"Nici o investiţie!" Acesta a fost răspunsul dat de Alexandru Sassu, preşedintele TVR la întrebarea legată de câţi bani au fost necesari pentru lansarea noului post TVR 3, care începe mîine să emită.
Într-o perioadă în care TVR este în pierdere, posturile publice se înmulţesc. De mâine, apare TVR 3, un canal cu informaţii regionale, iar în două săptămâni se lansează şi TVR Info, post cu informaţii utile.
De ce TVR 3? "Era un loc pe piaţă neacoperit de nimeni", răspunde pentru paginademedia Alexandru Sassu, adăugând că informaţiile regionale nu sunt suficient exploatate.
De ce investiţie zero? Pentru că programele TVR 3 sunt făcute de studiourile regionale. "Ei produc materialele acolo, le trimit la Bucureşti, iar noi le difuzăm de aici", explică Mura Frânculescu, coordonatorul TVR 3. Programele vin de la studiorile regionale ale TVR din Cluj, Timişoara, Târgu-Mureş, Iaşi şi Craiova.
Marketing: Prima emisie a postului va fi mâine, la ora 20.00, când emisiunea "O dată-n viaţă", prezentată de Iuliana Tudor, se va transmite simultan pe TVR 1 şi TVR 3.
În următoarea perioadă, postul are slabe şanse de a atrage publicitate, necesară măcar pentru acoperirea costurilor cu cei nouă angajaţi ai TVR care se ocupă de noul canal.
În cel mai bun caz, câteva zeci de mii de euro vor veni din reclame, până la sfârşitul anului, estimează Radu Budeş, managing director Splendid Media, regia care administrează spaţiul publicitar al posturilor publice.
TVR 3 nu va fi intra în măsurătorile de audienţă până în vara anului viitor. Ca urmare, publicitatea nu se poate vinde în funcţe de performanţele de rating, ci la costul per spot. Preţul unui spot pe TVR 3 porneşte de la 300 de euro.
TVR va termina şi acest an în pierdere. Dacă posturile publice au terminat anul trecut cu un minus de 9-10 milioane de euro, Sassu estimează că anul acesta pierderea va fi sub opt milioane de euro.
Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro
Comentarii
altfel, cel putin o datã pe lunã tot îi trag o înjurãturã cã mai mult nu am ce-i face
(Dati clic pe "actualitate", e primul editorial din pagina)
cheltuielile cu retehnologizarile care au avut loc la teritoriale cad in carca TVR-ului oricum; si sa nu mai vorbim de cheltuielile de lansare plus cele de promovare (vezi si aici http://tvr.ro/articol_organizatie.php?id=47362 )