AUDIENŢE RADIO. Date interesante la noul val de audienţe radio. Relansat de câteva luni, Guerrilla are în Bucureşti cifre peste Digi FM.
Guerrilla a recuperat jumătate din audienţa pe care o avea în vara lui 2013, înainte să fie închis. Postul s-a relansat pe 27 mai anul acesta şi a intrat în topul posturilor de radio bucureştene pe locul 12. În prezent, postul este ascultat în Capitală de aproape 36.500 de ascultători. În urmă cu trei ani, la ultimul studiu de audienţă radio din vara lui 2013, postul Radio Guerrilla era ascultat de 70.000 de bucureşteni.
Cel mai afectat de lansarea Guerrilla a fost Gold FM (post la care lucrau actualii matinali de la Guerrilla, cu Mihai Dobrovolschi): Gold FM a pierdut aproape două treimi din audienţa pe Capitală.
Cât de ascultate au fost posturile de radio vara aceasta?
Kiss FM deţine conducerea la nivel urban, în timp ce Radio ZU rămâne lider în Bucureşti, potrivit celui mai recent studiu de audienţă radio, realizat în perioada 25 aprilie – 14 august 2016 de două institute de sondare, IMAS şi Mercury Research.
De notat:
- Pro FM a fost foarte afectat de împărţirea frecvenţelor cu postul de ştiri din grupul RCS, Digi FM. Scăderea acoperirii a făcut ca la nivel naţional Pro FM să aibă cu 650.000 de ascultători mai puţin decât vara trecută, când avea toate frecvenţele, înainte de lansarea Digi FM. La oraşe pierde 550.000 de ascultători. De remarcat că pe Bucureşti audienţa a fost foarte puţin afectată (în Capitală, înainte de lansarea Digi FM, Pro FM mai avea oricum o frecvenţă).
- Kiss FM a crescut şi în Bucureşti, şi la oraşe şi la nivel naţional.
- Europa FM câştigă pe Bucureşti, dar scade pe urban şi naţional.
- Rock FM sare de 100.000 de ascultări în Bucureşti, o creştere de aproape 35.000 de ascultători.
- Gold FM a pierdut două treimi din audienţa pe Capitală: de la 42.000 de ascultători la 13.400.
Paginademedia.ro vă prezintă rezultatele ultimului Studiu de Audienţă Radio, realizat în perioada 25 aprilie – 14 august 2016 de către IMAS – Marketing şi Sondaje SA şi MERCURY RESEARCH S.R.L.
Capitală: ZU, primul loc. Radio România Actualităţi şi-a reluat locul trei în top devansând Kiss FM
Topul după media pe zi din Capitală, în această primăvară, este condus de Radio ZU, cu 260.400 de ascultători, în creştere cu aproape 10.000 faţă de valul de audienţă din vara anului trecut. Clasamentul continuă cu Radio România Actualităţi (+1.600), Kiss FM (+23.000) şi Europa FM (- 800).
Europa FM a urcat pe locul patru de pe poziţia a 6-a, devansând Pro FM şi Magic FM.
Digi FM se află pe locul 13, imediat după Radio Guerrilla. Postul de radio al grupului RCS este ascultat în Bucureşti de puţin peste 36.000 de persoane.
Audienţa posturilor de radio în BUCUREŞTI, în valul de vară 2016, comparativ cu anul trecut:
Post radio | Nr ascultatori, vara 2016 | Nr ascultatori vara 2015 | Diferenta | |
---|---|---|---|---|
1 | Radio Zu | 260.400 | 250.800 | 9.600 |
2 | Radio Romania Actualitati | 237.100 | 235.500 | 1.600 |
3 | Kiss FM | 172.500 | 149.500 | 23.000 |
4 | Europa FM | 147.400 | 124.700 | 22.700 |
5 | Pro FM | 139.000 | 146.600 | -7.600 |
6 | Magic FM | 127.000 | 139.400 | -12.400 |
7 | Rock FM | 115.500 | 80.900 | 34.600 |
8 | Radio 21 | 77.900 | 86.600 | -8.700 |
9 | Romantic FM | 77.400 | 85.100 | -7.700 |
10 | National FM | 54.100 | 50.400 | 3.700 |
11 | Dance Fm | 49.900 | ||
12 | Radio Guerrilla | 36.400 | ||
13 | Digi Fm | 36.100 | ||
14 | Antena Satelor | 35.800 | 49.000 | -13.200 |
15 | Radio Romania Cultural | 30.600 | 30.000 | 0.600 |
16 | Itsy Bitsy | 23.000 | 23.700 | -0.700 |
17 | Radio Romania Muzical | 21.300 | ||
18 | Vibe FM | 21.100 | 33.200 | -12.100 |
19 | Smart FM | 16.100 | 19.500 | -3.400 |
20 | Tananana/ Activ EFEM | 15.500 | 20.500 | -5.000 |
21 | Radio Romania Bucuresti | 14.700 | 16.100 | -1.400 |
22 | Gold FM | 13.400 | 41.900 | -28.500 |
23 | Radio Seven | 3.200 | ||
24 | Radio Impuls | 3.000 |
URBAN. Kiss FM, cea mai mare creştere la oraşe. Pro FM are cea mai mare scădere din cauza cedării unor frecvenţe către Digi FM
TOPUL URBAN. Cel mai ascultat post la oraşe rămâne Kiss FM. Postul a câştigat peste 60.000 de ascultători, faţă de vara anului trecut, ajungând la o audienţă medie de 1.354.400. Este urmat de Radio Zu, care este ascultat de 1.234.900 de persoane din mediul urban.
