INTERVIU. Preluarea Imobiliare.ro de către Ringier consolidează zona de digital a publisherului. Peste 60% din profitul operaţional al Ringier va fi adus de partea digitală după achiziţia site-ului, spune într-un interviu acordat Paginademedia.ro Mihnea Vasiliu, director general Ringier România.
Segmentul digital este mult mai profitabil, în comparaţie cu operaţiunile de publishing clasic (care au costuri mult mai ridicate): cu preluarea Imobiliare.ro, digitalul aduce 20% din veniturile Ringier, dar peste 60% din EBITDA.
Mihnea Vasiliu, pentru Paginademedia.ro:
Vorbind din punct de vedere al EBITDA (profitul operaţional înainte de taxe, deprecieri şi amortizări), ponderea operaţiunilor digitale era de peste 50% încă înainte de preluarea imobiliare.ro (n.r. Ringier deţine şi site-ul de recrutare eJobs.ro). Cu această achiziţie, zona digitală o să genereze peste 60% din profitul operaţional al Ringier în România.
Mihnea Vasiliu vorbeşte în interviul acordat de Paginademedia.ro despre relaţia digitalului cu publishingul, dar şi despre posibilităţile de creştere a veniturilor Imobiliare.ro:
"Este un segment care nu a fost exploatat până acum de Imobiliare.ro. Advertising de tip display, evident adaptat domeniului site-ului. Potenţialul în această direcţie este foarte ridicat.
Vorbim de un site care are 25 de milioane de afişări pe lună, la nivelul unui site mare de conţinut."
Despre preţul vehiculat în legătură cu achiziţia?
"Este ridicol!", spune directorul Ringier. Potrivit profit.ro, Ringier ar plăti pentru site 21 de milioane de euro cash pentru site, plus 10 milioane în următorii doi ani, în funcţie de performanţele siteului
Ringier România a anunţat oficial azi preluarea Imobiliare.ro.
Potrivit anunţului, "Ringier România a cumpărat de la foştii proprietari 87% din acţiunile Realmedia Network S.A. - Broadhurst Investments Limited, Kurt Götz şi managementul Imobiliare.ro. Actuala echipă de management Imobiliare.ro deţine în continuare un pachet minoritar de acţiuni şi va continua să-şi desfăşoare activitatea în cadrul companiei."
Interviul acordat Paginademedia.ro de Mihnea Vasiliu, director general Ringier România:
Petrişor Obae: După preluarea imobiliare.ro, cât la sută din afacerile Ringier sunt de publishing, cat de servicii digitale (ejobs, imobiliare)?
Mihnea Vasiliu: Vorbind din punct de vedere al EBITDA (profitul operaţional înainte de taxe, deprecieri şi amortizări), ponderea operaţiunilor digitale era de peste 50% încă înainte de preluarea imobiliare.ro. Cu această achiziţie, zona digitală o să genereze peste 60% din profitul operaţional al Ringier în România.
Ca structură de profitabilitate, comparativ cu businessurile de media din vest care s-au diversificat în zona digitală, este un procent ridicat. Ne dovedeşte că poziţionarea strategică a Ringier de dezvoltare a digitalului este una foarte bună. Un avantaj este că această poziţionare, pentru un business de publishing, reduce dependenţa de media tradiţionale, un segment care este în scădere, ca în toată lumea.
La companiile de media din vest, din informaţiile tale, care este ponderea digitalului în EBITDA?
Mihnea Vasiliu: Din câte ştiu, cei care se duc către 50% stau foarte bine, dar sunt foarte mulţi publisheri mari internaţionali care sunt departe de această performanţă.
După preluarea Imobiliare.ro, vezi şi alte surse de venit pentru site, pe lângă cele pe care le avea?
Mihnea Vasiliu: Una dintra direcţiile care se poate dezvolta şi pe care până acum nu s-a pus accentul este cea a veniturilor din publicitatea online clasică.
Este un segment care nu a fost exploatat până acum de Imobiliare.ro. Advertising de tip display, evident adaptat domeniului site-ului. Potenţialul în această direcţie este foarte ridicat.
Vorbim de un site care are 25 de milioane de afişări pe lună, la nivelul unui site mare de conţinut.
Până acum, veniturile era atrase, în principal, din anunţurile postate de dezvoltatorii imobiliari şi de persoanele care transacţionau o proprietate.
Care estimezi că va fi creşterea de venituri adusă de publicitate de tip display pe Imobiliare.ro?
Mihnea Vasiliu: Cred că poate să aducă uşor un plus de 10%, din prima. Cu un sistem de vânzări programatice, bazate pe date, poate fi chiar mai mult.
În câţi ani aţi calculat că vă amortizaţi investiţia în Imobiliare.ro?
Mihnea Vasiliu: Nu pot să comentez în niciun fel partea comercială. Ceea ce pot să spun este că sumele vehiculate de presă sunt ridicole.
Ridicol de mari sau ridicol de mici?
