Orange a dat cea mai urmărită reclamă românească pe YouTube în 2016, potrivit unui top întocmit de reprezentanţii platformei video. Peste 3,3 milioane de afişări a avut spotul cu cele două mogâldeţe, create pentru România de agenţia britanică Wieden + Kennedy.
În rest topul este dominat nu de spoturi publicitare clasice, ci de videoclipurile unei campanii a mărcii de whisky J&B, care sub sintagma blended spirits a lansat videoclipuri în care câte două vedete sau trupe au făcut schimb de melodii.
Cea mai audiată a fost piesa Document, a trupei Coma, interpretată de Carla's Dreams, care are până acum peste 2,6 milioane de vizualizări.
În afară de cele şapte clipuri J&B, în top zece sunt două spoturi cu mogâldeţele Orange şi o reclamă la Covalact, realizată de agenţia Candiso.
Emilia Brânzan, Industry Manager Google Romania:
„În topul din 2016 regăsim doar creaţii româneşti, lucru îmbucurător pentru industria locală. Majoritatea dintre acestea au lungimea de peste un minut, calitatea conţinutului pe care îl livrează un spot fiind cea care contează pentru captarea atenţiei utilizatorului de YouTube. Conţinutul creativ este şi rămâne unul dintre principale puncte în „best practice”-uri pe YouTube şi campanii derulate în acest mediu. În 2017, focusul va fi şi mai mult pe mobile - în Europa, numărul de ore pe care oamenii îl petrec urmărind conţinut video pe smartphone este în creştere cu peste 60% faţă de anul precedent. O altă prioritate pentru anul acesta în campaniile pe YouTube acesta este şi măsurarea atenţiei utilizatorilor, respectiv câţi utilizatori au urmărit acea reclamă până la capăt.”
Reprezentanţii YouTube despre cum a fost întocmit topul:
Topul conţine reclamele pe care oamenii aleg să le urmărească - creaţii video care au captat atenţia utilizatorilor de YouTube şi au fost urmărite peste cele 5 secunde după care se poate da „skip”.
Selecţia reclamelor din acest top s-a făcut printr-un algoritm care combină numărul de vizualizări realizate din România, rata de vizualizare (timpul mediu vizualizat dintr-o reclamă) şi raportul dintre vizualizările organice şi vizualizările plătite.
1. PrePay Xmas 2015 – Actul 3 - Ageţia de creaţie: Wieden + Kennedy
2. Carla’s Dreams – Document (Cover COMA) | Blending Spirits Agenţie de creaţie: The HUB Partners/Vice Romania Agenţie de media: OMD Romania
3. Delia - Ceai, mami (cover DOC) | Blending Spirits Agenţie de creaţie: The HUB Partners/Vice Romania Agenţie de media: OMD Romania
4. Alina Eremia – Start Rec (cover CCSE) | Blending Spirits Agenţie de creaţie: The HUB Partners/Vice Romania Agenţie de media: OMD Romania
5. DOC - Da, mama (cover Delia) | Blending SpiritsJ&B - Agenţie de creaţie: The HUB Partners/Vice Romania Agenţie de media: OMD Romania
6. PrePay Summer – 10 ani cu Millidge si DoigOrange Romania Agenţia: Wieden + Kennedy
7. Robin And The Backstabbers - E vina mea (Alex Velea Cover) | Blending SpiritsJ&B Romania Agenţia: The Hub Partners/Vice Agenţie de Media: RomaniaOMD Romania
8. Smântână Covalact de Ţară- Creaţie: Agenţia Candiso
9. COMA – Sub Pielea Mea #eroina (Cover Carla’s Dreams) | Blending SpiritsJ&B Romania Agenţia de creaţie: The HUB Partners/Vice Romania Media: OMD Romania
10. Alex Velea - Sat dupa Sat (Robin & The Backstabbers cover) | Blending SpiritsJ&B Romania Creaţie: The HUB Partners/Vice Romania Agenţia de media: OMD Romania
Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro
Trimite un comentariu