Mai mult de jumătate (58%) dintre românii utilizatori de internet, cu vârsta de peste 16 ani, citesc bloguri, potrivit unui studiu realizat de compania iSense Solutions, citat de Gândul.info.
Cele mai citite bloguri în rândul românilor sunt cele generaliste (16%), urmate de cele culinare (11%) şi de cele de fashion/lifestyle/beauty (10%).
"Femeile sunt mai interesate de blogurile culinare (17%) şi de de cele despre fashion/lifestyle/beauty (17%) într-un procent mai mare decât bărbaţii (5%, respectiv 2%), în timp ce blogurile jurnaliştilor şi cele IT sunt accesate mai degrabă de către bărbaţi (13%, respectiv 8%, faţă de 6%, respectiv 2% femei). De asemenea, adolescenţii cu vârste cuprinse între 16 şi 24 ani preferă blogurile despre modă, stiluri de viaţă sau înfrumuseţare (29%), în timp ce blogurile politice sunt urmărite în special de către persoanele peste 45 de ani (10%) sau de către pensionari (14%)”, explică Traian Năstase, Managing Partner la iSense Solutions.
Deşi studiul arată că blogurile sunt citite în special de către persoane cu studii superioare (62% dintre utilizatorii de internet cu studii superioare accesează bloguri, faţă de 58% din total), doar 16% dintre cititorii de bloguri sunt în totalitate de acord că articolele pe care le urmăresc sunt de calitate.
Cu toate acestea, blogurile sunt privite în special ca pe un mijloc de informare de către 40% dintre tinerii cu vârsta cuprinsă între 16 şi 24 ani. Mai mult decât atât, aceştia recunosc că bloggerii le influenţează părerea asupra unor produse sau mărci (23%) sau asupra unor fenomene sociale (24%).
Despre studiu
Studiul a fost realizat online de către compania iSense Solutions pe un eşantion de 1.014 de respondenţi, membri ai Panelului ResearchRomania.ro. Datele sunt reprezentative pentru persoanele cu vârsta de peste 16 ani, din mediul urban din România. Rezultatele au un grad de eroare de +/-3%, la un nivel de încredere de 95%.
Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.ro
Trimite un comentariu