Ce servicii sunt indispensabile la sate? Internetul este a doua utilitate a românilor de la ţară, după electricitate. Aproape toate casele au curent electric (99%) şi mai bine de jumătate din gospodării au o conexiune la internet, potrivit unui studiu prezentat de Biroul Român de Audit Transmedia – BRAT.
Internetul depăşeşte de departe numărul caselor cu apă curentă, canalizare sau grup sanitar în casă. Astfel, procentul de gospodării cu conexiune la internet este de două ori mai mare decât casele care au grupul sanitar în casă (56% cu internet, 28% cu WC în casă). În “coadă” sunt conexiunile la reţeaua de gaze: doar una din zece case de la ţară este racordată.
La oraşe, netul are o penetrare de aproape 100%, iar jumătate din cei care navighează pe net au între 25 şi 44 de ani.
În materie de consum TV, presa scrisă a pierdut cel mai mult. Doar 13% mai citesc zilnic hârtie (acum zece ani procentul era triplu).
Paginademedia.ro vă prezintă, pe larg, în imagini, concluziile BRAT pentru piaţa media din 2015:
- consumul zilnic de internet este de opt ori mai mare decât în 2002: puţin peste jumătate de milion de români din mediul urban foloseau internetul acum 13 ani (adică 8% din populaţia oraşelor), faţă de aproape 60% acum (peste patru milioane de oameni).
- În 2002, jumătate din internauţi erau din segmentul 14-24. Anul acesta predomină segmentul 25-44 de ani.
- Mulţi români consumă pe internet paginile brandurilor media clasice, mult mai mult decât acum zece ani. Aproape jumătate citesc paginile de net ale ziarelor şi revistelor, iar 34% ascultă radiouri online (un obicei aproape inexistent acum zece ani).
- Trei sferturi dintre utilizatori intră pe net când au nevoie de informaţii. Totuşi, mai puţin de jumătate au încredere în ce găsesc pe net. De altfel, credibilitatea este singurul indicator care a scăzut faţă de acum zece ani.
- Aproape două treimi din internauţii de la oraşe consideră utile comentariile postate de alţi cititori.
- În materie de consum TV, presa scrisă a pierdut cel mai mult. Doar 13% mai citesc zilnic hârtie (acum zece ani procentul era triplu). De notat că valoarea nu include şi variantele online ale publicaţiilor tipărite).
- Outdoorul este mediul cu cea mai mare expunere: aproape toţi locuitorii oraşelor sunt expuşi mesajelor de acest tip.
- Acum zece ani, 56% dintre românii de la oraşe (14-64 de ani) ascultau radioul zilnic în modul clasic (pe unde AM şi FM). În 2015, procentul este de 36%. Consumul total de radio este mai mare, dată fiind şi ascultarea posturilor pe internet (34%).
- Cel mai bun raport dintre consum şi investiţiile publicitare este la TV: un sfert din timpul alocat consumului de media zilnic este la posturile TV, în timp ce staţiile atrag 64% din bugete.
- Situaţie interesantă în Austria şi Elveţia, ţări în care bugetele se orientează mult spre print: peste jumătate din investiţiile publicitare din Austria, de exemplu, se duc către titlurile tipărite, deşi timpul zilnic de consum este scăzut.
Comentarii
In Romania, la sate se fac asfalturile si apoi canalizarea. Si .. ei nu verifica gazul inainte sa faca asflat, si asa se sparge asfaltul pentru reparare. Romania..
Si da, oricine isi face baie(cada sau/si cabina de dus) si wc. Asta nu inseamna ca sunt si folosite(canalizare=0)
fosa septica se numeste iar curatarea se face cam la 2- 3 luni si nu este deloc ieftin ( 45/mc )
La toata treaba ( baie + wc+ pompa si rezervor de apa ) ajungi cu investitia la 2-3000 euro daca vrei sa le faci totul ca la carte . . . asa ca nu isi permite toata lumea ( mai ales ca la tara veniturile sunt mai mici )