicitate”. (detalii AICI)
Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.roOficialii Consiliului Concurenţei au ridicat atunci, într-un control inopinat, documente şi au copiat informaţii din calculatoare de la firmele de media.
Comentarii
Nu s-au simtit bagati in seama :))) Au uitat cum au castigat Cosmote?
pe bune oamenii nu mai accepta concurenta; atunci cand cineva le sufla businessul inventeaza povesti; sefii agentiilor din Club in loc sa se concentreze pe treaba au timp fratilor..fac startegii de clan...sincer i-as da afara pe toti MD care s-au inhaitat. sau sa plateasca ei amenzile pana la adanci batraneti..ca slava tie castiga salarii uriase facandu-se ca muncesc
dar orgoliul șefilor umiliți de ZS și MN e țăndări...