ActiveWatch spune că "în perioada campaniei electorale din 3 octombrie – 1 noiembrie, principalele televiziuni de stiri, Antena 3, B 1 TV, Digi 24, Realitatea TV şi România TV, au esuat in procesul de organizare a unor dezbateri relevante cu cei 14 candidati la functia prezidentiala".
Organizaţia de media face, însă, un apel la "profesionalismul, responsabilitatea si buna-credinta a realizatorilor de televiziune" în a-i informa corect pe telespectatori în contextul celui de-al doilea tur de scrutin al Alegerilor Prezidentiale care va avea loc în următoarea perioadă.
ActiveWatch a identificat principalele abateri manifestate în cadrul dezbaterilor electorale televizate, din campania pentru primul tur al Alegerilor Prezidentiale:
- 1. Partizanate făţişe concretizate prin ostilitatea deschisă faţă de candidatii indezirabili si eliminarea atitudinii critice fata de candidatii agreati de realizatorii TV.
- 2. Marginalizarea candidatilor şi a temelor electorale atât prin spatiul alocat, cat si prin prezentarea in exces a unor evenimente conexe campaniei electorale,
- 3. Încurajarea confruntarilor intre politicieni, în detrimentul dezbaterii ideilor politice şi fara a arata preocupare fata de agenda electoratului
- 4. Promovarea si incurajarea atacurilor la persoana si proceselor de intentie, fara a asigura drept la replica ori probarea afirmatiilor cu probe temeinice.
"Consideram ca orice concesie de la misiunea de informare corecta si obiectiva va influenta negativ viata democratica din Romania. În plus, campania electorală trece, patronii se schimbă, dar jurnalistul rămâne faţă în faţă cu publicul şi colegii săi, iar bunul cel mai de preţ al unui jurnalist este calitatea sa profesională şi reputaţia sa", mai spune ActiveWatch, în încheierea comunicatului de presă.
Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.ro
Trimite un comentariu