Radio România Actualităţi ocupă locul trei în top cu peste 1,1 milioane de ascultători. Europa FM ocupă în continuare locul patru în topul audienţei, urmat de Pro FM.
CREŞTERI ŞI SCĂDERI LA ORAŞ
Pe plus: Kiss FM a câştigat cei mai mulţi ascultători (+ 60.500), urmat de Rock FM (+ 48.800) şi Radio România Reşiţa (+ 38.900).
Pe minus: Pro FM deţine recordul negative la nivel urban. Postul grupului RCS a pierdut 347.800 de ascultători. Radio România Actualităţi a pierdut aproape 48.600 de ascultători, iar Europa FM a pierdut peste 42.200 de ascultători.
MENŢIUNE. Lansarea Digi FM a însemnat o reducere substanţială a acoperirii Pro FM (parte din frecvenţe, cele pe care emitea InfoPro, au trecut la Digi FM).
Audienţa posturilor de radio la nivel URBAN, în valul de vară 2016, comparativ cu anul trecut:
Post Radio | Nr ascultatori vara 2016 | Nr ascultatori vara 2015 | Variatie | |
---|---|---|---|---|
1 | Kiss FM | 1.354.400 | 1.293.900 | 60.500 |
2 | Radio ZU | 1.234.900 | 1.216.100 | 18.800 |
3 | Radio Romania Actualitati | 1.183.600 | 1.232.200 | -48.600 |
4 | Europa Fm | 999.700 | 1.041.900 | -42.200 |
5 | Pro FM | 641.700 | 989.500 | -347.800 |
6 | Magic FM | 494.500 | 535.800 | -41.300 |
7 | Radio 21 | 397.300 | 383.200 | 14.100 |
8 | Digi FM | 345.700 | N/A | |
9 | Rock FM | 229.000 | 181.200 | 47.800 |
10 | Antena Satelor | 190.800 | 214.800 | -24.000 |
11 | Radio Romania Cultural | 180.900 | 151.000 | 29.900 |
12 | National FM | 180.300 | 190.900 | -10.600 |
13 | Radio Romania Oltenia | 174.100 | 182.300 | -8.200 |
14 | Radio Romania Iasi | 137.300 | 143.100 | -5.800 |
15 | Radio Romania Resita | 109.100 | 70.200 | 38.900 |
16 | Radio Romania Timisoara | 109.000 | 100.000 | 9.000 |
17 | Radio Romania Cluj | 58.200 | 70.300 | -12.100 |
18 | Radio Romania Targu Mures | 57.000 | 50.800 | 6.200 |
19 | Radio Romania Bucuresti | 50.200 | 43.300 | 6.900 |
20 | Radio Romania Constanta | 40.400 | 54.600 | -14.200 |
NAŢIONAL. Kiss FM rămâne pe prima poziţie. Postul are şi cea mai mare creştere
TOPUL NAŢIONAL. Kiss FM este cel mai ascultat post după media pe zi şi la nivel national, cu o audienţă de aproape 2,2 milioane de persoane.
Topul este completat de Radio România Actualităţi, Radio ZU şi Europa FM.
CREŞTERI ŞI SCĂDERI LA NIVEL NAŢIONAL
Pe plus: la nivelul întregii ţări, Kiss FM a câştigat 74.600 de ascultători, Radio România Reşiţa (+ 68.100) şi Radio România Cultural (+ 63.300).
Pe minus: Cea mai mare scădere a fost înregistrată tot de Pro FM (-649.700), urmat de Magic FM (-88.500) şi Radio România Actualităţi (-88.200).
