Octav Popescu, vicepreşedintele Initiative, reacţionează după sancţionarea celor 11 agenţii de media de către Consiliul Concurenţei cu amenzi totale de 3,2 milioane de euro pentru înţelegeri anti concurenţiale.
Octav Popescu: „Considerăm că decizia Consiliului Concurenţei este injustă şi poate marca un episod nefericit în evoluţia businessului de media din România, deja afectat de o decizie politică adoptată în regim de urgenţă în 2013 fără a lua în considerare opinia organizaţiilor profesionale din domeniu sau practica internaţională.”
Agenţiile Initiative şi BPN, ambele parte a grupului Lowe, au fost sancţionate de Consiliul Concurenţei cu amenzi de 557.104 euro, respectiv, 62.500 de euro.
„Decizia Consiliului Concurenţei este cu atât mai surprinzătoare cu cât nu există nicio dovadă privind încălcarea legii concurenţiale prin acţiunile întreprinse de cele 11 agenţii sancţionate”, mai spune Octav Popescu.
Reamintim că 11 agenţii de media au fost amendate de Consiliul Concurenţei cu sume care totalizează 3,2 milioane de euro, după cum Paginademedia.ro a scris AICI. Amenzile au vizat procente între 2,4% şi 2,6% din cifrele de afaceri ale agenţiilor.
Poziţia Initiative, în continuare:
Initiative şi Brand Programming Network (BPN) resping decizia Consiliului Concurenţei, care, în ciuda argumentaţiei factuale, logice şi fără echivoc susţinute de toate cele 11 companii şi, în baza unui raport dubitabil, subiectiv şi lipsit de esenţă, incriminează agenţiile de încălcarea dreptului concurenţei prin intenţia de eliminare de pe piaţa media a unui concurent.
Decizia Consiliului Concurenţei este cu atât mai surprinzătoare cu cât nu există nicio dovadă privind încălcarea legii concurenţiale prin acţiunile întreprinse de cele 11 agenţii sancţionate. Este tristă constatarea că instituţiile - teoretic obiective - ale statului s-au poziţionat în mod inechivoc de partea celor care cred că le pot influenţa.
Considerăm că decizia Consiliului Concurenţei este injustă şi poate marca un episod nefericit în evoluţia businessului de media din România, deja afectat de o decizie politică adoptată în regim de urgenţă în 2013 fără a lua în considerare opinia organizaţiilor profesionale din domeniu sau practica internaţională.
Agenţiile noastre reprezintă modele de business la un standard profesional ridicat şi mai ales la un nivel indubitabil de etică şi onestitate. Şi întotdeauna va fi aşa. Suntem pregătiţi să continuăm demersurile împotriva deciziei Consiliului Concurenţei şi sa luptam pentru expunerea şi contracararea practicilor neetice, atitudine împărtăşită de toţi actorii importanţi din piaţa de media, în beneficiul transparenţei şi al unui climat de business concurenţial corect.
Citeşte şi:
Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro
Comentarii