Consiliul Naţional al Audiovizualului a decis amenzi-record pentru depăşirile de publicitate la posturile Prima TV, Antena 1 şi Kanal D. Prima TV a fost sancţionată cu 200.000 de lei pentru depăşiri de publicitate în 2014 de aproape 16 ore.
Kanal D şi Antena 1 au fost sancţionate cu câte 100.000 de lei pentru depăşiri de peste cinci ore. Depăşirile de peste cinci minute pe parcursul anului 2014 au fost sancţionate cu somaţie publică. Vizate au fost posturile Realitatea TV, România TV, B1 TV, Naţional TV şi TVR 1 .
Propunerea a venit din partea Monicăi Gubernat, membru CNA.
Antena 1, Prima TV şi Kanal D au fost campionii depăşirilor în publicitate. Mai exact, în ultimele trei luni ale anului 2014 au avut depăşiri uriaşe ale timpului alocat publicităţii prin lege, de 12 minute pe fiecare oră, în cazul staţiilor comerciale.
Antena 1 a depăşit timpul alocat publicităţii în octombrie de 1 oră şi 19 minute, în noiembrie de 2 ore şi 51 de minute, iar în decembrie de 1 oră şi 50 de minute. Kanal D a avut depăşiri de aproape şase ore în perioada septembrie - decembrie. Iar Prima TV, tot timp de patru luni, au depăşit timpul alocat publicităţii cu aproape 16 ore.
Cătălin Băleanu, reprezentantul Kanal D –„Depăşirile pe anumite intervale orare sunt o consecinţă directă a situaţiei de criza care există în piaţa de publicitate, criză care se manifestă, pe lângă preţurile foarte reduse ale publicităţii şi prin lipsa unei regularităţi, de-a lungul anului, în ceea ce priveşte plasarea comenzilor de publicitate.”
„Menţionez şi că am redus durata Promo-urilor în perioadele respective, astfel încât telespectatorii să nu fie deranjaţi.”, a mai adăugat reprezentantul Kanal D.
Noni Mazilescu, reprezentantul Prima TV, le-a spus membrilor CNA că în luna septembrie Prima TV a angajat persoane noi care să se ocupe de publicitate, dar că acestea nu cunoşteau legea audiovizualului.
Mirela Bomboe, reprezentantul Antenei 1: Noi considerăm că aceste depăşiri sunt o excepţie. Au fost nişte disfuncţionalităţi la un anumit momente. Când plasarea de produse a fost considerată drept publicitate. Ne-am dat seama şi noi destul de târziu. Şi aceste momente au fost introduse, deşi ele ar fi trebuit să fie ca şi plasare de produs. A fost la nivelul nostru o problemă. Este cu titlu de excepţie, este vorba de doar trei luni şi vă rog să aveţi în vedere acest lucru.
În anul 2010, campionul depăşirilor în publicitate era OTV care a primit amenzi consistente. Postul de televiziune a primit patru amenzi ce au totalizat 100.000 de lei, după cum paginademedia.ro a scris AICI. OTV a fost atunci sancţionat pentru depăşiri de până la două ore pe lună.
Cum au depăşit televiziunile timpul alocat publicităţii în a doua parte a anului 2014:
Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro
Comentarii