Marea Britanie va fi anul acesta prima ţară din lume în care jumătate din cheltuielile de publicitate merg în mediul digital, potrivit TheGuardian, care citează eMarketer.
Este vorba despre o piaţă care totalizează puţin peste 16,2 miliarde de lire sterline (TV, ziare, outdoor, radio, online şi mobile).
Potrivit estimărilor, publicitate digitală va creşte cu 12% anul acesta, la 8,1 miliarde de lire sterline, transformând Marea Britanie în prima ţară în care 1 liră din două merge pe digital.
Creşterea puternică este dată de „explozia” achiziţiei de tablete şi smartphone-uri. Potrivit sursei citate, publicitatea pe mobile va creşte cu aproximativ 45% anul acesta, ajungând la 3,3 miliarde de lire sterline.
„Faptul că digitalul a atins pragul de 50% în Marea Britanie este un moment important pentru industria publicităţii”, a declarat Bill Fisher, analist eMarketer.
La nivel global, publicitatea pe digital are aproximativ 30% din totalul cheltuielilor.
Ponderea cheltuielile cu publicitatea digitală în funcţie de ţară, în 2015.
1. Marea Britanie 50%
2. Norvegia 45%
3. China 43.6%
4. Australia 43.3%
5. Danemarca 43.1%
6. Olanda 35.4%
7. Canada 34.3%
8. Statele Unite 31.3%
9. Suedia 30.5%
10. Coreea de Sud 28.4%
Sursa: eMarketer
Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro
Trimite un comentariu