Central European Media Enterprises (CME), compania-mamă a Pro TV, a avut în cel de-al doilea trimestru al acestui an venituri totale de 166,8 milioane de dolari în cele şase ţări în care compania este prezentă. Din aceştia, 44 de milioane au provenit din operaţiunile Pro TV din România.
Totodată, operaţiunile Pro din România au avut profitul operaţional înainte de depreciere şi amortizare (OIBDA) de 15,4 milioane de dolari.
Cifrele raportate de companie sunt mai mici decât cele obţinute în aceeaşi perioadă a lui 2014 (aprilie - iunie), însă în comunicatul companiei se menţionează că cifrele au fost de fapt pe creştere dacă se elimină din calcul diferenţele de curs.
Potrivit documentului, profitul operaţional înregistrat de operaţiunile Pro TV în România a avut cea mai importantă creştere între cele şase ţări în care CME este prezentă. Astfel, OIBDA a crescut de la 11,7 milioane (în perioada aprilie - iunie 2014), la 15,4 milioane în aceeaşi perioadă a lui 2015. Ceea ce reprezintă o creştere reală de 31% şi o evoluţie cu 63%, dacă nu se iau în calcul diferenţa de curs valutar.
Veniturile CME pe ţări în cel de-al doilea trimestru din 2015 şi 2014 (milioane de dolari)
Venituri 2015 (apr - iun) | Venituri 2014 (apr - iun) | OIBDA* 2015 (apr - iun) | OIBDA 2014 (apr - iun) | |
Bulgaria | 19.420 | 23.912 | 4.045 | 5.634 |
Croatia | 16.242 | 19.470 | 4.972 | 4.856 |
Cehia | 52.131 | 52.299 | 24.238 | 20.700 |
Romania | 44.034 | 49.431 | 15.419 | 11.774 |
Slovacia | 20.236 | 24.211 | 3.627 | 3.060 |
Slovenia | 15.063 | 17.585 | 963 | 2.690 |
*OIBDA: Profitul operaţional înainte de depreciere şi amortizare
Michael Del Nin, Co-Chief Executive Officer, a declarat: "Rezultatele pentru primul trimestru ne-au depăşit aşteptările şi reflectă creşterea susţinută a operaţiunilor noastre. Conduşi de creşterea veniturilor faţă de perioadele anterioare în toate pieţele noastre şi de puternicele avantajele operaţionale are companiei, OIBDA a crescut constant şi aproape s-a dublat în prima jumătate a anului, comparat cu aceeaşi perioadă a lui 2014."
Cristoph Mainusch, Co-Chief Executive Officer, a adăugat: "Programele noastre au fost pe primele locuri în audienţă pe perioada primăverii şi ne-am crescut cota de piaţă în cinci din cele şase ţări, continuând însă reducerea costurilor. Combinaţia de creştere a veniturilor şi scădere a cheltuielilor a avut ca rezultat o îmbunătăţire semnificativă a OBIDA unitar în prima jumătate a lui 2015 şi ne aşteptăm ca acest trend să continue pe tot parcursul anului."
Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro
Comentarii