Skip to main content

RADIO. Dobro Show, cea mai mare creştere din toate matinalele: audienţă aproape triplă într-un an. Analiza programelor de dimineaţă

 
RADIO. Dobro Show, cea mai mare creştere din toate matinalele: audienţă aproape triplă într-un an. Analiza programelor de dimineaţă

AUDIENŢE RADIO. Cum stau posturile radio dimineaţa, în intervalul de maximă audienţă din FM? Analiza Paginademedia.ro, pe publicul total, dar şi pe targetul comercial 15-49 de ani scoate în evidenţă câteva concluzii interesante pe ultimul val de măsurare:

Publicitate

BUCUREŞTI. Dobro Show, cea mai mare creştere

- matinalul Radio România Actualităţi este cel mai ascultat program de dimineaţă din Capitală, chiar şi peste Radio ZU. Foarte puţini ascultători tineri însă: din 150.000 de ascultători, doar 26.000 sunt din targetul comercial de pe radio, adică 15-49 de ani.

- Matinalul Morning ZU este cel mai ascultat program de dimineaţă de pe un post comercial. Pe targetul total, show-ul prezentat de Daniel Buzdugan şi Mihai Morar imediat după Radio România. Pe targetul comercial, e pe prima poziţie.

- Deşteptarea de la Europa FM se apropie de 100.000 de ascultători în Bucureşti, unde este după Radio ZU. Este a doua mare creştere, ca număr de persoane după Dobro Show. Pe targetul comercial, matinalul Europa FM este depăşit de Kiss FM (cu Sergiu şi Andrei). Kiss are o bună reprezentare pe targetul comercial (70.000 de ascultători dintr-un total de 79.000 în Bucureşti) şi este în creştere faţă de 2014 pe Bucureşti.

- Matinalul Dobro Show se distanţează la capitolul creşteri, dar şi din punct de vedere al profilului. Audienţa programului cu Mihai Dobrovolschi în toamna lui 2015 este de două ori mai mare decât valul de măsurare din anul precedent.

Pe targetul comercial creşterea este şi mai consistentă: audienţa pe comercial este triplă în 2015, comparativ cu valul din 2014.

De remarcat că publicul Dobro Show este aproape în totalitate din segmentul comercial: 46.000 din 47.000 de ascultători sunt din segmentul 15-49 de ani. Mihai Dobrovolschi s-a despărţit de Gold FM la sfârşitul lui noiembrie, după ce a luat licenţele pentru Radio Guerrilla.

- programul de dimineaţă de la Magic FM a avut o creştere uşoară, însă coboară sub Deşteptarea de la Europa FM.

Audienţa posturilor de radio în intervalul orar al matinalelor (7.00-10.00), de luni până vineri, în Bucureşti - public total:

TOTAL Toamna 2015 Toamna 2014 Diferenta
1 Actualitati 152.400 140.000 12.400
2 ZU 148.900 148.400 500
3 Europa FM 92.600 73.900 18.700
4 Magic FM 88.900 79.700 9.200
5 Kiss FM 79.700 78.100 1.600
6 ProFM 66.200 68.100 -1.900
7 Gold FM 47.400 18.800 28.600
8 Romantic FM 43.700 42.400 1.300
9 Rock FM 43.100 44.800 -1.700
10 Radio 21 41.700 54.300 -12.600
11 National FM 18.000 23.900 -5.900
12 Bucuresti FM 16.100 5.900 10.200
13 Antena Satelor 10.600 22.600 -12.000
14 Vibe FM 10.400 10.000 400
15 Itsy Bitsy 10.000 9.400 600
16 Activ/Tananana 8.000 0 8.000
17 Cultural 6.500 10.100 -3.600

Audienţa posturilor de radio în intervalul orar al matinalelor (7.00-10.00), de luni până vineri, în Bucureşti, pe targetul comercial (15-49 de ani):

15-49 de ani Toamna 2015 Toamna 2014 Diferenta
1 ZU 109.800 113.700 -3.900
2 Kiss FM 70.200 68.600 1.600
3 Europa FM 61.500 43.100 18.400
4 Magic FM 55.800 54.500 1.300
5 Gold FM 45.700 15.800 29.900
6 ProFM 40.300 48.700 -8.400
7 Rock FM 39.400 42.600 -3.200
8 Radio 21 35.000 36.800 -1.800
9 Actualitati 26.500 27.900 -1.400
10 Romantic FM 15.800 9.500 6.300
11 Vibe FM 10.500 10.000 500
12 Itsy Bitsy 8.700 8.200 500
13 Activ/Tananana 8.100 0 8.100
14 Bucuresti FM 7.700 2.800 4.900
15 National FM 6.800 14.100 -7.300
16 Cultural 5.100 1.300 3.800
17 Antena Satelor 0 4.700 -4.700

URBAN. Morning ZU şi matinalul Magic FM, cele mai mari creşteri

La oraşe, cel mai ascultat post dimineaţa este canalul public România Actualităţi. Ca şi în Bucureşti, procentul de public tânăr este scăzut: 230.000 din totalul de 800.000 de orăşeni au între 15 şi 49 de ani.

