Skip to main content

Câţi bani cer televiziuni precum Digi24, B1 TV, Realitatea, Metropola sau Euronews pentru promovarea politicienilor în campania de europarlamentare? Preţuri care ajung la zeci de mii de euro sfertul de oră

 
Foto: Unsplash
Foto: Unsplash

2024 este anul în care televiziunile au pus mâna pe gâsca cu ouă de aur. De ce? Politicienii intră în campanii pe bani (mai puţin la locale, unde e gratis), iar posturile cer mii de euro. Multe. Chiar şi cele cu audienţe nesemnificative, după cum vom vedea în continuare.

Publicitate

Avem patru runde de alegeri, deci şi patru runde de campanii care vor aduce bani de la politicieni în buzunarele televiziunilor şi radiourilor. 

Şi pentru că ne apropriem de primele campanii electorale, cele pentru alegerile locale şi cele pentru Parlamentul European, zeci de televiziuni şi radiouri din Bucureşti şi din ţară au anunţat CNA (aşa cum spune legea) că vor găzdui fie dezbateri eletorale, fie emisiuni electorale (pe bani) şi spoturi electorale (tot pe bani). 

Tot legislaţia audiovizuală obligă televiziunile şi radiourile să informeze instituţia asupra tarifelor pe care le vor percepe partidelor şi candidaţilor la alegerilor care vor veni.

Paginademedia.ro prezintă primele tarife stabilite de principalele televiziuni care au informat până acum CNA.

Este vorba despre televiziuni cu difuzare naţională, printre care Digi24, Realitatea Plus, B1 TV, Euronews, Etno TV, Taraf şi chiar o televiziune cu tematică design şi arhitectură.

Şi posturile de radio Digi FM şi Gold FM, din cele cunoscute, de la Bucureşti, vor fi în campanie, dar şi multe alte zeci de staţii locale.

Paginademedia le prezintă pe cele centrale, de la Bucureşti, care au informat deja CNA cu privire la participarea la campania electorală. 

Primele două staţii de ştiri - România TV şi Antena 3 - încă nu au anunţat la CNA ce tarife vor percepe în campanie.

Digi24, tarife de până la 35.000 de euro

Televiziunea de ştiri Digi24 a stabilit preţuri de până la 35.000 de euro pentru promovarea electorală. Astfel, televiziunea va taxa cu 6.000 de euro pentru un spot de 30 de secunde în orice interval orar, fie în timpul zilei, fie în prime-time.

Totodată, Digi24 are tarife diferenţiate pentru emisiunile de promovare electorală, astfel:

  • Intervalul 11.00 – 15.00 – 25.000 de euro pentru 15 minute de promovare.
     
  • Intervalul 15.00 – 19.00 – 30.000 de euro pentru 15 minute de promovare.
     
  • Intervalul 19.00 – 23.00 – 35.000 de euro pentru 15 minute de promovare.
     
  • Pentru difuzarea în direct sau înregistrat a mitingurilor sau întâlnirilor electorale, a conferinţelor de presă ori a altor activităţi de campanie, fără intervenţia editorială sau tehnică a Digi24 costă 25.000 de euro pentru 15 minute. 

Realitatea Plus, 4.000 de euro un minut de promovare

Realitatea Plus, a treia cea mai urmărită televiziune de ştiri, a stabilit doar două tipuri de tarife, unul pentru zi şi unul pentru prime-time, astfel:

  • Intervalul 7.00 – 18.00 – 3.400 de euro pe minut
     
  • Intervalul 18.00 – 00.00 – 4.100 de euro pe minut.

B1 TV

B1 TV, post condus de Sorin Oancea, a stabilit următoarele preţuri pentru această campanie de europarlamentare: 

  • 2.500 de euro+TVA difuzarea unui spot de 30 de secunde, în prime-time. (preţ fără TVA)
     
  • 1.500 de euro+TVA difuzarea unui spot de 30 de secunde în timpul zilei. 
     
  • 2.000 de euro+TVA/ minut pentru emisiunile de promovare sau transmisiunile în direct a activităţilor de campanie 

Televiziunile Clever, şi ele în campanie

Prima TV - 

  • 2.500 de euro pentru un spot de 30 de secunde în prime-time
     
  • 2.000 de euro pentru un spot de 30 de secunde în timpul zilei 
     
  • 1.500 de euro pe minut pentru difuzeaza unor materiale electorale sau difuzarea în direct sau înregistrată a mitingurilor, conferinţelor de presă sau alte activităţi de campanie. 

Prima News: 

  • 2.500 de euro pentru un spot de 30 de secunde în prime-time
     
  • 2.000 de euro pentru un spot de 30 de secunde în timpul zilei 
     
  • 1.500 de euro pe minut pentru difuzeaza unor materiale electorale sau difuzarea în direct sau înregistrată a mitingurilor, conferinţelor de presă sau alte activităţi de campanie.  

Medika TV: 

  • 1.000 de euro pentru un spot de 30 de secunde
     
  • 1.000 de euro pe minut pentru difuzeaza unor materiale electorale sau difuzarea în direct sau înregistrată a mitingurilor, conferinţelor de presă sau alte activităţi de campanie.  

