Stefan Iordache, fondatorul Leo Burnett Group si vicepresedinte UAPR se intreaba daca este in interesul unui client sa faca un pitch in care sa solicite o propunere creativa/strategica de la mai mult de 3-5 agentii, scrie IQads. Discutia vine in contextul in care retailerul Carrefour a invitat ieri la pitch peste 50 de agentii locale (detalii, AICI).
Iordache e de parere ca prin invitarea la un pitch (licitatie) a mai mult de 3 - 5 agentii clientul trimite doua semnale negative. Pe de o parte, „nu stie sau nu poate sa faca o diferentiere intre agentiile existente pe piata. Adica sa le evalueze fata de nevoia lui de resurse si intelegerea strategica dorita” Pe de alta parte, „nu stie ce strategie/creatie are nevoie si vrea sa pescuiasca idei.”
Seful Leo Burnett e de parere ca un pitch la care sunt invitate mai mult de 50 de agentii „nu te aduce in zona in care preturile sunt cele mai mici si campania determina eficienta dorita.”
O posibila cale de urmat este in viziunea lui Stefan Iordache:
Vizitezi si discuti cu cate agentii vrei din piata. Aceasta este faza pe care putem sa o denumim "fara numar". Decizi pe care dintre ele le placi, ai vrea sa lucrezi cu ele si evaluezi daca iti transmit incredere ca pot sa raspunda nevoilor tale din punct de vedere resurse, dar si strategic.
Selectezi un numar decent de agentii. De recomandat, nu mai mult de cinci.
Daca prioritatea ta este pretul cel mai mic, ai o evaluare suplimentara in care verifici care este oferta comerciala pe care o propun.
Selectezi 3 agentii. Maxim!
Si apoi dai un brief in care agentiile trebuie sa iti propuna o o solutie strategica/creativa.
Negociezi, decizi, comunici transparent decizia.
Textul integral, AICI.
Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro
Comentarii