Broşura reţelei de magazine Kaufland este cea mai răsfoită publicaţie tipărită din România, cu cifre de aproape zece ori mai mari decât cel mai citit ziar, potrivit ultimelor date ale Studiului Naţional de Audienţă (SNA), publicate de Biroul Român de Audit Transmedia.
Cifrele BRAT, care acoperă perioada 19 mai 2014 - 15 noiembrie 2015, arată peste 3,4 milioane de cititori ai broşurii Kaufland, la fiecare ediţie, la nivel urban.
Dintre publicaţiile cotidiene, cel mai citit ziar la nivelul întregii ţări este tabloidul Click!, 372.000 de cititori în fiecare zi, la nivel urban. Cifra este mai mare vinerea, cu ghidul TV: 484.000 de cititori. Tabloidul trusului Adevărul Holding a câştigat 5.000 de cititori faţă de valul precedent de audienţă, din perioada ianuarie 2014 - august 2015.
Gazeta Sporturilor are, potrivit datelor BRAT, o medie de 235.000 de cititori zilnic şi 288.000 de cititori la ediţia de duminică.
Dintre ziarele quality, Evenimentul zilei are cel mai mare număr de cititori: 114.000, urmat de Jurnalul Naţional cu 105.000 de cititori şi Adevărul cu o medie de 97.000 de cititori pe ediţie. România liberă nu are date pentru acest val de măsurare SNA "din condiţii administrative".
Evoluţia publicaţiilor din punct de vedere al cititorilor, faţă de valul precedent
- Majoritatea publicaţiilor analizate de BRAT au înregistrat creşteri în privinţa numărului de cititori pe ediţie, la nivel urban.
- Revista Historia a câştigat cei mai mulţi cititori (+26.000) în perioada analizată, faţă de valul de audienţă precedent. O altă revistă care a înregistrat o creştere semnificativă a numărului de cititori a fost Casa şi grădina (+ 25.000).
- Cea mai mare scădere a numărului de cititori a fost înregistrată de publicaţia Practic în bucătărie (-25.000 de cititori), urmată de Click pentru femei (-14.000) şi Click de Duminică (-12.000).
- Şi ziarele quality Evenimentul zilei şi Adevărul au avut parte de mici scăderi, de -9.000 de cititori şi respectiv -2.000.
Numărul de cititori ai ziarelor cu apariţie cotidiană, ai suplimentelor acestora şi ai publicaţiilor săptămânale, la nivel Urban (14 - 74 de ani), în perioada mai 2014 - noiembrie 2015:
Nr cititori mai 2014 - noiembrie 2015, la nivel URBAN | Nr cititori ianuarie 2014 - august 2015 URBAN | Diferenta | ||
---|---|---|---|---|
1 | Kaufland | 3.414.000 | 3.407.000 | 7.000 |
2 | Practic in bucatarie | 622.000 | 647.000 | -25.000 |
3 | Click! Ghid TV | 484.000 | 492.000 | -8.000 |
4 | Libertatea pentru femei - Retete | 388.000 | 370.000 | 18.000 |
5 | Click pofta buna! | 375.000 | 366.000 | 9.000 |
6 | Click | 372.000 | 367.000 | 5.000 |
7 | Click SANATATE | 352.000 | 334.000 | 18.000 |
8 | Gazeta Sporturilor de Duminica | 288.000 | 300.000 | -12.000 |
9 | Libertatea | 284.000 | 274.000 | 10.000 |
10 | Ce se intampla doctore? | 279.000 | 279.000 | 0 |
11 | Click! de Duminica | 255.000 | 267.000 | -12.000 |
12 | Libertatea pentru femei | 250.000 | 243.000 | 7.000 |
13 | Libertatea - Editia de duminica | 249.000 | 247.000 | 2.000 |
14 | Practic Carticica Practica | 245.000 | 249.000 | -4.000 |
15 | Click! pentru femei | 243.000 | 257.000 | -14.000 |
16 | Gazeta Sporturilor | 235.000 | 229.000 | 6.000 |
17 | National Geographic | 230.000 | 215.000 | 15.000 |
18 | Libertatea - Supliment Weekend | 223.000 | 218.000 | 5.000 |
19 | Practic - Idei pentru casa, gradina si apartament | 210.000 | 195.000 | 15.000 |
20 | TVMania | 199.000 | 184.000 | 15.000 |
21 | Femeia | 195.000 | 190.000 | 5.000 |
22 | Sanatatea de azi | 185.000 | 177.000 | 8.000 |
23 | TV Satelit | 172.000 | 174.000 | -2.000 |
24 | Casa si gradina | 159.000 | 134.000 | 25.000 |
25 | Auto Motor si Sport | 154.000 | 138.000 | 16.000 |
26 | Ioana | 127.000 | 120.000 | 7.000 |
27 | Gradina mea de vis | 127.000 | 117.000 | 10.000 |
28 | Evenimentul Zilei | 114.000 | 123.000 | -9.000 |
29 | Femeia de azi | 110.000 | 115.000 | -5.000 |
30 | Jurnalul National | 105.000 | - | |
31 | Adevarul | 97.000 | 99.000 | -2.000 |
32 | Historia | 95.000 | 69.000 | 26.000 |
33 | Catavencii | 93.000 | 86.000 | 7.000 |
34 | Ring | 89.000 | 97.000 | -8.000 |
35 | Unica | 89.000 | 92.000 | -3.000 |
36 | Stiinta si Tehnica | 88.000 | 73.000 | 15.000 |
37 | Cosmopolitan | 82.000 | 83.000 | -1.000 |
38 | Casa Lux | 78.000 | 64.000 | 14.000 |
39 | Viva | 76.000 | 71.000 | 5.000 |
40 | Avantaje | 76.000 | 69.000 | 7.000 |
41 | Weekend Adevarul | 71.000 | 64.000 | 7.000 |
42 | Ziarul Financiar | 69.000 | 76.000 | -7.000 |
43 | Psychologies | 68.000 | 68.000 | 0 |
44 | Super Bravo Girl | 66.000 | 66.000 | 0 |
45 | Mamica de azi | 64.000 | 53.000 | 11.000 |
46 | Glamour | 62.000 | 63.000 | -1.000 |
47 | ELLE | 62.000 | 61.000 | 1.000 |
48 | OK! Romania | 60.000 | 56.000 | 4.000 |
49 | Capital | 59.000 | 56.000 | 3.000 |
50 | Mami | 57.000 | 51.000 | 6.000 |
51 | Men`s Health | 45.000 | 41.000 | 4.000 |
52 | Autobild | 44.000 | 45.000 | -1.000 |
53 | Dilema Veche | 42.000 | 38.000 | 4.000 |
54 | Viata Libera | 39.000 | 36.000 | 3.000 |
55 | Monitorul de Suceava | 36.000 | 32.000 | 4.000 |
56 | Bihoreanul | 23.000 | 25.000 | -2.000 |
57 | Romania Libera | - |
Sursa cifrelor: BRAT
Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.ro
Comentarii
Daca calculul s-a facut in functie de numarul de brosuri/ziare tiparite atunci studiul asta nu are nicio relevanta.
In fiecare luna, la intrarea in scara in care locuiesc sunt lasate sute de pliante Kaufland de catre cei care le distribuie. Mai mult de 90% din ele zac acolo cate 2-3 saptamani , pana trece cineva sa le ia la reciclat.
Daca ne gandim ca nu doar in scara mea sunt lasate in acest mod pliantele, ganditi-va ca sute de mii din ele au aceeasi soarta.
Deci este un studiu irelevant :).