Profit News -

  • 750 de euro pentru un spot de 30 de secunde 
     
  • 750 de euro pe minut în cazul difuzării mitingurilor, conferinţelor de presă sau alte activităţi de campanie. 

Agro TV 

  • 750 de euro pentru un spot de 30 de secunde 
     
  • 750 de euro pe minut în cazul difuzării mitingurilor, conferinţelor de presă sau alte activităţi de campanie. 

Metropola TV, tarife de sute de euro pe minut

Televiziunea Metropola TV, care luna trecută a avut, în prime-time o medie de 4.300 de telespectatori, intră şi ea în campania electorală şi şi-a prezentat tarifele. 

  • Emisiunea de promovare electorală este 3.000 de euro ziua şi 6.000 de euro în prime-time, pentru 45 de minute. Sau preţul pentru un minut este de 150 de euro ziua sau 300 de euro în prime-time.
     
  • Pentru difuzarea unui miting în direct, Metropola TV taxează tot pe minut: 150 de euro ziua sau 300 de euro în prime-time.
     
  • Televiziunea lui Pandele are preţuri differentiate şi pentru spoturile electorale: în timpul zilei, când audienţele sunt mai mici, postul cere 400 de euro pentru o reclamă de 30 de secunde, respectiv 600 de euro pentru un spot de 45 de secunde.
     
  • În prime-time, intervalul de maximă audienţă, Metropola TV cere 600 de euro pentru o reclamă de 30 de secunde, respectiv 800 de euro pentru un spot de 45 de secunde.
     
  • Metropola TV are tarife şi pentru online. Un articol postat pe online şi poziţionat pe home page timp de 48 de ore valorează 200 de euro.
     
  • Încă 200 de euro costă postarea unui articol în social media, iar un „story” care este vizibil timp de 24 de ore costă 100 de euro.

Euronews cere mii de euro pentru 0.02 rating

Şi televiziunea Euronews România, lansată de doi ani în România, va găzdui emisiuni destinate campaniei electorale pentru Parlamentul European.

Postul a avut luna trecută în prime-time, o medie de 4.000 de telespectatori şi 0,02 rating 

Potrivit datelor depuse la CNA, televiziunea a stabilit următoarele tarife:

  • Spot publicitar în emisiunea Vocile care contează4.000 de euro pentru 30 de secunde şi 5.000 de euro pentru un minut.
     
  • Euronews Acum (16.00) – 1.500 de euro pentru 30 de secunde şi 2.500 de euro pentru un minut.
     
  • La cafea, cu un candidat8.000 de euro pentru un spot de 30 de secunde.
     
  • Brussels, my love 9.000 de euro pentru un spot de 30 de secunde.
     
  • Pentru promovarea electorală, Euronews cere 1.000 de euro pe minut.

O televiziune cu profil de arhitectură, fără măsurători de audienţă, cere şi mii de euro

Televiziunea Sens TV, cu tematică de design şi arhitectură (cunoscută în trecut ca IDA TV), a anunţat că va avea producţii pentru campania electorală pentru europarlamentare. De menţionat că postul nu este nici măcar în măsurătorile de audienţă TV. 

Tarifele televiziunii sunt următoarele:

  • 300 de euro pentru un spot de 30 de secunde
     
  • 50 de euro pentru un minut de emisie
     
  • 5.000 de euro pentru 15 minute de emisie în cadrul emisiunilor dedicate
     
  • 7.000 de euro pentru 45 de minute de emisie în cadrul emisiunilor dedicate. 

Taraf TV şi Etno TV, câteva sute de euro

Televiziunea Taraf TV a stabilit două tipuri de tarife:

  • 150 de euro pentru un minut într-o emisiune de promovare electorală
  • 200 de euro pentru un spot de 30 de secunde.

Etno TV – 350 de euro pe minut pentru emisiunile de promovare şi 500 de euro pentru un spot de 30 de secunde

Digi FM cere 8.000 de euro pentru promovarea la matinal

Şi radioul Digi FM, una dintre cele mai extinse reţele de radio de la noi, va găzdui producţii de campanie electorală.

Preţurile vor arăta astfel:

  • 2.000 de euro un spot de 30 de secunde în intervalul 6.30 – 10.00
     
  • 1.500 de euro pentru 30 de secunde în intervalul 13.00 – 14.00

Prezenţa în emisiunea de promovare electorală pentru 10 minute are următoarele preţuri:

  • 8.000 de euro pentru 10 minute în intervalul 6.30 – 10.00
     
  • 6.000 de euro pentru 10 minute în intervalul 13.00 – 14.00

Gold FM, radioul lui Cozmin Guşă, printre cele mai mici tarife

Tot la capitolul radio şi Gold FM, postul patronat de familia politicianului Cozmin Guşă, cu acoperire în Bucureşti, dar şi pe online, a stabilit următoarele tarife:

  • Emisiune electorală – 250 de euro pentru o oră (zilele de luni până joi).
     
  • Emisiuni de dezbatere electorală – 300 de euro pentru o oră (zilele de luni până joi).
     
  • Emisiuni dezbatere electorală pentru ziua de vineri – 300 de euro. 
Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro
viewscnt

sus