Audienţa posturilor de radio la nivel NAŢIONAL, în valul de vară 2016, comparativ cu anul trecut:
Post Radio | Nr ascultatori vara 2016 | Nr ascultatori vara 2015 | Variatie | |
---|---|---|---|---|
1 | Kiss FM | 2.190.800 | 2.116.200 | 74.600 |
2 | Radio Romania Actualitati | 1.926.200 | 2.014.400 | -88.200 |
3 | Radio ZU | 1.890.400 | 1.871.300 | 19.100 |
4 | Europa FM | 1.454.900 | 1.511.800 | -56.900 |
5 | Pro FM | 1.007.600 | 1.657.300 | -649.700 |
6 | Antena Satelor | 674.600 | 711.700 | -37.100 |
7 | Magic FM | 611.900 | 700.400 | -88.500 |
8 | Radio 21 | 577.100 | 570.400 | 6.700 |
9 | Digi FM | 500.300 | N/A | |
10 | Radio Romania Iasi | 439.700 | 448.000 | -8,3 |
11 | Radio Romania Oltenia | 437.900 | 433.300 | 4.600 |
12 | Radio Romania Cultural | 270.500 | 207.200 | 63.300 |
13 | National FM | 255.000 | 262.200 | -7.200 |
14 | Rock FM | 242.000 | 215.900 | 26.100 |
15 | Radio Romania Timisoara | 206.300 | 220.800 | -14.500 |
16 | Radio Romania Resita | 182.900 | 114.800 | 68.100 |
17 | Radio Romania Cluj | 128.800 | 139.200 | -10.400 |
18 | Radio Romania Targu Mures | 124.500 | 170.000 | -45.500 |
19 | Bucuresti FM | 76.000 | 68.100 | 7.900 |
20 | Radio Romania Constanta | 72.600 | 68.100 | 4.500 |
Comentarii
Zu 15%, PRO FM 8,6 %, Europa 8,2 , Kiss 7,5 si Magic 6,6...
Deci, PRO FM pe locul 2!! Mai lasati osanalele pentru Kiss
radioului ar trebui sa fiu curmata suferinta cu doua gloante in geunchi si unu cap ca sa nu se mai ridice. un ecosistem puroios cu 20 de minute de publicitate pe ora si audiente false care nu pot fi demonstrate niciodata de nimeni.
Deci e o diferență uriașă față între așteptările pe care le aveam de la Digi FM și ceea ce e acum. Chiar credeam (speram) că va fi ceva nou. E inacceptabil să fii rețea națională și să îmi vii tot cu muzica lui Andra și Smiley și cu animația care îmi spune ce tâmpenii au mai descoperit cercetătorii britanici! Alea le aveam deja pe vreo 10 posturi. Dacă nu le ascult pe ele, de ce te-aș asculta pe tine? De ce te raportezi la concurența națională și încerci să joci după cum dictează alții? De ce nu te uiți la marile rețele din alte țări? Uită-te în Franța la Europe 1 (chiar „părintele” principalului tău concurent) sau la RTL, uită-te în Italia la RTL 102,5 sau la Radio 105 și inspiră-te din ele! Nu e deloc ușor să faci un radio ca lumea în 2016.
Un radio nu înseamnă doar muzică și știri! Muzica mi-o iau eu, aia care îmi place mie și o ascult când și unde vreau, nu aștept să îmi difuzezi tu Andra. Un radio în 2016 trebuie să însemne conținut original. Dă-mi ceva nou, determină-mă să uit de altele și să pornesc radioul (sau aplicația de pe telefon) și să te ascult! Ești rețea națională, ai acoperire maximă, deci îți permiți să ai niște costuri mai mari care să genereze conținut. Și respectă-ți ascultătorii! În primele zile de emisie l-am auzit pe Mîndruță întrerupând o interlocutoare pentru că trebuia NEAPĂRAT să intre o piesă (dacă nu mă înșel, era chiar ceva de la Andra)! Dă-o-n brânză de treabă! De atunci nu l-am mai ascultat deloc pe respectivul individ.
O ultimă întrebare (retorică): cât te costă, domnule, un om care să facă program de noapte? Nu ceva complicat, doar să intre în direct cu ascultătorii? La acoperirea pe care o ai, tot s-ar strânge câțiva pentru care să merite să faci program nocturn. Vezi „Psihologul muzical” de la România Actualități. Șmecheria la audiențele radio nu e câți te ascultă efectiv, minut cu minut (ca la audiența TV), ci cum reușești să intri în subconștientul omului, pentru ca, atunci când răspunde la studiu, să menționeze numele tău (chiar dacă probabil el nici nu ascultă radio deloc). Dar eu sunt doar un anonim care scrie pe net, îi las pe cei care se pricep să gestioneze posturile de radio, căci au demonstrat că sunt oameni valoroși și de aceea ocupă respectivele funcții.
https://dexonline.ro/definitie/institut
https://dexonline.ro/definitie/institu%C8%9Bie