Mihnea Vasiliu: Ridicole. (n.r. potrivit profit.ro, Ringier ar plăti pentru site 21 de milioane de euro cash pentru site, plus 10 milioane în următorii doi ani, în funcţie de performanţele siteului).
Din punct de vedere administrativ, cum se va încadra business-ul în Ringier?
Mihnea Vasiliu: Cei trei fondatori rămân manageri şi share holderi minoritari. Ei vor raporta unui board de directori, din care fac şi eu parte.
Cum va lucra imobiliare.ro cu zona de publishing. Cum se vor integra?
Mihnea Vasiliu: Există sinergii clare pe zona de advertising online, cum am spus mai devreme, pe marketing, comunicare, data management.
Pe conţinut?
Mihnea Vasiliu: Evident, brandul Imobiliare.ro va fi prezent, cu conţinut, în titlurile din grup. Informaţiile din sfera imobiliară sunt de interes pentru toată lumea.
După joburi, imobiliare, dezvoltarea ca regie online, ce urmează pe zona digitală?
Mihnea Vasiliu: Nu pot spune exact, dar Ringier caută întotdeauna oportunităţi de diversificare.
În Elveţia, Ringier este lider, în digital, pe imobiliare, pe auto, pe joburi, au şi operaţioni de e-commerce.
Din enumerarea ta, în România nu aveţi auto şi e-commerce. Sunt direcţii posibile?
Mihnea Vasiliu: Ceea ce pot spune este că sunt strategii de dezvoltare la nivelul grupului Ringier, în general. Trebuie să fie însă şi oportunităţi la nivel local.
Sunt discuţii în prezent?
Mihnea Vasiliu: Deocamdată nu, dar nu ne oprim în a căuta oportunităţi.
În Ringier, la nivel de EBITDA, de profit operaţional, vorbim de peste 60% digital. La nivel de venituri?
Mihnea Vasiliu: La nivel de venituri, digitalul are peste 20%, iar publishingul aduce 80%.
Este normal ca digitalul să aibă o rată de profitabilitate mai mare. Costurile din digital sunt mai mici decât în cazul publishingului tradiţional.
Comunicatul Ringier
Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro"Ringier a achiziţionat Imobiliare.ro, liderul portalurilor imobiliare din România.
Ringier, unul dintre cele mai mari grupuri media internaţionale care operează în România, a achiziţionat pachetul majoritar de acţiuni al Imobiliare.ro, cel mai mare portal de imobiliare din ţară. Achiziţia va diversifica şi întări portofoliul digital deţinut de Ringier în România.
Imobiliare.ro gestionează un număr total de peste 103.000 de anunţuri, ceea ce-l face liderul incontestabil al pieţei imobiliare online româneşti. Achiziţia Imobiliare.ro de către Ringier România este parte a procesului de implementare a strategiei globale Ringier de extindere treptată a business-ului digital. Prezenţa Imobiliare.ro în portofoliul Ringier România va genera sinergii cu celelalte activităţi desfăşurate în ţara noastră, contribuind astfel la dezvoltarea lor.
În vederea achiziţionării Imobiliare.ro Ringier România a cumpărat de la foştii proprietari 87% din acţiunile Realmedia Network S.A. - Broadhurst Investments Limited, Kurt Götz şi managementul Imobiliare.ro. Actuala echipă de management Imobiliare.ro deţine în continuare un pachet minoritar de acţiuni şi va continua să-şi desfăşoare activitatea în cadrul companiei.
Marc Walder, CEO Ringier AG, despre tranzacţie: „Achiziţia Imobiliare.ro este un pas înainte în demersul nostru sistematic de a transforma şi digitaliza afacerea noastră în toate pieţele pe care le servim, inclusiv în Europa de Est. Mulţumită acestei tranzacţii, Ringier deţine acum atât portalul numărul 1 în recrutarea online din România cât şi cel mai mare portal de imobiliare din ţară”
Tranzacţia devine operaţională începand de astăzi, 31 martie 2016. Adrian Mihail Erimescu, actualul Director Executiv Imobiliare.ro, devine noul CEO al companiei: „Sunt foarte bucuros că Imobiliare.ro, proiect online demarat în urmă cu 16 ani în Timişoara, face parte acum din unul dintre cele mai mari grupuri media din Europa. Această tranzacţie ne va permite să beneficiem de know how de ultimă oră precum şi de sinergiile naţionale şi globale din cadrul Grupului Ringier. De asemenea, sunt convins că tranzacţia ne va ajuta să furnizăm utilizatorilor noştri servicii mai bune şi să transformăm Imobiliare.ro într-un portal imobiliar de clasă internaţională”
Grupul Ringier este prezent în România din anul 1992. Astăzi, Ringier România are peste 400 de angajaţi si este unul dintre cei mai mari publisheri internaţionali din ţară. Ringier România operează peste 30 de produse print şi online, precum tabloidul Libertatea sau ediţia românească ELLE, cea mai bine vândută revistă de modă din lume."
Comentarii