STUDIU. Piaţa de publicitate digitală din România a crescut cu 19% în primul semestru al anului 2014, în comparaţie cu aceeaşi perioadă din 2013.
Valoarea pieţei, raportată de către toate cele 21 de companii participante, cumulează 58,5 milioane de lei în prima jumătate a acestui an, adică 13,1 milioane de euro, conform datelor din cea mai recentă ediţie a studiului ROADS, realizat de către IAB România şi PwC România.
În prima jumătate a anului 2014, telecomul a rămas sectorul de activitate care a înregistrat cea mai mare valoare în termeni de investiţie în publicitatea digitală, urmat de segmentul de băuturi şi industria auto.
Ioana Anescu, Director Executiv IAB România: „Creşterea pieţei de publicitate în prima parte a anului 2014 este o veste bună care ne dă speranţe şi pentru cea de-a doua jumătate a anului în curs. Suntem optimişti în privinţa creşterii pe tot întregul an 2014, se văd din nou efectele investiţiilor consistente şi tot mai numeroase în publicitate pe Google, YouTube şi Facebook. Avem motive de optimism – campaniile digitale se planifică tot mai eficient şi mai atent de la an la an, iar publicitatea digitală rămâne astfel industria cu cel mai mare potenţial de creştere.”
Bogdan Belciu, Partener Servicii de Consultanţă pentru Management, PwC România: „Creşterea înregistrată în primul semestru din 2014 faţă de perioada similară a anului trecut confirmă tendinţa pozitivă pe care se află publicitatea online în România. Având în vedere datele de creştere economică generală din acest an, precum şi influenţa unor factori conjuncturali, aşa cum a fost campania prezidenţială din această toamnă, care a impulsionat investiţiile în publicitatea online pe mai multe platforme media, este posibil ca semestrul doi al acestui an să marcheze un nou record din punct de vedere al veniturilor. Chiar şi aşa, publisherii online din România mai au încă un drum îndelungat până să reuşească să monetizeze în mod adecvat traficul în creştere constantă din ultimii ani.”
Formatele digitale cu cea mai mare frecvenţă de utilizare au rămas şi în prima parte a anului 2014 cele “embedded”, urmate de cele “interruptive” şi de conţinutul sponsorizat.
Totuşi, deşi se află pe un trend ascendent faţă de aceeaşi perioadă a anului 2013, piaţa de advertising digital din România a înregistrat în primele şase lui o scădere în termeni reali dacă luăm ca termen de comparaţie cel de-al doilea semestru al anului 2013, cel în care s-au consemnat cele mai mari venituri din toată perioada analizată de studiul ROADS (2007-2014).
Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.roAstfel, valoarea raportată în perioada ianuarie-iunie de către grupul de referinţă, din care fac parte companiile care au participat atât la ambele ediţii din 2013 cât şi la această primă ediţie din 2014, a scăzut cu 17% faţă de valoarea înregistrată în semestrul doi din 2013.
Trimite un comentariu