AUDIENŢE. Ce audienţe a scos TVR cu finala Eurovision, de la care România a lipsit pentru al treilea an la rând?
La o oră la care alte posturi aveau reluări, postul Public de televiziune nu a reuşit să urce mai sus de locul cinci. Concret, cifrele au fost uşor mai mari decât în urmă cu doi ani, dar per total nu au fost diferenţe notabile faţă de finala din 2019.
Într-o finală câştigată de Italia, reprezentată de trupa Maneskin, TVR 1 a ocupat locul şapte în ţară şi la oraşe. Mai bine a stat pe segmentul tânăr, unde a ocupat poziţia a cincea.
Când TVR 1 avea Eurovision, Kanal D difuza finalul ediţiei de Survivor şi un interviu cu Theodor Stolojan la Denise Rifai, Antena 1 dădea finalul Next Star şi o reluare Chefi la Cuţite, iar Pro TV avea filmul Minciuni Adevărate.
De notat că DigiSport 1 a avut, pe intervalul Eurovision, ultima parte a finalei Cupei României, câştigată de Craiova, şi DigiSport Special, după meci, cu Radu Naum.
Reamintim că România a ratat calificarea în finala Eurovision 2021. Ţara noastră a fost reprezentată de Roxen, artista Global Records. Anul trecut, în 2020, competiţia a fost anulată din cauza pandemiei de Covid-19.
VIDEO. Italia | Momentul câştigător de la Eurovision 2021 - Maneskin
Citeşte şi: România a ratat calificarea în finala Eurovision. VIDEO cu momentul lui Roxen
Paginademedia.ro vă prezintă în continuare audienţele de aseară, pe intervalul finalei Eurovision 2021 (22:00-01:55):
Naţional. Finala Eurovision 2021 a pus TVR 1 pe locul şapte în audienţe. Emisiunea a fost urmărită de aproape 180.000 de persoane din toată ţara.
Pe acelaşi interval, primul loc era ocupat de Kanal D (880.000 de telespectatori), urmat de Pro TV (750.000 de privitori) şi Antena 1 (530.000 de oameni).
Urban. Publicul de la oraşe nu a schimbat mult clasamentul. TVR 1 a ocupat tot locul şapte, cu o medie de 100.000 de oameni care s-au uitat, în fiecare minut, la finala Eurovision 2021.
Kanal D ocupa locul întâi pe interval, cu 420.000 de oameni pe minut. Pro TV, cu aproape 400.000 de persoane, şi Antena 1, cu peste 250.000, au completat podiumul pe acelaşi interval.
Comercial. Tinerii au adus un loc ceva mai bun pentru TVR 1. Postul public s-a clasat pe locul cinci, cu o medie de 40.000 de oameni în fiecare minut de Eurovision 2021.
Pro TV a fost lider pe segmentul tânăr, când la TV era Eurovision, cu 200.000 de telespectatori pe minut. Kanal D a fost următorul post din top, cu peste 180.000 de privitori.
Poziţia a treia a fost adjudecată de Antena 1, care număra aproape 80.000 de oameni.
Audienta posturilor TV sâmbătă, 22 mai, pe intervalul finalei Eurovision 2021 (22:00-01:55), la nivel NATIONAL:
NATIONAL | Persoane | Rtg% | Share | |
---|---|---|---|---|
1 | Kanal D | 878.000 | 5.0 | 19.0 |
2 | Pro TV | 748.000 | 4.2 | 16.2 |
3 | Antena 1 | 531.000 | 3.0 | 11.5 |
4 | DigiSport 1 | 252.000 | 1.4 | 5.5 |
5 | Romania TV | 238.000 | 1.3 | 5.2 |
6 | Antena 3 | 203.000 | 1.1 | 4.4 |
7 | TVR 1 | 178.000 | 1.0 | 3.9 |
8 | Prima TV | 158.000 | 0.9 | 3.4 |
9 | Pro 2 | 89.000 | 0.5 | 1.9 |
10 | National TV | 63.000 | 0.4 | 1.4 |
*Rating: numărul/procentul de telespectatori care s-au uitat la un post TV din totalul deţinătorilor de televizoare din România.
