Skip to main content

Concluzie BRAT: Aproape toţi tinerii de la oraşe folosesc internetul. Netul a depăşit condiţia de mediu de comunicare şi a devenit o utilitate

 
Concluzie BRAT: Aproape toţi tinerii de la oraşe folosesc internetul. Netul a depăşit condiţia de mediu de comunicare şi a devenit o utilitate

Studiu BRAT. Aproape toţi tinerii de la oraşe utilizează internetul, potrivit Biroului de Audit Transmedia. "În mediul urban, peste 95% din tinerii cu vârste între 14-24 ani utilizează internetul, procentul depăşind 98% în Bucureşti şi oraşele mari", se arată într-un studiu BRAT care face parte sin seria Tendinţe în media.

Publicitate

Internetul a depăşit condiţia de mediu de comunicare şi s-a transformat într-o utilitate, este prima concluzie a Biroului de Audit Transmedia dintr-o serie de analize şi cifre legate de piaţa media în 2015 care vor fi date publicităţii până pe 16 decembrie.

Internetul a devenit un facilitator, un mijloc ce răspunde unei serii întregi de nevoi: informare, comunicare, interactivitate, divertisment, educare, achiziţie de bunuri şi servicii, găsirea unui loc de muncă sau vânzarea unui obiect vechi.

Paginademedia.ro prezintă concluziile emise de BRAT despre internet şi modul în care este el folosit în România.

Cine utilizează internetul?

  • În prezent, la nivel naţional sunt 8,8 mil. de utilizatori din care 6,5 mil. utilizează internetul în fiecare zi.
  • 70% din populaţia oraşelor şi 44% din cea a satelor din România utilizează internetul.
  • În mediul urban, consumul zilnic de internet pentru segmentul de vârstă 14-64 de ani a crescut de peste 7 ori din 2002 până în prezent, de la 8% la 56%.
  • Procentul persoanelor ce locuiesc în gospodarii din mediul rural care au acces la Internet a ajuns la 56%.
  • În mediul urban, peste 95% din tinerii cu vârste între 14-24 ani utilizează internetul, procentul depăşind 98% în Bucureşti şi oraşele mari.
  • În mediul rural procentul este de 82%, dar având în vedere rata de creştere accentuată, cel mai probabil procentele se vor egaliza în câţiva ani.
  • 89% dintre persoanele cu vârsta de 14 ani utilizează internetul.

Internetul şi transformările pe care le-a produs asupra altor medii

Internetul a produs cea mai serioasă şi importantă schimbare: a desprins conţinutul de canalul sau original şi l-a retransmis, fie el conţinut scris, audio sau video, prin propriile mijloace specifice.

Internetul va ajuta la diversificarea şi îmbogăţirea canalelor tradiţionale sau le va limita puterea, consideră BRAT.

Televiziunea a inceput deja să se schimbe, 12% dintre români au deja “smart TV” şi încep să îl utilizeze ca atare, vizualizarea emisiei tv liniare este în descreştere peste tot în lume.

Panotajul şi radioul, chiar dacă mai puţin influenţate, vor învăţa să profite de noua platformă şi să îşi îmbogăţească oferta pentru propriul public.

Presa scrisă, chiar dacă a fost cea mai afectată până în prezent pierzând supremaţia asupra informaţiei scrise, a generat unele dintre cele mai puternice branduri online.

Cum este utilizat internetul?

  • 75% dintre utilizatori folosesc internetul pentru folosirea e-mailului,
  • 63% pentru accesarea unor siteuri de servicii,
  • 84% pentru căutare de informaţii,
  • 20% pentru jocuri de noroc si pariuri sportive, etc.
  • 30% din populaţia din mediul urban face cumpărături pe internet, procentul urcând la 47% în rândul tinerilor 14-24 ani
  • 26% dintre persoanele din grupa de vârstă 25-34 ani realizează operaţiuni bancare online lunar
  • 58% dintre persoanele sub 45 de ani caută să se informeze mai întâi pe internet înainte să ia decizia de achiziţie pentru un produs.

Oamenii rămân fideli „brandului de conţinut” si consumă media indiferent de platforma de distribuţie

Conţinutul se desprinde treptat de canalul media unde a fost creat sau care l-a consacrat în mod tradiţional. Internetul are marele avantaj de a fi capabil să integreze orice formă de conţinut: text, audio, video, creând o experienţă plăcută utilizatorului,oferind accesibilitate, interactivitate şi facilităţi superioare odată cu popularizarea dispozitivelor mobile.

Tot mai mulţi români accesează pe Internet tipul de conţinut media pe care îl găseau în canalele tradiţionale în urmă cu 10 ani: 15% dintre utilizatori accesau pe internet site-urile unor ziare/ reviste în 2005, în prezent procentul acestora este de 50%.

La fel se întâmplă şi în cazul celorlate medii. O treime din populaţie ascultă radio online sau se uită la TV pe Internet în timp ce procentul acestora nu depăşea 5% în 2005.

Mai mult, oamenii rămân fideli brandurilor de conţinut. Din primele 15 site-uri din România sub aspectul numărului de vizitatori, 10 aparţin unor produse media lansate şi consacrate în media „tradiţională”.

Singurul indicator care a scăzut în ultimii 10 ani în ceea ce priveşte Internetul, este nivelul de încredere al populaţiei în informaţiile găsite pe internet. 60% dintre utilizatori declarau în 2005 că au încredere în informaţiile găsite pe internet, în timp ce doar 45% mai consideră acest lucru în prezent.

Despre BRAT

BRAT este organizaţia industriei de media din România care măsoară audienţa presei scrise si a mediului online, auditează tirajele (presa scrisă) şi monitorizeaza investiţiile în publicitate (presa scrisă, online, radio şi outdoor).

Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.ro
viewscnt

Trimite un comentariu

sus