Românii se uită mult la televizor, dar diferenţele de consum între categoriile de vârstă sunt semnificative. Tinerii se uită mult mai puţin la programele TV decât media de consum.
Ce arată datele?
În medie, românii stau în faţa televizoarelor peste cinci ore pe zi. Consumul general este aproape acelaşi cu cel de acum trei ani.
Luate pe categorii de vârstă, cifrele diferă mult. Astfel, publicul urban între 18 şi 49 de ani se uită zilnic la televizor aproximativ patru ore (cu 15 minute pe zi mai puţin decât consumau acum cinci ani).
La capitolul 15-25 de ani se înregistrează cel mai mic consum. Tinerii din acest segment stau în faţa micilor ecrane sub trei ore pe zi (faţă de peste cinci ore media de consum general). Cei între 15 şi 25 de ani se uită la televizor şi mai puţin decât acum trei ani (când consumau zilnic) aproape trei ore şi jumătate de produse audiovizuale.
Consumul mediu zilnic de TV pe categorii de vârstă:
2012 | 2015 | |
---|---|---|
Indivizi 4+ | 5,2 ore (311 minute) | 5,2 ore (309 minute) |
18-49 de ani, urban | 4,5 ore (268 minute) | 4,2 ore (254 minute) |
15-25 ani | 3,4 ore (205 minute) | 2,9 ore (173 minute) |
Cifrele au fost prezentate de Liliana Mihăilescu, general manager Kantar Media, compania care se ocupă cu măsurarea audienţei TV, în cadrul unui workshop.
Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro
Trimite un comentariu