S-a dat startul celei de-a cincea ediţie a Interactive Central and Eastern Europe Festival – ICEEfest, eveniment dedicat digitalului, fondat de Dragoş Stanca.
„Este cea mai amplă ediţie de până acum si, după 5 ani, cred că putem spune că festivalul a ajuns la maturitate. Poate sta linistit în linie cu evenimente similare din Dublin, Lisabona sau Berlin. Suportul publicului si al comunităţii de business este extrem de important, motiv pentru care le mulţumesc, personal, tuturor celor care ne-au susţinut cumpărând un bilet”, spune Dragos Stanca, fondatorul festivalului.
Ca o premieră a acestui an, un reprezentant Netflix a venit la Bucureşti pentru a vorbi despre platforma de video streaming.
Joris Evers, Vice president and Head of Communications, Europe, Netflix -
In 2007 am inceput streamingul online. Am visat mereu ca streamingul va fi viitorul. Faza DVD am crezut mereu ca va fi una temporară.
Mai avem multe lucruri de făcut pentru a fi relevanţi. Inclusiv aici, în România.
În medie, pe Netflix oamenii termină de urmărit un sezon întreg într-o săptămână. La televiziunea tradiţională oamenii văd câte un episod pe săptămână.
Televiziunea clasică este ca o utilitate. Dar oamenilor le place să urmărească lucrui diferite. Când mergi la Netflix găseşti producţii specifice pentru fiecare.
Oamenii apelează la torente pentru că nu au acces la producţiile pe care vor să le urmărească.
Misiunea noastră e să aducem lumii poveşti de peste tot.
Bugetul nostri pe acest an este de 6 miliarde de dolari, pentru programe, faţă de 3 miliarde anul trecut.
Când am anunţat pe 6 ianuarie câ vom fi disponibili în 130 de ţări, ni s a spus că am dat naştere unei noi reţele sociale.
Despre piaţa din România: Până la sfârşitul acestui an, Netflix va avea subtitrări în română pentru cele mai multe producţii.
Este prima dată când suntem în Bucureşti. Am vrut să ofer, în primul rând, câteva informaţii despre cum am evoluat noi. Despre cum Netflix a reuşit să se reinventeze de câteva ori de-a lungul timpului.
Pe 6 ianuarie, Netflix s-a extins în alte 130 de ţări. Asta înseamnă că am devenit disponibili în acele ţări, nu că ne-am lansat propiu-zis.
Ce vom face este să învăţăm cât mai mult despre fiecare piaţă şi să devenim cât mai relevanţi pentru fiecare în parte.
Credem că este loc de dezvolate pe piaţa din România.
Motivul pentru care am acceptat să venim aici este să învăţăm mai mult despre această ţară.
Vrem să devenim cât mai relevanţi la nivel local.
Din punct nostru de vedere în ianuarie a început o călătorie lungă. A fost puţină dezamăgire la început că nu sunt subtitrări în română, suntem conştienţi de această problemă.
Avem peste 81 de milioane de abonaţi în întreaga lume. Cei mai mulţi sunt în SUA. 36 de milioane sunt la nivel internaţional.
Planul nostru este să devenim mai concentraţi pe internaţional. Sperăm că 80% din abonaţii Netflix să fie din afara SUA.
Nu publicăm date despre abonaţii pe fiecare ţară şi nu putem da datele pe România şi nici pentru Europa.
Oamenii s-au înscris pentru prima lună gratuită. Mai mult de 50% din cei care s-au înscris au rămas
România este o piaţă, dar este una mică momentan.
Întrebat când va conta România, ca piaţă pentru Netflix. Ne-a luat 9 ani să obţinem 50% penetrare în USA. Ne-a luat 7 ani să obţinem 30% în SUA.
Sperăm că până în 2023 unul din 3 români va avea Netflix.
Până la sfârşitul acestui an, producţiile de pe Netflix vor avea subtitrări.
Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro
Daca-si face cineva timp sa verifice legea (audiovizual si CNC) va descoperii ca marea companie NE|TFLIX opereaza in acesta tara ***