Şi în mediul urban, Morar şi Buzdugan sunt cei mai ascultaţi dintre matinalii "comerciali". După publicul total, sunt imediat după matinalul România Actualităţi. După targetul comercial, sunt pe primul loc. Programul de pe ZU a câştigat peste 80.000 de ascultători într-un an, 60.000 din targetul comercial.

De notat, la oraşe, evoluţia Magic FM. Postul cu orientare soft music a câştigat de la un an la altul peste 70.000 de persoane în mediul urban.

La capitolul scăderi la oraşe, cele mai mari le-au înregistrat matinalele Pro FM (cu Andrei Gheorghe şi Greeg), Kiss FM (cu Sergiu şi Andrei) şi Radio 21 (cu Bogdan şi Şurubel).

Audienţa posturilor de radio în intervalul orar al matinalelor (7.00-10.00), de luni până vineri, în mediul URBAN, public total:

Total Toamna 2015 Toamna 2014 Diferenta
1 Actualitati 800.700 771.200 29.500
2 ZU 687.700 606.900 80.800
3 Europa FM 646.300 630.600 15.700
4 Kiss FM 585.600 643.600 -58.000
5 ProFM 429.400 517.000 -87.600
6 Magic FM 352.600 281.000 71.600
7 Regional 316.400 321.600 -5.200
8 Radio 21 178.500 225.000 -46.500
9 Rock FM 98.300 101.300 -3.000
10 Antena Satelor 93.000 147.500 -54.500
11 National FM 67.200 63.500 3.700
12 Cultural 40.300 46.300 -6.000

Audienţa posturilor de radio în intervalul orar al matinalelor (7.00-10.00), de luni până vinei, în mediul URBAN, pe targetul comercial (15-49 de ani):

15-49 de ani Toamna 2015 Toamna 2014 Diferenta
1 ZU 529.500 469.300 60.200
2 Kiss FM 468.500 508.200 -39.700
3 Europa FM 408.400 411.700 -3.300
4 ProFM 271.700 344.600 -72.900
5 Magic FM 245.000 192.800 52.200
6 Actualitati 229.400 200.900 28.500
7 Radio 21 148.800 180.000 -31.200
8 Regional 98.200 94.400 3.800
9 Rock FM 83.300 92.200 -8.900
10 National FM 34.100 35.000 -900
11 Antena Satelor 24.700 38.700 -14.000
12 Cultural 23.700 12.500 11.200

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • danaaa danaaa
    S-au enervat astia de la seven si au gasit solutia. :)) E select.
  • Boiasu Ionut Boiasu Ionut
    Interesant. Radio Zu a depasit pe cei de la Kiss Fm?
  • Diana Diana
    Da, aia de la Radio 7 sunt minunati - muzica selectata e foarte minunati, iar programul de dimineata e de foarte bun gust.
  • Tina Tina
    Postati si audientele serialelor pe luna decembrie 2015 cu un top 40.
  • Radio nu inseamna Buzdugan sau Dobrovolschi Radio nu inseamna Buzdugan sau Dobrovolschi
    Intre timp a aparut si un matinal civilizat , cel de la Radio 7 , 103.4 cu Laura Ivancioiu si Mihai Gainusa , dar aparand doar in decembrie nu a fost luat inca in masuratori , probabil nu multa lume a aflat de acest radio .
    Deci : Mihai Gainusa(Kiss,21) , Laura Ivancioiu (Radio Contact) , Marius Vintila (ProFM,Guerrilla) , Bogdan Stratula (ProFM) Andreea Ionescu(Stan) (Radio Contact) , Mihai Dinu (RFI,Total,GoldFM,Guerrilla) , simstiristi de la Radio Contact
    Radio nu inseamna numai bolovăniile gen Buzdugan sau Dobrovolschi/Craioveanu

Trimite un comentariu

sus