Copie fidelă după celebra emisiune Cheaters, Trădaţi în dragoste (Prima TV) şi-a pierdut demult statutul de lider pe tronsonul de difuzare. Copie adaptată după Trădaţi în dragoste, Test de fidelitate (Antena 1) şi-a depăşit maestrul.
Lider detaşat acum multă vreme în urmă, Ernest (foto) a pierdut teren după ce Antena 1 a decis anul trecut să facă aproape o clonă a programului prezentat de el şi să o programeze la concurenţă, luni seara, cu actorul Ionuţ Adăscăliţei amfitrion.
În sezonul de toamnă 2008, diferenţele între cele două emisiuni sunt semnificative:
- Trădaţi în dragoste a fost scurtată la o jumătate de oră, Test de fidelitate se întinde pe o oră şi jumătate
- Audienţa medie a emisiunii de pe Prima este, în medie de 280.000 de persoane, faţă de 416.000 la Antena 1
- Test de fidelitate a produs peste 700.000 de euro din publicitate, Ernest doar 140.000, de cinci ori mai puţin
Practic, cele două rivale se intersectează doar pe un interval de o jumătate de oră. Pornesc în acelaşi timp, la ora 20.30, dar Trădaţi în dragoste se termină după 30 de minute. De aici, dar şi din audienţă, vine diferenţa mare în ceea ce priveşte încasările din publicitate. Într-o oră şi jumătate, Test de fidelitate are mult mai multe calupuri de publicitate care îi asigură venituri consistente.
Test de fidelitate şi trădaţi în dragoste în sezonul 2008*
Test de fidelitate | Tradati in dragoste | |||
---|---|---|---|---|
mii telespectatori | venituri (euro) | mii telespectatori | venituri (euro) | |
8 sept | 347 | 53.000 | ||
15 sept | 449 | 51.000 | 337 | 9.700 |
22 sept | 514 | 71.000 | 317 | 12.000 |
29 sept | 342 | 38.000 | 252 | 10.000 |
6 oct | 433 | 81.000 | 349 | 18.000 |
13 oct | 412 | 81.000 | 225 | 12.000 |
20 oct | 439 | 76.000 | 240 | 13.000 |
27 oct | 401 | 57.000 | 217 | 11.000 |
3 nov | 383 | 63.000 | 293 | 20.000 |
10 nov | 403 | 65.000 | 281 | 12.000 |
17 nov | 448 | 77.000 | 322 | 19.000 |
Audienţa medie în mediul urban. Încasările din publicitate au fost estimate pe baza numărului de GRP-uri (puncte de rating) obţinute de reclamele difuzate în emisiuni
Profilul publicului telespectator este asemănător pentru cele două programe. Variaţiile nu sunt mari. Mai multe femei la Trădaţi (58%, faţă de un echilibru la Test). Explicabil, cât timp ispitele emisiunii de pe Antena 1 şi jocul lor lasciv au tocmai rolul de a atrage nu numai actorul din emisiuni dar şi publicul masculin din faţa televizoarelor.
De la cine a venit publicitatea?
Aproximativ jumătate din banii încasaţi din reclame de cele două emisiuni despre încornoraţi au fost aduşi de primii zece advertiseri care au inserat spoturi în cele două programe.
Advertiserul principal al Trădaţilor a fost Kraft Foods, iar al Testului – Ferrero.
Top 10 clienţi de publicitate Test de fidelitate*
Ferrero Alba Italia | 107.000 |
---|---|
Procter&Gamble | 83.000 |
Vodafone | 39.000 |
Cosmote | 35.000 |
Coca Cola | 32.000 |
Orange | 27.000 |
Strauss Romania | 22.000 |
Romtelecom | 21.000 |
Interbrew | 19.000 |
Danone | 16.000 |
*estimare paginademedia
Top 10 clienţi de publicitate Tradaţi în dragoste*
Kraft Foods Romania | 14.000 |
---|---|
Ferrero Alba Italia | 8.500 |
Cosmote | 6.700 |
GlaxoSmithKline | 6.400 |
The Royal Bank of Scotland | 6.100 |
BCR | 5.800 |
CEC Bank | 5.000 |
Rewe | 3.900 |
Excelent | 3.800 |
Orange | 3.800 |
*estimare paginademedia
Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro
Va salut DAN.