Skip to main content

Studiu ROADS: Piaţa de publicitate online din România a fost evaluată la 25,4 milioane de euro

 
Stock
Stock

Credit: Hepta
Credit: Hepta

Publicitate

Conform celui mai recent studiu ROADS, realizat de IAB România şi PwC Romania pentru al 8-lea an consecutiv, piaţa de publicitate online din România a avut în 2014 o valoare raportata de companiile participante de 112.824.515 lei (25,4 milioane euro).

La nivel anual, 2014 a generat o crestere în termeni reali, de 7% faţă de anul precedent (luând în calcul doar companiile care au participat la studiu în toate cele 4 semestre din 2013 şi 2014).

În ambele semestre din 2014, formatele publicitare de tip display au ramas cele mai populare segmente ale publicităţii online, acestea fiind urmate de content sponsorships.

Printre industriile care au condus topul investiţiilor în publicitatea online în a doua jumătate a anului 2014, se numără: Telecomunicaţii, pentru al saselea an consecutiv lider pe piata, secondat de Drinks si Online retail.

Ionuţ Oprea, preşedinte al Asociaţiei IAB România: „Cred că dacă la această creştere naturală de 7% în termeni reali mai adăugăm şi rezultatele unor viitoare eforturi de industrie, în urmatorii doi ani vom putea avea şi o creştere de două cifre. Pentru a ajunge acolo ne propunem să avem o mai mare implicare în acest tip de activităţi din partea cât mai multor actori din această piaţă.”

Bogdan Belciu, Partener, Servicii de Consultanţă pentru Management, PwC România: „Piaţa media din România, în general, şi segmentul publicităţii online, în special, se confruntă în continuare cu diverse provocări. Potenţial de creştere există, pentru că traversăm o perioadă de accelerare a creşterii economice, când jucătorii se luptă pentru câştigarea cotei de piaţă, însă este nevoie de inovaţie la nivelul publisherilor online pentru a reuşi să monetizeze interesul crescut al advertiserilor. De asemenea, există loc de îmbunătăţire a modelului de afaceri al publisherilor online şi de optimizare a procesului de vânzare. S-a observat de asemenea faptul că în ultimii doi ani au început să câştige teren segmentele de mobile şi video advertising, odată cu dezvoltarea accelerata a Internetului mobil si a interconectării accentuate a dispozitivelor inteligente. Acestea sunt zone asupra cărora publisherii trebuie să se concentreze îndeosebi, pentru a crea conţinut de calitate şi a capitaliza oportunităţile de piaţă.”

Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro
viewscnt

Trimite un comentariu

sus