Haluk Kurçer, preşedintele executiv al Kanal D în România, a declarat într-un interviu pentru Mediafax că în 2015 postul pe care îl conduce a realizat pentru prima oară profit, în valoare netă de aproximativ 700.000 de euro.
"Din punct de vedere financiar, anul trecut ne-am atins targetul, avem un profit net de aproximativ 700 de mii de euro. E primul an când vorbim de profit, de la apariţia Kanal D în România. Nu vă pot dezvălui cifra de afaceri. 2015 a fost un an foarte bun pentru Kanal D, nu numai din punct de vedere financiar, ci şi din cel al audienţelor şi al poziţionării pe piaţă, iar performanţa noastră se bazează pe un efort susţinut de-a lungul timpului", a declarat Haluk Kurcer pentru Mediafax.
Fragmente din interviul acordat de Haluk Kurçer agenţiei Mediafax.
Piaţa este fragmentată din 2008. Criza economică, care a început în acel an, a dus la scăderea pieţei media la aproximativ 50%. Am fi putut realiza profit, la Kanal D, mult mai repede, dacă n-ar fi existat criza. Însă noi am pornit de la zero în România, nu am achiziţionat o televiziune cu o cotă de piaţă şi notorietate existente. A fost un efort îndelungat, care ne-a dus în ultima vreme în top 3 staţii din România şi de multe ori chiar la locul I sau II în prime-time.
Reporter: În 2014, conform datelor de la Ministerul de Finanţe, cifra de afaceri a fost de 18,3 milioane de euro, cu o pierdere netă de 3,7 milioane. Cum aţi obţinut trecerea pe plus în 2015?
Pe de o parte, am optimizat costurile internalizând o mare parte dintre producţiile Kanal D şi eficientizând spaţiul în care funcţionăm, atât administrativ, cât şi din punctul de vedere al studioului. Pe de altă parte, am abordat o strategie de programe care a oferit publicului diversitate şi unicitate. Lucru care ne-a dus la creşterea cotei de audienţă, odată cu care au crescut şi veniturile.
Reporter: Odată cu creşterile de ratinguri, intenţionaţi să creşteţi şi tarifele de publicitate?
Cu cât audienţa este mai mare, cu atât clienţii de publicitate devin mai interesaţi de produsul tău. Când reuşeşti să creşti valoarea staţiei, se modifică implicit şi preţurile, mai ales că păstrarea unui anumit nivel de performanţă înseamnă şi investiţii permanente. Acest lucru impactează automat şi CPP-ul (costul pe punctul de rating, care dă preţul publicităţii - n.r.). Acest cost va evolua în funcţie de performanţele noastre.
Reporter: De când Kanal D emite în România, de-a lungul timpului, au circulat diferite informaţii fie referitor la vânzarea postului, fie referitor la achiziţii pe care proprietarul turc, Dogan, urmează să le facă. Trecerea pe profit schimbă ceva?
Intenţii de vânzare? Dacă există, eu nu ştiu, şi ar trebui să ştiu, fiindcă sunt nu numai preşedinte executiv al Kanal D România, ci şi membru al Consiliului de Administraţie al Dogan Media International. Ce vă pot spune e că suntem deschişi să investim în continuare în România, şi când spun asta, vă spun că vizăm şi alte industrii. În ce priveşte piaţa media, dacă apar oportunităţi, cu siguranţă le vom analiza.
Interviul complet, realizat de Iulian Comănescu, pe Mediafax.
Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.ro
Comentarii
Aceeasi intrebare si pentru majoritatea celorlalte posturi comerciale.