**Share/Cotă de piaţă: procentul de telespectatori care au ales un post TV din totalul celor care se uitau la televizor la momentul respectiv.
Audienta posturilor TV sâmbătă, 22 mai, pe intervalul finalei Eurovision 2021 (22:00-01:55), în mediul URBAN:
URBAN | Persoane | Rtg% | Share | |
---|---|---|---|---|
1 | Kanal D | 421.000 | 4.4 | 17.6 |
2 | Pro TV | 394.000 | 4.1 | 16.5 |
3 | Antena 1 | 255.000 | 2.7 | 10.7 |
4 | DigiSport 1 | 145.000 | 1.5 | 6.1 |
5 | Romania TV | 128.000 | 1.3 | 5.4 |
6 | Antena 3 | 122.000 | 1.3 | 5.1 |
7 | TVR 1 | 106.000 | 1.1 | 4.4 |
8 | Prima TV | 61.000 | 0.6 | 2.6 |
9 | Diva | 50.000 | 0.5 | 2.1 |
10 | TVR 2 | 35.000 | 0.4 | 1.4 |
*Rating: numărul/procentul de telespectatori care s-au uitat la un post TV din totalul deţinătorilor de televizoare din România.
**Share/Cotă de piaţă: procentul de telespectatori care au ales un post TV din totalul celor care se uitau la televizor la momentul respectiv.
Audienta posturilor TV sâmbătă, 22 mai, pe intervalul finalei Eurovision 2021 (22:00-01:55), pe segmentul COMERCIAL:
COMERCIAL | Persoane | Rtg% | Share | |
---|---|---|---|---|
1 | Pro TV | 200.000 | 4.8 | 24.2 |
2 | Kanal D | 183.000 | 4.4 | 22.2 |
3 | Antena 1 | 78.000 | 1.9 | 9.5 |
4 | DigiSport 1 | 47.000 | 1.1 | 5.7 |
5 | TVR 1 | 40.000 | 1.0 | 4.9 |
6 | Prima TV | 27.000 | 0.6 | 3.2 |
7 | Romania TV | 21.000 | 0.5 | 2.5 |
8 | Telekom Sport 1 | 9.000 | 0.2 | 1.1 |
9 | Film Cafe | 9.000 | 0.2 | 1.1 |
10 | Antena 3 | 9.000 | 0.2 | 1.1 |
*Rating: numărul/procentul de telespectatori care s-au uitat la un post TV din totalul deţinătorilor de televizoare din România.
**Share/Cotă de piaţă: procentul de telespectatori care au ales un post TV din totalul celor care se uitau la televizor la momentul respectiv.
Autor: Raul Bambu raul.bambupaginademedia.ro
Comentarii
Romania este membru EBU ( European Broadcasting Union) și de aceea are acces la multe evenimente culturale și sportive. Eurovizionul este o mică parte. De aceea țările din big5 nu se retrag, pt. că taxele către EBU vor fi plătite oricum, pt. multe alte evenimente, nu doar taxa de participare pt. un Euroviz. pe an.
Abia astept ca o țară relaxată ca Italia să găzduiască Euroviz. Mă aștept la multe greșeli și gafe, dar în sensul bun, toată lumea va spune că Italia e super, oricum s-ar prezenta. Cred ca-mi place asta pt. că și România e cam la fel.
Anul acesta a câștigat autenticitatea, nu rock-ul sau alt gen muzical. Pe primele locuri au fost artiști care si-au compus singuri piesele și au cântat în limba lor (italiană, franceza).
Acum toata lumea vorbește de Italia, care oricum era o tara cunoscuta de toti
Dacă am câștiga noi vreodată, vom trece la o noua eră,lumea ne va privi altfel
Stiu,multi bani cheltuiti degeaba ,la anul sa sper sa faca o alegere geniala,o voce care poate canta fantastic, care poate dansa,care poate face show si o piesa geniala,comerciala in ENGLEZA pentru ca Româna nu o stie nimeni
Decât să plătească taxele Eurovision (+ cheltuieli de melodii, juriu, casă de muzică etc.) mai bine ar face investiții în alte treburi la TVR.
Audiențele pentru Germania sunt mici, este ca și cum ar fi un TVR al nostru la ei